מחלת הפרוו נרגעה- עדיין יש לנקוט באמצעי זהירות

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 10/5/2024 05:41 ● ערב ערב 3171
לאחר התפרצות מחלת הפרוו בקרב כלבים באילת, השבוע משמיעים הווטרינרים בעיר קריאת הרגעה ● אם כי עדיין ולפחות בשבועיים הקרובים חשוב למנוע מגע בין כלבים ● השינוי המהותי שנרשם הפעם בהתפרצות הפרוו האחרונה- קרוב ל- 50 אחוז מקרב הכלבים שחלו היו מחוסנים ● ואף על פי כן הווטרינרים ממליצים שלא לוותר על החיסון החשוב מידי שנה
מחלת הפרוו נרגעה-  עדיין יש לנקוט באמצעי זהירות
גורי כלבים צריכים לפחות 3 חיסוני פרוו ולא שניים. ד''ר זבירין

   לאחר שבפסח האחרון התפרצה מחלת הפרוו בקרב כלבי העיר אילת, השבוע משמיעים הווטרינרים בעיר קריאת הרגעה ומבהירים כי מזה כמה ימים כבר לא מגיעים למרפאות כלבים עם מחלת המעיים הקשה פרוו, מה שאומר שהמגפה ככל הנראה בשלבי דעיכה. במהלך ההתפרצות האחרונה של המחלה בעיר, הגיעו עשרות כלבים אל הווטרינרים לקבלת טיפול. למרות שמדובר במחלה קשה, בכל המקרים הסתיימו הטיפולים שהוענקו לכלבים בעיר בשלום ולאחר תקופת התאוששות הכלבים חזרו לתפקוד רגיל. מחלת הפרוו נגרמת על ידי נגיף ששמו פרוו, היא נחשבת למחלה מדבקת מאוד שתוקפת בעיקר את מערכת העיכול וגורמת לכלב התייבשות קשה כתוצאה משלשולים ואי יכולת לאכול. מחלת הפרוו עלולה להיות קשה ומסוכנת בעיקר אצל גורי כלבים וכלבים שאינם מחוסנים. למרות ההידבקות המהירה במחלה על ידי מגע בין הכלבים או רחרוח צואה נגועה, הפרוו אינו מדבק בקרב בני אדם וגם לא חתולים.

   במהלך חופשת הפסח דיווחו הווטרינרים בעיר על התפרצות המגפה באילת לאחר שתוך פרק זמן שבועיים הובואו למרפאות עשרות כלבים חולים לקבלת טיפול. בניגוד לשנים הקודמות בהן אם היו מגיעים כלבים חולי פרוו לווטרינרים הם היו בדרך כלל גורי כלבים או כלבים בוגרים שלא חוסנו, הרי שהפעם הגיעו לווטרינרים גם כלבים שחוסנו בפני המחלה. "מה שאומר שהוירוס פיתח עם השנים עמידות לחיסון", מסביר השבוע הוטרינר ד"ר אלעד רביד, הבעלים של מרפאה וטרינרית אילת. לדבריו, אם במשך 26 שנות היותו ווטרינר הוא נתקל בסך הכל בחמישה כלבים שהיו מחוסנים בפני פרוו ואף על פי כן חלו במחלה, הרי שבהתפרצות האחרונה של המחלה באילת 50 אחוז מקרב הכלבים החולים שהגיעו אליו לקבלת טיפול היו מחוסנים למחלה. "הפרוו הוא אמנם לא חיסון שמחוייב על ידי המדינה כמו חיסון הכלבת ועדיין חשוב מאוד שבעלי הכלבים יחסנו אותם מפני הפרוו לפחות פעם בשנה", אומר ד"ר רביד.

   בעקבות עמידות הוירוס לחיסונים מתכוונים הוטרינרים, בעלי המרפאות באילת, להביא לעיר זן חדש של חיסונים שיהיו אולי עמידים יותר בפני הוירוס. "אני מאוד מקווה שהמגפה מתחילה להירגע", אומר השבוע הווטרינר אילן זבירין, הבעלים של בית החולים לחיות באילת. "יש כנראה זנים חדשים או שהוירוס פיתח עמידות לחיסונים", הוא מסביר, ומדגיש כי בעקבות המצב יש בכוונתו להחליף חיסונים לכאלו שאולי יהיו עמידים יותר בפני המחלה.

איך מונעים את הידבקות הכלב?
   זבירין: "בשבועיים הקרובים עדיין לא להפגיש בין כלבים. כלבים שלא מחוסנים בטח ובטח שלא, וכמובן לבוא ולחסן בוסטר מי שלא עשה חיסון בשנה האחרונה. גורי כלבים צריכים לפחות 3 חיסוני פרוו ולא שניים, בהפרש של שלושה שבועות ואם אנשים דורכים בטעות בצואה מומלץ שינקו את הנעליים עם אקונומיקה על מנת שלא להעביר את הפרוו דרך ההפרשות".■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש