היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 29/12/2010 15:49 ● ערב ערב 2478
היכל התרבות

קלאסי בים האדום 2011


פסטיבל 'קלאסי בים האדום' חוגג עשור
בשנה העשירית , מציג פסטיבל 'קלאסי בים האדום' תכנית אמנותית עשירה ומשובחת מעולם המוסיקה הקלאסית. הפסטיבל, אשר זוכה מדי שנה להצלחה חסרת תקדים, מייצר תכנים מחודשים ואיכותיים לקהל הרחב המגיע מהארץ ומהעולם. הפסטיבל הינו פרי יוזמתו של המנצח הנודע, מאסטרו ולרי גרגייב, אשר יכבד את הקהל בנוכחותו יחד עם תזמורת ומקהלת בית האופרה מָרִינְסְקִי, ויחד יגישו תוכנית קונצרטים משובחת ומרגשת.
הפקת הפסטיבל: "כל הקונצרטים יתקיימו על במה מושקעת אחת הממוקמת בתוך האנגר 6 בנמל אילת. האנגר מכיל כ – 2,400 מקומות ישיבה. ואנחנו ערוכים לקלוט כמות כזו של אנשים במסגרת ההאנגר המרשים. השנה השקענו בפן האמנותי והטכני באומדן של 5 מיליון ₪. אנחנו מאוד מאמינים בפסטיבל. הוא משקף זווית מוסיקאלית ייחודית והאווירה בהתאם כבר עשור שנים. שיהיו לנו עוד עשורים רבים לפסטיבל הקלאסי".
המנהל האמנותי - ולרי גרגייב, מגדולי המנצחים הפועלים כיום בעולם, נחשב לתופעה חד פעמית בעולם הניצוח. גרגייב הפנט את קהל אוהדי המוסיקה ברחבי העולם ובישראל בזכות אישיותו הכריזמטית והיצירתית, המקוריות באמנות הניצוח וחיפושו אחר המשמעות והעומק בכל יצירה עליה הוא מנצח. בעמידתו ובשפת גופו המוסיקלית, בידיו המלוות כל מלל וצבע, מעביר גרגייב את המסר המוזיקלי בצורה ממגנטת. תוך פחות מעשור, הפך גרגייב את תזמורת בית האופרה מרינסקי מסנט פטרסבורג, לתזמורת מבוקשת, שאת זינוק מניותיה ניתן להשוות אולי לנעשה בחברות הסטארט-אפ בתחום האינטרנט. שמם של גרגייב, המנצח ותזמורת בית האופרה מרינסקי הם ערובה למילוי אולמות בכל העולם. גרגייב: "הפסטיבל הוא הבייבי שלי. הוא סוג של זרע שהתפתח לפרח יפהפה בן עשר שנים. אני מאמין, כי צלילי המוסיקה שיבקעו מתוך ההאנגר בעיר אילת יתרמו להעמקת השלום ולקירוב לבבות. זו אולי קלישאה או תמימות. אבל עובדה שהפסטיבל הזה, שהיה חיזיון קטן, הפך, במהלך עשור, לעמוד איתן במוסיקה הקלאסית בארץ. מחכה בקוצר רוח".

6-8 בינואר 2011
נמל אילת, האנגר 6
לתוכנית הפסטיבל: www.redsea-classic.co.il כרטיסים - 08-6370004.


המלצת ספר


שאלה של זהות/אבנר עובד
בהוצאת 'אופיר ביכורים – בית ההוצאה לאור המוביל בישראל ליוצרים בראשית דרכם'

זהו סיפורה המרגש והמרתק של ד"ר רחל ויינברג, רופאה וחוקרת בעלת שם עולמי.
בעת שהותה בבית הוריה, ניצולי שואה, מוצאת רחל תיק קרטון ישן ודהוי ובתוכו מסמכים. ברגע אחד מתהפך עולמה הבטוח והשלו.
לאן ישאנה גורלה? להיכן יובילו המסמכים שנמצאו באותו תיק קרטון ישן ודהוי? דחפים, יצרים וסקרנות עזה, לגבי זהותה האמיתית היו כאש בעצמותיה ומניעים את רחל לצאת למסע אל עברה, מסע בדרך לא זרועה, בו רב הנסתר על הגלוי.
הסיפור מתרחש על רקע של ישראל של שנות ה-90. הוא זרוע בהוויה הישראלית על כל גווניה ומרכיביה.
זהו ספר הביכורים של אבנר עובד, ילדי עפולה, גדל בשנות ה- 50 ביפו, בה הקהילה הייתה צפופה ומגוונת: מרוקאים, תימנים, פולנים, טורקים, בולגרים ואחרים. הריחות, הטעמים והצלילים שהרכיבו את הפאזל השכונתי הם שעיצבו את ראשוני הצברים של שנות החמישים והששים. לימים, משפחתו עזבה את יפו לטובת יהוד. הספר נכתב כאשר המתין למשרתו הנוכחית בתחום ההנדסה. בזמנו החופשי, אבנר כותב ומצייר. הציור בכריכת הספר הינו ציור אקריליק על בד של אבנר.

לקראת הצגה


רוחל'ה מתחתנת
מחזה ישראלי חדש מאת סביון ליברכט מבית תיאטרון 'בית ליסין'
רוחל'ה היפה, החכמה והמוכשרת, מצאה סוף סוף חתן בסוף שנות השלושים לחייה! שלוימה, אביה, אלמן ניצול שואה, יוצא מגדרו מרוב התרגשות. ואולם בעקבות הפגישה עם החתן, שנראה מושלם, נחשפים זכרונות כואבים מהתקופה בפולין. עם התעוררות הזיכרון של אירוע אחד שהודחק, מחליט שלוימ'ה לבטל את החתונה, נחשפת מערכת היחסים הכואבת בין רוחל'ה לבין לאה, אחותה הגרושה ומתגלה סיפור ידידותם המופלאה של אביה של רוחל'ה ושל סטאשק, שעברו יחד את תקופת המלחמה ההיא וחלקו ביחד אהבה גדולה לאמה של רוחל'ה. דרמה מרגשת פרי עטה של סביון ליברכט, על פי הסיפור 'החתן המושלם של רוחל'ה', מתוך ספרה 'צריך סוף לסיפור אהבה'.
בימוי: ציפי פינס, משתתפים: ששון גבאי, מיה דגן, אברהם סלקטר, מיכה סלקטר, קרן צור.
'תיאטראות אילת', ימים שני ושלישי, 10-11.1.2011, בשעה – 21:00
כרטיסים: מתנ"ס 'בית רובין', 08-6343343 שלוחה 1.


קצרים


*הפנינג חופים
מנקים את החופים החל מ'מול הים' ועד לחוף' מפרץ השמש', בשעה 14:00 – הפנינג ב'אמפיתיאטרון' טיילת מלון 'הרודס'. בתוכנית: הופעות של להקות צעירות, מעגל מתופפים, תחנות יצירה, הסברים בנושא אקולוגיה ועוד. את האירוע יובילו ילדי 'פותחים עתיד'.
נפגשים בכניסה ל'מול הים', ביום שישי, 31.12.10, בשעה 13:00.

*שעת סיפור לגילאי 4-7
המתנה של הצב / סיגל אדלר
מספרת: חוה בית הלחמי
יום ג', כ"ח טבת, 4.1.11 בשעה 17:00 בספריה העירונית
כניסה: 10 ₪ לילד.

*אשנב ליהדות - מס' 5
'להתכרבל בעגנון'
האווירה וההווי היהודי בגולה, בכתבי הסופר.
מרצים: עזרא אשכנזי ושי נגר
יום ד', כ"ט טבת, 5.1.11 בשעה 20:00 בספריה העירונית
מחיר: 15 ₪, כולל כיבוד קל.


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש