אושר הסדר ההנגשה של בריכת השחייה במלון ספורט קלאב אילת

מאת: רותם נועם ● 3/5/2024 05:58 ● ערב ערב 3170
ביהמ"ש אישר הסתלקות מבקשה לאישור כתביעה ייצוגית, שהוגשה כנגדש מלון ספורט קלאב אילת, על כי לא הציב מתקן להורדת אנשים עם מוגבלות בסמוך לבריכת השחייה במלון ● המלון טען כי מתקן כזה היה בנמצא במחסן סמוך, אך בעקבות הבקשה, הוא מוצב כיום על שפת הבריכה לאורך כל שעות פעילותה
אושר הסדר ההנגשה של בריכת השחייה  במלון ספורט קלאב אילת
בריכת מלון ספורט קלאב אילת

   בדצמבר 2022 הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה להכרה כתביעה ייצוגית כנגד רשת ישרוטל ניהול מלונות (1981) בע"מ, בעלת מלון ספורט קלאב באילת, על ידי אורח במלון, אדם עם מוגבלות בתנועה, אשר הופתע לגלות כי בריכת המלון אינה מונגשת באופן שמאפשר את הורדתם של אנשים עם מוגבלות באמצעות מתקן מתאים משפת הבריכה לבריכה. משום כך, נטען, נשללה ממנו הזכות לעשות שימוש במתקני המלון כיתר האורחים. לטענת המבקש בת זוגו פנתה בעת האירוח למלון למציל הבריכה שאישר כי בבריכה לא מותקן מתקן הורדה ועובדת קיומו של מתקן הורדה במלון גם לא צוינה באתר המשיבה במרשתת.
   ישרוטל הכחישה את הטענות וטענה, בין היתר, כי במלון היה בתקופה הרלבנטית מתקן הורדה וצורפו ראיות להוכחת עצם קיומו במלון. עוד נטען כי בחלק מהתקופה היה המתקן מצוי במחסן בקרבת הבריכה זמין לכל מי שמבקש להשתמש בו וכי בפועל לא הייתה כל מניעה לשימוש בו על ידי אנשים עם מוגבלויות. עוד טענה, כי ככל שבמקרה האישי של המבקש אירעה תקלה, הרי  שמדובר בתקלה נקודתית ומקרית שאינה יכולה להוות בסיס לקיומה של קבוצה הומוגנית כמתחייב לצורך אישור התביעה כייצוגית.    
   בקבלו את בקשת ההסתלקות (18-2-24), קבע השופט כי:  "בנסיבות בהן אין עוד מחלוקות כי כיום נמצא מתקן הורדה במלון ונמנעה בכך המשך הפגיעה הנטענת לעתיד, ולאור התחייבויות המשיבה שנועדו להבטיח יכולת בפועל לעשיית שימוש במתקן, אין עוד כל טעם או הצדק בראיית טובתה של הקבוצה להוסיף ולנהל את ההליך. הצדדים סבורים כי בנסיבות אלו יהיה נכון גם מתוך רצון לחסוך בהוצאות מיותרות ובזמן שיפוטי יקר ליישב את המחלוקת בהסדר הסתלקות. המשיבה מתחייבת כי מתקן ההורדה יוצב על שפת הבריכה הגדולה והעיקרית במלון במשך כל שעות הפעילות של הבריכה. המשיבה תרענן את נהליה במטרה לוודא שכל מציל בבריכת המלון יקבל הדרכה אודות אופן הפעלת המתקן".
   כן אישר השופט את בקשת הגמול לתובע הייצוגי בסך 12 אלף שקל וכן את שכר טרחת באי כוחו בסך 48 אלף שקל. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש