בקרוב מוני חשמל חכמים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 12/4/2024 09:39 ● ערב ערב 3167
העיר אילת המובילה בתחום האנרגיה המתחדשת בזכות שדות סולאריים רחבים באילת ובאזור ועשרות גגות סולאריים על מבני ציבור ובתים פרטיים, התבשרה משר האנרגיה והתשתיות על התקנת מוני חשמל חכמים, שיחסכו מאות עד אלפי שקלים לכול אחד מצרכני החשמל בעיר.
בקרוב מוני חשמל חכמים
ביקור שר האנרגיה והתשתיות - אל כהן
תגיות:

שר האנרגיה והתשתיות - אלי כהן, קיים השבוע ביקור מקצועי בעיר אילת יחד עם מנכ״ל משרדו - יוסי דיין ונפגש עם ראש העירייה - אלי לנקרי וסגנו - יהודה מורדי. במהלך הביקור, הודיע השר כהן, כי במהלך שנת 2024 יותקנו מונים חכמים בעיר, שיכניסו את התושבים למהפכת החשמל ויוזילו את המחירים בשיעור של 5-20% בשנה. בפגישה עם השר, סקר ראש העירייה את הפעולות העירוניות להפיכת העיר אילת לעיר עצמאית אנרגטית הנשענת על אנרגיה מתחדשת ולא מזהמת. לצד התקנת מוני החשמל החכמים המתיישבים עם הפעולות העירוניות, סוכם כי תיבחן הקמת מתקנים עירוניים, במטרה שההנחה בחשמל תתחלק לכלל תושבי העיר אילת ולא לידי יזמים פרטיים. בנוסף, לבקשת סגן ראש העירייה יהודה מורדי, יבחן השר כהן להוסיף אוכלוסיות מעוטות יכולת נוספות להגדלת ההנחה מ-50% הנחה על 400 הקוט"ש הראשונים בכל חודש ל-65%, הטבה עליה הודיע השר לפני כחודש, ואשר תחול על אוכלוסיית הקשישים מקבלי קצבה ועל ניצולי שואה. 

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן הודה לראש העירייה, להנהלת העירייה ולעיר אילת בכלל שהוכיחו את הערבות ההדדית שקיימת בעם ישראל ונרתמו לסייע למפונים מהצפון ומהדרום, מיד עם תחילת המלחמה ואמר: ״אנו נפעל לקדם את אילת כעיר הירוקה הראשונה בישראל, אשר תספק את כלל צרכי האנרגיה של העיר מאנרגיות מתחדשות ולא מזהמות. פריסת המונים החכמים היא בשורה צרכנית חשובה שתבוא לידי ביטוי בחשבון החשמל של תושבי העיר ותחסוך בין 5% ל-20% בשנה". ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "המונים החכמים שיותקנו במהלך השנה יקלו על הוצאות החשמל הגבוהות של התושבים, זאת במקביל להמשך פעילות נמרצת שלנו להפיכת אילת לעיר מבוססת אנרגיה סולארית שתהפוך בעתיד גם לספקית חשמל. אני מודה לידידי, שר האנרגיה והתשתיות, על תרומתו ונכונותו לסייע לנו בדרכנו להפוך לעיר ירוקה ומהראשונות בעולם שתייצר לעצמה את כל צורכי החשמל שלה בכל שעות היממה". גם סגן ראש העירייה, יהודה מורדי הודה לשר ואמר: ״אני מודה לשר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, שותף אמת של העיר אילת על תרומתו בפרויקטים חשובים אלו שיחזקו את העיר אילת, יורידו את רמת הזיהום ויתנו סיוע בעיקר לאוכלוסיות החלשות שזקוקות לזה יותר מכל".


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש