אילת חזרה להיות היעד המועדף על הישראלים לנופש

מאת: ניר אמיתי ● 3/5/2024 05:52 ● ערב ערב 3170
הביקוש הרב לנופש באילת במהלך חג הפסח היה בדיוק מה שהעיר הייתה צריכה ● תפוסה גבוהה נרשמה בבתי המלון ובחדרי האירוח באילת עם ירידה של 5% בלבד לעומת השיא של פסח 2023 ● התנועה בכבישי העיר היתה עמוסה והמוני נופשים פקדו את החופים, האטרקציות ומרכזי הקניות ● עכשיו אפשר כבר לומר, אילת התאוששה
אילת חזרה להיות היעד  המועדף על הישראלים לנופש
המחסור בתיירים מחו׳׳ל הורגש באופן שולי

   בצל המלחמה ולאחר חודשים ארוכים בהם ארחה העיר אילת כ-50 אלף מפונים מהדרום ומהצפון, נרשם בעיר חג פסח עמוס במיוחד עם מאות אלפי נופשים שפקדו את מרכזי הקניות, בילו באטרקציות ובמקומות הבילוי ותרמו רבות לעסקים בעיר. 

   בהתאחדות מלונות אילת דיווחו, כי התפוסות בחג היו גבוהות מאוד ודומות לשנים קודמות, כאשר המחסור בתיירים מחו"ל הורגש באופן שולי עם ירידה של כ-5% בתפוסה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה (אז התפוסות היו בשיאן) וציינו, כי הביקוש הגבוה גם לחגי עצמאות ושבועות וגם בקיץ הקרוב, מדגישים את הצורך של הישראלים לצאת לחופשה. אולם, לפי בעלי עסקים בעיר, גם כשהעיר בתפוסה מלאה מצב רוחם של הנופשים אינו כמו בכל שנה.

 

כל הדרכים מובילות לאילת


   עוד לפני החג, דיווחו סוכני נסיעות כי 50%-60% מההזמנות לחופשה בפסח הן לאילת. זאת כאשר היצע המלונות בעיר נמוך מהרגיל, משום שכ-3,500 מפונים עדיין מאכלסים כ-1,000 חדרי מלון. בתוך כך, ביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות הובילו לעלייה נוספת בביקוש לאילת והמחירים לחופשה בעיר עלו בהתאם, כך שמי שלא הצליח למצוא מבצע טוב לקראת החג שילם על המלון והאטרקציות בעיר כ-20% יותר בהשוואה לפסח שעבר.
   במעבר הגבול טאבה לעומת זאת, דיווחו על ירידה של 60%. במהלך החג נרשמה תנועת נוסעים העומדת על 38,399 נוסעים (16,184 יצאו למצרים. 22,215 חזרו, ביניהם כאלה ששהו שם גם לפני החג). 


   מעיריית אילת נמסר: על אף העומסים במהלך החג, התנועה בעיר זרמה. לצד פתיחת כבישים עוקפים, ביניהם כביש האהבה המוביל מהחוף הדרומי לכביש 12 (מצפה רמון) וכביש יציאה נוסף מאזור המלונות הצפוני עד לכיכר הכניסה/יציאה מהעיר, אפשרה העירייה חניה חינם לכולם בחניון לטווח ארוך בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן כדי להפחית את העומסים בכבישים בתוך העיר. החניון שכולל למעלה מ- 2,000 מקומות חניה היה מלא בחלקו. לצד הסדרי החניה, נרשמו במהלך כל ימי החג כ - 2,500 ברירות קנס, רובם ניתנו בגין איסור חניה לילית לאורך רצועת החוף הדרומית ורחבות העפר וכן חסימות מעברים זאת במטרה לאפשר צירים פתוחים לרכבי ביטחון בפרט בימים מתוחים אלה.

 

ביטולי הטיסות של חברות התעופה הזרות הובילו לעלייה נוספת בביקוש לאילת

 

   עוד במהלך החג, פקדו אלפים גם את חופי הים המשודרגים. לצד הרוחצים בחופים המוכרזים ובאתרי הצלילה, נפשו אלפים גם באוהלים ובקרוואנים שהוצבו במקומות המותרים: אוהלים בחוף הדרומי וקרוואנים במתחם שהוקצה סביב הלגונה המזרחית. גם שם נשמר הסדר על ידי פיקוח ואכיפה של סיירת התיירות בעירייה. סביב הלגונה המזרחית שהו כ- 400 קרוואנים שנכנסו בצורה מבוקרת. במקום הציבה העירייה שירותים כימיים ומתקנים מיוחדים לריקון קסטות שירותים של הקרוואנים. בנוסף הוצבו כ – 20 תאי שירותים כימיים לאורך החופים לצד שתאי שירותים חדשים בחופים המוכרזים. בנוסף חילקו הסיירים שקיות אשפה לנופשים. אלה סייעו לשמירה על הניקיון ועל הסביבה. 
   גם צוות פינוי אשפה באגף לשירותים עירוניים עבד במרץ לפני החג ובמהלכו. בימים אלה פונו כ - 3,000 טון אשפה כולל גזם וגרוטאות. מדובר בעליה של כ - 40% מפינוי אשפה שוטף. 
במשל"ט העירוני האמון על מערך המצלמות העירוני נרשמו מספר אירועים, שטופלו כולם במהרה ובהצלחה הודות לערנות של צוות המוקד הרואה, שזיהו את האירועים במצלמות והזעיקו את יחידות האכיפה בעירייה ובמידת הצורך גם כוחות משטרה. בהתאם להנחיית ראש העירייה – אלי לנקרי פעלו השיטור העירוני ויחידת סל"ה –סיירת למען התושב, לאכיפה בלתי מתפשרת בגין אירועי הקמות רעש. גם כאן לא נרשמו אירועים חריגים, אך כן טופלו מספר וילות רועשות כולל ביקורות יזומות בווילות עסקיות. בנוסף טיפלה סיירת התיירות בהקמות רעש באזור התיירות, רוכלות בטיילת ושמירת הסדר הציבורי. עוד בימי החג בוצעו סיורים יזומים סביב מוסדות החינוך. 

   במשטרת מרחב אילת שפעלו גם הם בכוחות מתוגברים ציינו, כי שוטרי המרחב פעלו לאורך החג במוקדי הבילוי ובמתחמי הקניות על מנת להבטיח את ביטחונם של אלפי הנופשים. במקביל לנוכחות המוגברת, במקומות הומי אדם, מרכזי קניות וחופי הרחצה, ביצעו השוטרים בכל ערב נחשול ביטחון באמצעות ניידות משטרה, הנוסעות ברחבי העיר במטרה לחזק את ביטחון התושבים ולמנוע אירועים חריגים. בערב ליל הסדר אירחו שוטרי מרחב אילת לארוחת ליל סדר בבית המשטרה, אזרחים ותיקים ושורדי שואה, תושבי אילת אותם הם אימצו לחיקם זו השנה השלישית. 
   עוד בצל המלחמה, לא התקיימה השנה חגיגת מימונה עירונית. יחד עם זאת תושבים רבים פתחו את ביתם וארחו כמיטב המסורת עם מופלטות ומטעמי החג כסמל לאחווה ואחדות. ראש העירייה – אלי לנקרי ביקר במספר בתים וברך את תושבי העיר, האורחים והמארחים בברכת תרבחו ותסעדו. 
בתום ימי החג שב הסדר על כנו והעירייה נערכת כבר ליום העצמאות, גם במהלכו צפויים לפקוד את אילת נופשים רבים. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת