קנס על העסקת עובדים זרים ללא היתר בסניף רמי לוי באילת

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 3/5/2024 06:00 ● ערב ערב 3170
בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, גזר על חברת ב.ה. לוי בע''מ קנס בסך 20,000 שקל, לאחר שהורשעה בהעסקתם של שני פועלים זרים ששהו בישראל ללא אישור שהיה בתוקף ● בין היתר, נקבע הסכום הנמוך בשל הצהרת באת כוחה של החברה כי מצבה הכלכלי הורע מאז פרוץ המלחמה
קנס על העסקת עובדים זרים ללא היתר  בסניף רמי לוי באילת
בעקבות המקרה עברה הרשת להעסקה ישירה של העובדים. סניף רמי לוי באילת

   מגזר הדין (3.12.23) עולה, כי בביקורת שנערכה בסניף רמי לוי שווק השקמה באילת, ב-19.11.19 נמצאו לא פחות מ-22 עובדים זרים שלא היו אזרחי מדינת ישראל ותושביה, חלקם הוגדרו מסתננים ולחלקם היתה אשרת עבודה, אך כזו שאסרה עליהם לעבוד בעיר אילת. 
   מי שהעסיקה 19 עובדים מתוך ה-22 היתה נאשמת אחרת בתיק, חברת יוסי בן שימול שירותי ניקיון בע"מ, שגזר דינה ניתן כבר בינואר 2021 והושת עליה קנס בגובה 25 אלף שקל בגין העסקת כל עובד שלא כדין וכן קנס בגובה 6,000 שקל בגין כל עבירת פיקדון – בסך הכל נגזר על הנאשמת המרכזית בפרשה קנס בגובה 800 אלף שקל. מאחר והחברה כבר היתה בפרוק בעת מתן פסק הדין, הוטל ביצועו על הנאמן מטעם ביהמ"ש.
בהמשך, ניתן גזר דין בדצמבר 2022 כנגד מנהל ברשת רמי לוי שהיה אחראי על העסקת העובדים ברשת והוא נקנס בסכום של 12,500 שקל בגין העסקת אותם שני עובדים זרים. ההליכים כנגד עובד נוסף ברשת הותלו. 
   יצוין, כי מאז, חלה הרשת להעסיק עובדים באמצעות צדדים שלישיים, ועברה להעסקה ישירה שלהם, על מנת למנוע מצבים שומים בעתיד. כן ציין פסק הדין כי לרשת אין עבר פלילי בנושא. 
   כאמור, הורשעה הרשת בהעסקתם של שניים בלבד מתוך 22 העובדים הזרים שנמצאו בשטחה, והמדינה דרשה קנס בגובה 31 אלףש קל, בעוד שהחברה ביקשה להסתפק בקנס של 1.75 אלף שקל. זאת, הן בשל גובה הקנס שנגזר על מנהלה והן בשל כך:  "שמאז המלחמה מצבה הכלכלי הורע מאחר שבעיר אילת אין תיירות ואוכלוסיית המפונים סועדים את ארוחותיהם במלונות 3 פעמים ביום ולא צורכים מזון מעסקים פרטים כמו הנאשמת".
   לאור כך קבע הנשיא צבי פרנקל, כי: "יש לראות בעבירה שביצעה הנאשמת כאירוע אחד כפי קבעתי גם בעניינו של הנאשם 4. מדובר בתקופה קצרה של העסקה (כארבעה חודשים – ר.נ) יש להביא בחשבון את התקופה קצרה וכן את העובדה שמדובר באותה מסגרת התקשרות וכן יש להביא בחשבון שהעובדים היו עובדי הנאשמת 1 והנאשמת 3 התקשרה עם הנאשמת 1 לצורך הצבתם בחצריה", נפסק
   עוד הוסיף השופט: "החלטתי לגזור על הנאשמת קנס בשיעור של 20,000 ₪ בלבד. קנס שנמצא בתחתית רמת הענישה. לקחתי בחשבון גם את הקנס שגזרתי על הנאשם 5 כנושא משרה וגם את הנסיבות האישיות הייחודיות של הנאשמת כפי שפירטה באת כוחה בדיון היום. נוסף על הקנס הנאשמת התחייבה בפניי להימנע מביצוע העבירה למשך שלוש שנים מהיום אחרת תחויב בקנס המקסימלי. הנאשמת התחייבה במעמד הדיון". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת