פארק הקרח יפצה מחליקה שנפצעה בסכום שיא

מאת: רותם נועם ● 25/4/2024 22:18 ● ערב ערב 3169
אישה שמעדה בעת שהחליקה ונפגעה באטרקציית פארק הקרח באייסמול באילת, תפוצה בסכום שיא של כ-90 אלף שקל
פארק הקרח יפצה מחליקה שנפצעה  בסכום שיא
באחריות פארק הקרח להזהיר ולספק אמצעי ביטחון ומיגון למחליקים. פארק הקרח אילת

בית המשפט השלום בקריות, פסק לאישה שתבעה את פארק הקרח באילת פיצויים בגובה 88,786 שקל, לאחר שבעת שביקרה במקום בנובמבר 2023, היא נפלה נחבלה בראשה איבדה את הכרתה ופונתה לבית החולים יופסטל בעיר, משם הועברה לבי"ח קפלן, שם נותחה. 
   בקבלה את התביעה באופן חלקי, ציינה השופטת שרונה צור גינור, כי פארק הקרח נמנע מלהציג את הסרטון שמתעד את הרחבה בעת המקרה, זאת על אף שמנהל המתחם הודה כי צפה בסרטון.ביהמ"ש אמנם ער להלכה לפיה פעילות ספורטיבית כרוכה מני וביי בדרגות סיכונים משתנות, אותן נוטל המשתתף על עצמו ואולם במקרה הנדון טענה התובעת כי על רחבת ההחלקה היה כתם מים וכן כי הנעליים שחולקו לה לא היו מתאימות (טענה זו לגבי הנעליים נדחתה – ר.נ). "סביבה חלקה וסיכון הם חלק אינהרנטי מהפעילות בה השתתפה התובעת אך אין הנתבעת יכולה לטעון כי לא קיימת לה אחריות מאחר ולא סיפקה לתובעת הדרכה נאותה, אמצעי מיגון וציוד מתאים או לא תחזקה כראוי את פארק הקרח תוך מניעת כתמי רטיבות", נפסק.
   כן ציין ביהמ"ש את העובדה כי באטרקציה לא מחייבים את המחליקים לחבוש קסדה אלא רק ממליצים על כך וכן נקבע כי אין הדרכה או פיקוח ראויים במקום. כאמור, נפסק הסכום הגבוה יחסית למקרים אחרים בהתחשב באחוזי הנכות של האישה שהועמדו על 1663% לצד ראשי נזק נוספים. בנוסף לסכום הפיצוי נפסקו לאישה גם 15,000 שקל הוצאות. 

   פסק דין זה מגיע על רקע שני פסקי דין נוספים שניתנו במקרים דומים ואשר הגיעו לתוצאות צנועות בהרבה. במקרה אחד דחה בדצמבר 2023, ביהמ"ש השלום בתל אביב, תביעה של אישה מבוגרת שנפלה ונפגעה בפארק הקרח, זאת לאחר שקבע כי " הפגיעה שנגרמה לתובעת היא סיכון אינהרנטי לספורט של החלקה על הקרח שלמרבה הצער התממש אצל התובעת". בפסק דין אחר, ממרץ 2024, בו ישבה בדין גם כן השופטת שרונה צור גינור, נפסקו לטובת קשישה בת 77 שנפלה ונפגעה בפארק הקרח, סכום של 7,500 שקל. גם בפסק דין זה ציינה השופטת לצד אחריותם של המחליקים, את אחריותה של מפעילת האטרקציה "להזהיר ולספק את כל אמצעי הביטחון והמיגון למחליקים, שחלקם מגיע ללא הניסיון הנדרש".

"  ברי כי הציוד אותו מספקת הנתבעת לגולשים חייב להיות תקין ומתאים, עליה לקיים בדיקות תקינות של הציוד ולהדריך את עובדיה, אשר היא חבה באחריות שילוחית עליהם וכן לטיב השירות אותו הם מספקים למשתמשים", קבעה אז השופטת.  ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש