הטקס הממלכתי לציון 75 שנים לשחרור אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/3/2024 03:45 ● ערב ערב 3164
העיר אילת לבשה חג לרגל 75 שנים לשחרורה. שבוע החגיגות נחתם בטקס הממלכתי המסורתי, שהתקיים אמש, יום שלישי, ט' באדר (19.3.24) ברחבת אום רשרש, שם הונף דגל הדיו, בט' באדר תש"ט 1949 במבצע עובדה, שסימל את סיום הקרבות של צה"ל במלחמת יום העצמאות ובו נכבשו הנגב הדרומי ודרום עמק הערבה ובהם העיר אילת. הטקס התקיים במעמד שר הנגב גליל וחוסן לאומי - יצחק וסרלאוף, חה"כ משה סולומון – סגן יו"ר הכנסת, נשיא בתי משפט השלום במחוז דרום - השופט עמית יריב, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה – אייבי מוזס, ראש עיריית אילת – אלי לנקרי ובהשתתפות מייסדי העיר, ותיקיה, תושבים, מפקדי כוחות הביטחון, החירום וההצלה, ומאות בני נוער מכל תנועות הנוער.
הטקס הממלכתי לציון 75 שנים לשחרור אילת
תגיות:

צילומים: ארן דולב

כמידי שנה, נפתח הטקס בתהלוכה מרשימה של תנועות הנוער העירוניות, ביניהן: מועצת נוער עירונית, מד"צים יעלים, מרכז נוער מתנ"ס קולייר ומתנ"ס שחמון, היחידה לקידום נוער, שומרי המפרץ, אפ סטאר, נטע, יוניסטרים, נוער ווליום, נוער "אחריי", כנפיים של קרמבו, הנוער הדתי – אל עמי, בני עקיבא, הצופים, מחנות העולים, מעברים במתנ"סים, נוער תנופה, נוער מד"א, נוער דילר ותכנית שחקים. במהלך הטקס הופיעו אומנים אילתיים: אפיק איובי, לירז לנצמן, לי-ים כהן, שיר קוטק, הזמרת ליהי טולדנו והזמר אמיר דדון. עוד הופיעו מקהלות בתי ספר היסודיים "ים סוף" ו"עציון גבר", זמרים ממגמת המוסיקה בתיכון ע"ש "גולדווטר", להקות צבאיות ותיאטרון צה"ל. את הטקס הנחתה יעל בר זוהר.

נשיא המדינה - יצחק הרצוג ברך את העיר אילת ביום חגה, בברכה מצולמת, בה הודה לראש העירייה, לתושבי אילת, למייסדי העיר, ולעיר שלמה שהתגייסה בעת המלחמה ואמר: "אנחנו מציינים יחד את שחרורה של אילת בעיצומה של מלחמה ששינתה את חיינו מקצה לקצה. ברגעים המורכבים ביותר בתולדות המדינה, קראה העיר אילת בקול רם וברור "הנני". אתם, תושבי אילת פתחתם באופן מלא את ביתכם, בחמלה גדולה למען הקהילות שפונו ובמסירות עצומה, הושטתם ועודכם מושיטים כתף לתושבות ולתושבים המפונים". הנשיא הודה לכל תושבי אילת בשם מדינת ישראל והוסיף, שאילת היא סמל לשותפות וגיוון מכל האמונות, אורחות החיים ותפיסות העולם.

 

 

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, ברך גם הוא את העיר אילת ביום חגה ואמר: "כחלק בלתי נפרד מן המלחמה הנוכחית, העיר אילת, ובראשה אלי לנקרי, עומדים בחזית האזרחית של המלחמה. העיר הכפילה את מספר תושביה, כאשר קלטה מפונים מכל החזיתות, בזמן שהיא בעצמה סופגת איומים מן החזית הדרומית. העיר גילתה סולידריות, אחריות ויצירתיות ונתנה תחושה של בית לאחינו המפונים. אילת היא הציונות במיטבה. אני מאחל למדינת ישראל להמשיך ברוח הגדולה הזו – רוח המורשת של טרומפלדור רוח המורשת של לוחמי תש"ח ורוח לוחמנו בחזית המלחמה ובחזית העורף. עד הניצחון".

ראש העירייה – אלי לנקרי, פתח את נאומו בטקס, בדברי ברכה ותודה למייסדי העיר על תרומתם האדירה לבניית העיר ולעיצוב דמותה, לבני הנוער הנפלאים, לחיילות וחיילי צה"ל, וכל כוחות הביטחון וההצלה, שעומדים בכל החזיתות, מגנים על חירותנו, ומבטיחים את שלומנו בארצנו: "75 שנים חלפו מאז שחיילינו האמיצים הגיעו לנקודה הדרומית ביותר במדינה, פתחו את הדרך לאילת, והפכו אותה לשערה הדרומי של ישראל. 75 שנים מרתקות, בהן הונחו יסודות קהילתיים, כלכליים ותרבותיים על בסיסה של עיר נמל שוממה, ושורטטו פניה ואופייה של עיר יפיפייה, בירת התיירות של המדינה" אמר ראש העירייה והוסיף: "ביום המיוחד הזה אנו מביטים בגאווה ענקית על העיר הפלורליסטית, החדשנית, המתפתחת והיפה שלנו, מודים למייסדים, ונושאים עינינו אל הנוער הנפלא שלנו, המהווה חולייה בשרשרת הדורות ועתיד להמשיך ולהוביל, בעשייה ונתינה למען הכלל, בשנים הבאות". בדבריו התייחס ראש העירייה להתפתחות האדירה של העיר בכל התחומים ואמר: "בצד הכאב, הדאגה והלחימה במערכה שאין צודקת ממנה, אנו ממשיכים בכל הכוח לבנות, לסלול, לפתח, וגם קצת לשמוח, ומכאן, משערה הדרומי של המדינה, אנו מחבקים את משפחות הנופלים והנרצחים, מתפללים לשובם של כל החטופות והחטופים, לשלומם של החיילים שלנו, להחלמתם של הפצועים בגוף ובנפש, לחיזוק הסולידריות והרוח הישראלית ולחיים בביטחון ושלווה בבית שלנו". עוד ציין ראש העירייה איך בצל המשבר הגדול בתולדות המדינה, אילת התגלתה במלוא תפארתה בהתגייסות בלתי רגילה מתחילת המלחמה, כשהפכה להיות העורף האיתן של המדינה וסיכם בשלוש מילים את היות אילת "נכס אסטרטגי לישראל". את דבריו סיים ראש העירייה בברכה לעיר: "בשנתה ה-75 של העיר היפיפייה שלנו, אני מאחל לה שתמשיך להתפתח, לשגשג ולפרוח, ולהביא כבוד למדינת ישראל! וגם מזמין אתכם להביט בסיפוק וגאווה על מה שקרה כאן במהלך 75 שנים, על התוכניות שמימשנו, על החלומות שהגשמנו ועל החזון הגדול שהופך למציאות של כולנו. יש לנו עיר  מדהימה!".

 

 

כמידי שנה גם השנה הונף הדגל מעל למבנה המשטרה הישן של אום רשרש כשיחזור של הרגע בו הונף דגל הדיו המאולתר עם סיום מבצע עובדה ומלחמת השחרור. את דגל ישראל הניפו השנה: שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ראש העירייה והאימהות השכולות, ויקי אביטן אמו של דור אביטן ז"ל, בתיה מלכה בן זקן אמו של דור מלכה ז"ל ומיכל זפרני אמו של איתי זפרני ז"ל, שבניהן נרצחו בשבעה באוקטובר, זהבה דמארי אמו של רב סמל ראשון מתן דמארי ז"ל ושרון איזנקוט אמו של סמל מאור איזנקוט ז"ל, שנפלו בקרבות בעזה.

הטקס הופק גם השנה על ידי מרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט באמצעות חברת אינטלקט ואגף האירועים בעירייה. לאחר הטקס נהנו אלפי תושבים מהופעה חיה של הזמר ישי ריבו שאירח את אמיר דדון ונתן גושן.

שבוע חגיגות 75 שנים לאילת שנחתם הערב בטקס הממלכתי, כלל קבלת פנים חגיגית, תערוכת אומנות אילתית, הצדעה למייסדי וותיקי העיר, פרסי חינוך למצוינים בחינוך, מרוץ לילה בהשתתפות אלפי רצים וישיבת מועצת עיר חגיגית בסימן הצדעה לכוחות הביטחון, החירום וההצלה. חגיגות חודש אדר ייחתמו באירוע פורים שיתקיים ביום ראשון הקרוב 24.3.24 בגן פרדקין. על הבמה יופיעו איתי לוי וסטפן לגר.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש