ידידים מסתערים באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 9/3/2024 10:09 ● ערב ערב 3162
מחזור שני של מתנדבי "ידידים" מסניף אילת הוכשר בהגשת סיוע ראשוני בשעת חירום לצד המענים שנותנים המתנדבים בשגרה, ביניהם סיוע בדרכים, בחילוץ מרכבים, מעליות ועוד ● 20 מתנדבים ומתנדבות עברו השבוע את ההכשרה במסגרת קורס סע"ר של פיקוד העורף ואגף חירום וביטחון בעירייה, שתפקידו להכשיר מתנדבים לתת מענה ראשוני בשעת חירום, בחילוץ ועזרה ראשונה עד להגעת כוחות סיוע. מתנדבים אלה מצטרפים ליחידת סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) העירונית שמונה 230 מתנדבים
ידידים מסתערים באילת
מתנדבי ידידיםפבאילת בהכשרה השבוע

   לאחר קורס סע"ר שהתקיים בשנה שעברה ובו הוכשרו 30 מתנדבים, התקיים השנה מחזור נוסף, במסגרתו קיבלו המתנדבים ידע וכלים להתמודדות אקטיבית בין השאר בעת רעידת אדמה, נפילת טילים וחילוץ מאזורי אסון, מרגע תחילת האירוע ועד להגעת כוחות כב״ה, פיקוד העורף ואנשי רפואה דחופה. המתנדבים הוכשרו לפעול בזירות אסון מורכבות, כאשר הם לומדים את עקרונות החילוץ ממבנים שקרסו, עבודה עם חומ"ס (חומרים מסוכנים), כיבוי אש, הגשת עזרה ראשונה, מודיעין אוכלוסייה ועוד. הקורס הועבר על ידי מדריכים מוסמכים של חברת 'מגן' המומחים בחילוצים מיוחדים, ובסיומו התקיים מבחן על החומר העיוני והמעשי הנלמד בקורס. בסיום הקורס חולקו למשתתפים תעודות מגיש סע"ר.

 

   אילן חדידה - מנהל אגף חירום וביטחון בעיריית אילת: "זו השנה השנייה שאנו עורכים את הקורס החשוב יחד עם ארגון ידידים. שיתוף הפעולה הזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם בצורה הטובה והמוצלחת ביותר. יישר כוח לכל המשתתפים". נתי טויטו - מנהל מרחב אילת והערבה: "שמחנו להוציא מהכוח אל הפועל קורס נוסף וחשוב. זהו שיתוף פעולה חשוב והכרחי במיוחד בתקופה בה אנו נמצאים, דבר המאפשר לשמור יותר על ביטחון העיר ותושביה. המתנדבים שלנו לא מסתפקים בסיוע שגרתי בדרכים, אלא נכונים להגיש סיוע גם באירועי חירום - שחלילה לא יהיו. קיום הקורס הוא חלק מהחלטה אסטרטגית של מנהלי הארגון לפיה מתנדבי ידידים יגישו עזרה גם באירועים לא שגרתיים המחייבים מענה מיידי טרם הגעת כוחות נוספים לזירה".

 

 

   פעולה זו מצטרפת לשורת שיתופי פעולה בין ארגון "ידידים" לבין עיריית אילת כמו שיתוף פעולה עם המוקד העירוני, המטה העירוני לבטיחות בדרכים, שיתוף פעולה עם פקחי סל"ה בעירייה ועוד שיתופי פעולה עם כוחות הביטחון, החירום וההצלה בעיר, שנועדו לחזק את חוסנה של העיר ואת תחושת הביטחון בקרב תושבי העיר והנופשים בה. 



מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש