ראש עיריית אילת דורש מתווה מיוחד לאילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 11/11/2023 13:25 ● ערב ערב 3145
חודש ימים לאחר שהעיר אילת מארחת למעלה מ – 60 אלף תושבים מפונים ומתפנים ולאחר שפקדו את אילת בזה אחר זה, שרים וחברי כנסת, שהביעו הערכה רבה על ההתגייסות של אילת והבטיחו סיוע, העיר אילת עדיין לא קיבלה חלק ניכר מהתקציבים וכורעת תחת הנטל. ראש עיריית אילת – אלי לנקרי: "כדי להמשיך במאמץ העירוני מחד ולהתמודד עם ההשלכות הקשות על העיר אילת ועל העסקים מאידך, נדרש לאילת סיוע לאומי מיוחד".
ראש עיריית אילת דורש מתווה מיוחד לאילת
צילום: איתמר גרינברג

מהיום הראשון ללחימה פעלה כידוע עיריית אילת ללא דיחוי ובלי היסוס להעניק לעשרות אלפי המפונים והמתפנים את כל השירותים בעזרת רצון טוב ולב רחב של תושבים ובעלי עסקים, תרומות ושירותי עירייה בכל התחומים. בצד הסיוע מדגיש ראש העירייה, כי המשבר הכלכלי של אילת כבר בפתח, כעיר הנשענת רובה ככולה על תיירות וידוע כי בעתות מלחמה, התיירות היא הראשונה להיפגע והאחרונה להתאושש. עוד הדגיש ראש העירייה, כי עשרות אלפי התושבים מהדרום והצפון השוהים באילת אינם נופשים. העיר אילת מחבקת אותם ודואגת למחסורם בסבסוד ארוחות ואטרקציות כדי להניע את הכלכלה המקומית, אבל זה לא מספיק כדי להחזיק את החורף הקרוב ובטח לא כדי להחזיר את התיירות בטווח היותר רחוק. "אילת היא העורף האיתן של מדינת ישראל ואנחנו רוצים להישאר כאלה" אמר ראש העירייה וקרא לשרי הממשלה לקדם מתווה מיוחד לעיר אילת שיסייע לה לשרוד את המשבר הכלכלי שצפוי להיות ארוך וממושך.

נושאים אלו עלו גם בדיונים של ועדות הכנסת שהתכנסו השבוע, ביניהן הוועדה המיוחדת לחיזוק פיתוח הנגב והגליל בראשות ח"כ מיכאל ביטון, שקיימה דיון מיוחד לטובת קידום החלטת ממשלה לגבי העיר אילת בשגרה ובחירום. בפתח הדיון שיבח יו"ר הוועדה ח"כ ביטון את ההתגייסות העירונית של העיר אילת מהיום הראשון למלחמה ואת ראש העירייה על ההנהגה. "החובה של ממשלת ישראל היא לפעול מהר ולתת לעיר אילת ולהנהגתה את ההרגשה שהם לא לבד ושהם יגובו בטווח הקצר והארוך" אמר יו"ר הוועדה ולדברים הצטרפו כל חברי הוועדה.

גם ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן התכנסה השבוע (ד') לדיון בנושא ניהול מערך הפינוי למלונות ומינוי גורם המתכלל פניות של מפונים מול משרדי הממשלה. בין הנושאים שנדונו בוועדה אי העברת הכספים למלונות ולרשויות, הנטל הכלכלי שנופל על העירייה וכן ההשלכות הקשות על העיר אילת כעיר הנשענת על תיירות. גורמי התיירות דיווחו, כי עם המתווה החדש של משרד התיירות לפי יקבלו המפונים פיצוי יומי, מעדיפות משפחות רבות לעזוב את חדרי המלון לטובת קבלת המענקים. יו"ר הוועדה ח"כ ביטן: "בזמן מלחמה צריך לספק פתרונות מהירים – משרד האוצר צריך להעביר כספים ישירות לרשויות המקומיות".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת