מי אמר שהגודל לא קובע כך תבחרו את השטיח הנכון!

מאת: רותם נועם ● 4/1/2024 10:27 ● ערב ערב 2064
שטיח הוא ללא ספק אחד מפריטי העיצוב החשובים ואפקטיביים ▪ הוא תופס שטח ▪ לוכד את המבט, משרטט גבולות בחלל, ומעניק תחושת חמימות ביתית ▪ אז כיצד נתאים את גודלו לכל חלל, ומהם כללי עשה ואל תעשה בבחירת השטיח
מי אמר שהגודל לא קובע כך תבחרו את השטיח הנכון!
שטיח מהווה תוחם חללים מעולה

החלטתם שהגיעה העת להתחדש בשטיח?  או שמא עברתם לדירה שכורה והרצפה נראית לא משהו? שטיח חדש הוא ללא ספק פתרון יעיל ביותר שכמובן גם מתאים לחודשי החורף הקרירים. אז כיצד מחליטים מהו השטיח הנכון עבורכם? באיזו איכות, מאילו חומרים, ובעיקר, מהו הגודל הנכון.
מעבר לפונקציונאליות שלו, השטיח הוא קודם כל פריט דקורטיבי. לכן, כשאתם בוחרים אותו שימו לב תמיד לצבעיו ולדוגמאות שלו, כך שאלו יתאמו את טעמכם האישי. השטיח "מלביש" את הבית ומחמם כל חלל ורגליים יחפות תמיד יעדיפו להלך עליו, אלא שכל חלל דורש התייחסות שונה מהשטיח שלו:

 

שטיח לסלון


סלון הוא מרכז הבית, זהו החלל הפעיל ביותר ולכן חשוב שמעבר ליופיו של השטיח, נרצה שהוא גם ישמש לצרכים פרקטיים. אם למשל יש לכם ילדים קטנים, אול חילופין אתם אוהבים לארח, מה שאומר שבבית עוברים אנשים רבים, העדיפו שטיח מחומרים עמידים שקל לנקותו ולתחזקו. אל תלכו על שטיח כבד מידי שקשה להרימו ולנקותו, אלא העדיפו שטיח קליל יותר, אך באותה העת עמיד.
בחירה של שטיח קטן מידי לגודל הסלון היא אחת הטעויות הנפוצות. שטיח קטן מידי יקטין את החלל שיראה לפתע עמוס יתר על המידה, לכן לכו תמיד לפי כלל האצבע לפיו על השטיח לכסות את שתי הרגלי הספה הקדמיות והכורסאות. אם יש לכם שולחן קפה קטן ודאו שיש לו מקום על השטיח ולא מחוצה לו. 

 

שטיח לפינת אוכל


כאן מילת המפתח היא עמידות, שכן אוכל ושטיחים משמעם גם כתמים. לכן העדיפו שטיח מחומר שקל לנקותו והעדיפו שטחים כהים על בהירים. אם שולחן האוכל שלכם עגול, אפשר ללכת גם על שטיח עגול, אבל, אם פינת האוכל מרובעת שטיח עגול יראה לא מתאים. בכל מקרה אסור ששולחן האוכל יהיה גדול מהשטיח ויש להקפיד ששולי השטיח יהיו לפחות 50 ס"מ גדולים יותר מגבולות השולחן ויאפשרו לכיסאות מרווח מספק. אם השטיח שלכם מצליח לתפוס רק חלק מהכיסא בעת שהוא בחוץ, אל תיקחו שטיח עבה מידי שיגרום להבדלי גבהים בין רגלי הכיסאות האחוריות לקדמיות וקחו בחשבון שרגלי הכיסא עלולות לפגוע בשטיח בשל תזוזתם הרבה. יש לכם שולחן נפתח? קחו זאת בחשבון בעת שאתם בוחרים בשטיח.

 

הקפידו לשמור על מרווח בין השטיח לבין הריהוט הצמוד לקירות

 

שטיח לחדר השינה


זה המקום ללכת על המפנק והרך, שכן זה חדר המנוחה שלנו ועליו לשדר חמימות ונוחות מרבית. כאן גם גובר הטעם האישי על כל שיקול אחר ולכן גם השטיח שנבחר יהיה מפנק, רק ואפילו מחומרים עדינים כמו צמר כבשים ומשי. אם יש מחדר שמצדיק השקעה בשטיח יקר, זהו חדר השינה. אם יש לכם חדר שינה גדול, אל תחסכו והעדיפו שטיח גדול שמכסה את כל שטח החדר, או לפחות כזה שמכסה את כל המיטה וגם יוצא מצדדיה ב-40 ס"מ לפחות מכל צד. אם החדר גדול ממש, דבר זה יאפשר לכם לתחום פינות נוספות בחדר כגון פינת איפור, מתלה לבדים ושידת  טלוויזיה. אבל אם יש לכם חדר שינה קטן, העדיפו שטיחונים קטנים למרגלות המיטה או ראנרים. לחדר שינה בגודל בינוני, לכו על שטיח שמכסה את מירב השטח הפנוי ועד לשליש מתחת למיטה. מה שכן, אל תאמצו את טרנד השטיחים מקיר לקיר. זה היה נכון לשנות השבעים של המאה הקודמת ובכל זאת התבגרנו כולנו מאז. את אלה השאירו לחדרי בתי המלון. העדיפו גוונים בהירים ורכים, כאלו שלא יצעקו, שכן ידוע שצבעים בוהקים מידי מפריעים להירדם ואף לשינה עמוקה. 

 

שטיח בחדר הילדים


ילדים חייבים שטיח, פשוט משום שהם מבלים המון על נרצפה. מעבר לכך, אתם בוודאי רוצים להכניס לחדרם צבע ודוגמאות עליזות. שטיח הוא סביבת משחק בטוחה מפני נפילות ופציעות והוא מאפשר להם לשחק עליו כשהם יחפים ואולם מנגד, עלינו לזכור שילדים זה עם מלכלכך לכן מילת המפתח כאן היא עמידות! כאן זה לא המקום ללכת על חומרים עדינים וודאי שלא טבעיים. העדיפו שטחים רכים מחומרים סינטטיים, או כביסים בקלות וכאלו שאינם מורידים צבע. אם אפשר, בחרו שטיח דוחה כתמים, זה תמיד פתרון אפקטיבי נגד נוזלים שנשפכים. שימו לב שהדוגמאות של השטיח יתאמו את גודל החדר ואם אתם ממש הורים טובים, שתפו את הילדים בבחירת השטיח לחדרם, הם בסופו של דבר אלו שצריכים לבלות עליו בשנים הקרובות. 
מבחינת גודלו, אנחנו רוצים מצד אחד שטיח שימלא את מלוא השטח הפנוי למשחק, בחסר הרהיטים ואולם לא שטיח גדול מידי שיקטין את החדר ויעמיס עליו ולכן הגודל האופטימלי הוא שטיח שמשאיר מרווח של כ-40 ס"מ בינו לבין הריהוט שצמוד לקירות. הקפידו על שטחי כבד דיו על מנת שלא יגרום להחלקה או נפילה של ילדים קטנים תוך כדי צעידה עליו וכן שימו לב לקצותיו. אם אפשר, הדביקו אותו לרצפה כך שלא יזוז.

 

שטיח בחדר הרחצה


כאן כבר מדובר על שטיח ייעודי, כזה שיש לו תחתית שאינה סופגת ועשויה חומר סינטטי. רבים יוותרו על שטיח בחדר הרחצה, אך לאלה שלא מוכנים לוותר על התענוג, העדיפו שטיחי כותנה או סינטטיים העמידים לכביסה וקלים לניקוי. קחו בחשבון שהם צוברים לאורך זמן עובש ולכלוך שקשה להסיר ושהם מתכלים יחסית ביתר מהירות משטיחים אחרים. כאן נלך בדרך כלל על משהו זול יחסית, שאין בעיה להחליף מעת לעת. מבחינת גודלו, אל תלכו על שטיח גדול מידי. אם החלל מלבני וצר, לכו על שטיח מלבני קטן, אולי גם שניים קטנים אחד לפני הכיור והמראה ואחד למרגלות האמבטיה או המקלחון. בחירה בשטיח עגול יכולה להיות מעניינת בחלל זה, אבל רק בתנאי שהוא גדול דיו.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש