קבוצת ילדים א' של בני אילת העפילה לחצי גמר טורניר המונדיאליטו

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 18/4/2024 13:53 ● ערב ערב 3168
הישג ענק לקבוצת ילדים א' של מכבי בני אילת בכדורגל בניצוחו של המאמן סלים אשקר, שהפתיעה בשלב רבע הגמר את יריבתה מנווה יוסף המשחקת בליגת העל לילדים, ומפיגור של 2:0 חתמה על מהפך, ניצחה את המשחק בתוצאה 3:2 והיתה הקבוצה האילתית היחידה שהצליחה להעפיל לחצי הגמר ● קרוב ל- 600 שחקני כדורגל צעירים בגילאים 10-12 לקחו חלק בסוף השבוע בטורניר המונדיאליטו היוקרתי שהתקיים לראשונה באילת על טהרת הכחול לבן
קבוצת ילדים א' של בני אילת העפילה  לחצי גמר טורניר המונדיאליטו
קופצים על כל הזדמנות להתחרות מול הגדולים

   בסוף השבוע האחרון אירחה קריית הספורט של אילת את טורניר המונדיאליטו הראשון שהתקיים בעיר. 600 שחקני כדורגל צעירים בגילאים 10-13 מ- 27 קבוצות של מיטב המועדונים בארץ, מרביתם ככולם קבוצות שמשחקות בליגות העל לגילאי ילדים ונוער, התחרו ביניהם בטורניר על פי חלוקה לשלוש קטגוריות גיל שונות. למזלם הגדול של המארגנים והשחקנים, הטורניר הספיק להסתיים במוצאי שבת, זמן קצר לפני שבפיקוד העורף שינו את ההנחיות בשל האיומים האירניים ואסרו על קיום אירועים רבי משתתפים. בין המועדונים הבולטים שלקחו חלק בטורניר: מכבי פתח תקווה, הפועל רמת גן, מכבי חיפה, הפועל תל אביב, מכבי נתניה, הפועל כפר סבא ועוד. כמו כן לקחו חלק בטורניר אקדמיית המצויינות בכדורגלAFEX , שהיו חלק מהצוות המקצועי שביצע מבדקי יכולות גופניות לשחקנים, כולל מבדקי זריזות ומהירות.

 

ילדים א' של בני אילת הפתיעו


   כיאה לעיר המארחת, לקחו בטורניר חלק שלוש קבוצות של מכבי בני אילת בשנתוני הגיל המדוברים. את ההישג הגדול ועל ההפתעה הגדולה בקרב הקבוצות מאילת, חתומה קבוצת ילדים א' (גילאי 13) בניצוחו של המאמן סלים אשקר שהצליחה להעפיל לשלב חצי הגמר המכובד, בו פגשה וגם הפסידה בתוצאה 3:0 לקבוצת מכבי פתח תקווה שזכתה בתואר אלופת הטורניר בשנתון גילאי 13. 
   כבר מהמשחק הראשון הוכיחה הקבוצה האילתית כי היא הגיעה חדורת מוטיבציה ולמרות הקצב המהיר של השחקנים המוכשרים מליגת העל לילדים והרמה הגבוהה שהוצגה על המגרש, הוכיחו שחקניו של המאמן סלים כי הם לא פחות טובים. את המשחק הראשון מול הפועל כפר סבא ניצחה בני אילת בתוצאה 1:0. את המשחק הבא נגד הפועל חיפה סיימה אילת בתיקו 0:0. במשחק השלישי מול הפועל תל אביב הצליחו שחקני אילת למשוך בתיקו אפס עד לאמצע המחצית השנייה אז ספגו את השער הראשון. רק בשניות הסיום הצליחו שחקני היריבה לחתום על שער שני, ובסיום, הפסד ראשון לצעירים האילתים 2:0. 
   המשחק הגדול של הקבוצה היה בשלב רבע הגמר בו פגשה אילת את הקבוצה החזקה מנווה יוסף. למרות שצוות היריבה כבר שיריינו את שעת משחק חצי הגמר ולמרות שהיריבה כבר הובילה על אילת 2:0, שחקני אילת לא הרימו ידיים והפגינו אופי כשהם מצליחים לתרגם בעיטת עונשין לגול ראשון לטובתם במשחק. שתי דקות לאחר מכן הצליחה אילת להבקיע את שער השיוויון 2:2. אילת לא ויתרה וחתמה על מהפך 10 דקות לסיום המשחק מנגיחה בהוצאת כדור קרן. האורחים אמנם זעמו על החלטת השופט וכמעט פוצצו את המשחק, אלא שלבסוף החלטת השופט אושרה ושחקני נווה יוסף לא הצליחו לחתום על השיוויון שחיפשו. אילת הקטנה שמשחקת נכון להיום בליגה השנייה, הצליחה לנצח את אחת הקבוצות המובילות בליגת העל והעפילה למשחק חצי הגמר שהתקיים בהפרש של שעה וחצי ממשחק רבע הגמר. בשלב הזה העייפות נתנה את אותותיה בשחקנים האילתים שהיו כבר אחרי שני משחקים באותו יום ושני משחקים ביום הקודם. אילת אמנם עמדה כשווה בין שווים במחצית הראשונה אך נכנעה במחצית השנייה לקבוצה חזקה ובעיקר מנוסה יותר בתוצאה 3:0.

 

קבוצת ילדים א' של אילת לאחר הניצחון ברבע הגמר
זוכרים את הנופלים והנרצחים ● צילום: סטודיו קשת

 

בזכות ולא בחסד


   סלים אשקר, מאמן קבוצת ילדים א' ומנהל מחלקת הנוער באגודת בני אילת סיכם את הטורניר עבור שחקניו: "זה היה הישג מרשים לקבוצה שמשחקת בדרג השני. הפגנו משחקים יפים ונצחונות שהושגו בזכות ולא בחסד. היה כיף לראות שהחבר'ה שלנו מייצגים את המועדון ואת העיר בצורה הטובה ביותר והראו שיש לנו שחקנים אילתים שלא נופלים מהדרג הראשון בארץ. כמנהל מחלקת הנוער באגודה אני שואף שהקבוצות שלנו יתמודדו כמה שיותר מול קבוצות מהדרג הראשון, ובכל פעם שיש הזדמנות אנחנו קופצים עליה. זה נותן לנו אינדיקציה לבדוק את רמת הילדים ומאפשר לנו ללמוד מה יש לנו לשפר בהיבטים טקטים ואישיים. המונדיאליטו היה טורניר ברמה מאוד גבוהה ואורגן ברמה גבוהה ועל כך שאפו למארגנים. הילדים נהנו, התרגשו וצברו חוויות לכל החיים. אני גאה בכל שלוש הקבוצות של המועדון שלנו שפגשו קבוצות חזקות, שובצו בבתים קשים ועדיין עשו כמיטב יכולתם וייצגו את המועדון האילתי בכבוד גדול".

   להלן תוצאות משחקי הגמר: שנתון 2010 מכבי פתח תקווה - הפועל ת"א (0-2), שנתון 2011 מכבי פתח תקווה - מכבי חיפה (1-2), שנתון 2012 מכבי חיפה - מכבי ת"א (1-4). הישג נוסף ומרשים נרשם, כאשר קבוצת ילדים א׳ של מכבי בני אילת שנתון 2010 הגיעה לחצי גמר וזכו מקום 3.

   במהלך הטורניר שהופק על ידי חברת מויה גרופ וארגון הספורט ESA בחסות עיריית אילת ותאגיד התיירות, התקיים טקס מיוחד לזכרם של הגיבורים האילתים, שנפלו במהלך מלחמת חרבות ברזל ותושבי אילת אשר נרצחו במסיבת הנובה: איתי זפרני, דור אביטן, דור מלכה וניצן גולדנברג זכרם לברכה שנרצחו בידי בני עוולה והנופלים לידור יוסף קרואני, מאור כהן איזנקוט, ליאב אלוש ומתן דמארי זכרם לברכה שנפלו בקרבות בעזה. לצד היציע הוקמה עמדת הנצחה מיוחדת המספרת את סיפורם האישי של כל אחד מהנופלים והנרצחים■ .


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש