רפאלו-"תרבות הבילוי החדשה של אילת"

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 28/12/2010 23:04 ● ערב ערב 2478
'רפאלו' הוא קונספט בפני עצמו בנוף הקולינרי האילתי ובכלל.מתוך מקצועיות, הבנה, ידע ופינוק, כי רק מפונק יודע לפנק!!!
רפאלו-''תרבות הבילוי החדשה של אילת''

תמונת כתבה


את המטבח ב'רפאלו' מנהל ביד רמה השף בהא הידיעה – שמעון יפרח, אשר למד בביה"ס הנודע 'קורדון בלו' בצרפת בזמן שהוא היה היחיד בתחום לימוד אמנות הבישול. במהלך השנים, עבד במסעדות רבות ונודעות ברחבי העולם, מצויד בכישרון יוצא דופן בהרכבת טעמים מיוחדים. "המטבח הוא מקום הבילוי שלי", אומר השף שמעון ומוסיף:"ולכן בכל מקום שעבדתי בעולם, התנאי שלי תמיד היה ללא בגדי שף, אלא בבגדי בילוי".

על טריות המוצרים ב'רפאלו' אומר השף שמעון: "הכל נרכש בכל בוקר טרי טרי. אני יכול לבלות שעות ב'פרי ארצנו' ולברור רק את הטוב והמתאים ביותר למנות ב'רפאלו'. במסעדה, מרגע קבלת ההזמנה, הפינוק מתחיל...".

'רפאלו' היא לדעת רבים וטובים תרבות בילוי חדשה שנכנסה לעיר בפרט ולארץ בכלל, מבחינת טעמים, אווירה, ניקיון, שירות, הרגשה ומוסיקה. "זה לא שמנה תהיה טעימה והשירות לא ישלים את הטעם, שום דבר לא בא על חשבון השני. כל הפרמטרים באיכות הגבוהה ביותר, דבר היוצר את הבילוי האולטימטיבי".

ביקור שלי לקניות הירקות השבועיים בחנות 'פרי ארצנו' מגלה את התמונה במלואה. אריק, מנהל המקום, מספר: "השף שמעון מתייצב אצלנו יום יום, מחכה שהמשאית תפרוק ובוחר את המוצרים הכי טובים, אין ירק או פרי שלא מקבלים אצלו ביטוי, יש לו אפילו מוצרים מיוחדים שאנחנו מביאים במיוחד בשבילו. לאחרונה, ערכנו ב'רפאלו' ערב גיבוש ואי אפשר לתאר את רמת ההנאה הצרופה שחווינו, צריך להגיע לשם בשביל להבין. אני הפכתי לקוח קבוע במקום, גם את החשבון מקבלים במקום עם הפתעה מתוקה". ועובדת נוספת במקום, ששומעת את השיחה, משבחת אף היא.

אחיעד לוי, בעל המקום, בנה אותו במו ידיו מהלב והנשמה עם הקפדה יתרה על כל פרט ופרט, על כל סנטימטר, במשך שלוש שנים תמימות. יעידו על כך הלקוחות שנכנסים ונותרים פעורי פה, כאילו נכנסו זה עתה למוזיאון.

'רפאלו' נפתח לפני כשנה, כאמור על ידי אחיעד לוי, כאשר הוא נקרא בשם אביו – רפאל. 'רפאלו' הינו בר מסעדה, כאשר ניתן לאכול בשולחנות וכמובן גם על הבר, וכן ניתן לשתות על הבר וגם סביב שולחנות. 'רפאלו' הוא מקום קסום בעל מנעד רחב של מנות: דגים, בשר, פירות ים, פסטות, פיצות, סלטים, קינוחים ועוד.

לחוויית היכרות עם הטעם של ה'רפאלו', מציע השף שמעון ארוחה זוגית קולינרית שהיא נטו בחירה בין דג בשלוש ווריאציות שונות (אפוי, מאודה, מטוגן) לבשר – סטייק מיושן במקום עם עשרה סוגי רטבים שונים, לפירות ים (שרימפס, קלמרי, מולים) בלווית עשרה רטבים שונים. כמו כן, פטריות ממולאות בעשרה סוגי מילויים שונים ובעשרה סוגי רטבים שונים. ניתן גם לבחור מתוך חמישה סוגי פסטה שונים, בעשרה סוגי רטבים (כל רוטב מכיל, תחזיקו חזק, כ- 20 סוגי תבלין טריים!) וכמו כן, במקום –סלטים מיוחדים, בהרכבה אישית, כאשר הבחירה היא מתוך
25 (!) סוגי ירק. והס מלהזכיר את הקינוחים המיוחדים של המקום.

בר האלכוהול במקום עשיר אף הוא, והוא כולל בין היתר קרוב ל- 40 סוגי יינות איטלקיים איכותיים זוכי פרסים ותוצרת הארץ (עם רוב איטלקי). לאלכוהול מתלווים מאזטים מיוחדים שמפתיעים כל פעם מחדש...חוויה בפני עצמה.

כל מי שמגיע למקום, אומר 'וואוו', לא בכדי הפכה המילה לחלק מהלוגו של המסעדה – Wow. הלקוחות טועמים את האוכל ולא מתאפקים מלשאול – "מה שמתם במנה?", לוחצים יד בכניסה, מתחבקים ביציאה, הכל באווירה ביתית, אקסקלוסיבית ומתוך רצון של נתינה. כל מי שמגיע, מאמץ את המסעדה פור גוד. יש כאלה שבאים לסעוד מדי יום, ויש כאלה שמגיעים כמה פעמים, לאכול, לשתות על הבר, כאלה ש'רפאלו' הפכה עבורם כבית שני, כאלה שנשארים יותר מארבע שעות. ידוענים רבים פוקדים את המקום, והוא עבורם הבית: שחר צוברי, אלי זרקה [אלוף עולם בקייט סרפינג], סלבס מהעיר ומהארץ. "הסלקציה אצלנו מוקפדת ביותר, אנחנו מקפידים על רמת אוכלוסיה גבוהה, וכל זאת כדי שהלקוחות יחושו בנוח, יבלו, יהנו", אומר אחיעד. עוד אנחנו מדברים, ועובר לידנו לקוח מרוצה, אחד מידועני העיר ומשבח את המסעדה: "וואו, המנה הזו שאכלתי היתה מדהימה", ואין כמו לקוח מרוצה להדגים את שכתבנו כאן.

המסעדה פתוחה בין הימים שני לשבת, מהשעה 18:00 ועד אחרון הלקוחות. ביום ראשון – 'רפאלו' סגור. בימי חמישי ושישי ישנן הופעות חיות של אמנים משתנים על הבמה במקום.

'רפאלו' פתוח לארועים: במקום חדר אירועים גדול – עד 80 איש וכן חדר אירועים פרטי – עד 25 איש, לכל סוגי האירועים: ימי הולדת, עברי גיבוש ועוד.

אני אומרת: "תכננו לבוא ל'רפאלו', ואחיעד לוי הבעלים והשף שמעון מוסיפים: "באתם לבלות? – תנו לנו לגרום לכם לבלות ולהנות".

בקרוב מאוד, חוגג 'רפאלו' שנה להיווסדו – צפו להפתעות!
'רפאלו',
מרכז תיירות -מפלס תחתון
(כניסה נוספת מהרחוב הראשי). טלפונים:
08-6340033, 054-5635094. מומלץ להזמין מקומות מראש.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש