גם האזרחים הוותיקים חזרו לספסל הלימודים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 10/11/2023 06:02 ● ערב ערב 3145
למרות המצב המתוח חזרו בשבוע שעבר קרוב ל- 50 אזרחים ותיקים בעיר לספסל הלימודים ● 26 אזרחיות ותיקות השתלבו בכיתת אזרחים ותיקים הפועלת כבר 11 שנים ● 20 אזרחים ותיקים החלו את הלימודים בכיתת המחשבים ● לצד אלה נשמר הקשר עם אלפי האזרחים הוותיקים בעיר בשיחת טלפון השואלת לשלומם וכן בפעילות השגרתית של כל מועדוני הגיל השלישי בעיר
גם האזרחים הוותיקים חזרו לספסל הלימודים
כיתת אזרחיות ותיקות
תגיות:

מאז תחילת הלחימה שומר צוות אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים בעירייה על קשר עם מטופלי האגף בדגש על קשישים עריריים. במהלך כל התקופה המשיכו לפקוד בנות השירות הלאומי את בתי הקשישים והקשר עם העובדים הסוציאליים נשמר. לצד זאת פועלים כרגיל המועדונים החברתיים לגיל הזהב שמפעילים המתנ"סים בית רובין, יעלים וקולייר, מרכז פיס לגיל הזהב שמפעילה האגודה למען הקשיש כמרכז יום ומועדון חברתי אחר הצהריים, מועדון מנש"ב לשורדי השואה וכן מועדוני מופ"ת שמפעיל האגף לשירותים חברתיים כולל הסעות וארוחות. השבוע חזר לפעול גם המרכז לבני משפחה מטפלים - מב"ט. 
בנוסף שב לפעול מהשבוע שעבר, מוקד 70+, מיזם תמיכה טלפוני, שמפעילה העירייה באמצעות החברה הכלכלית לאילת, כמענה מיידי להגברת תחושת הביטחון, הפחתת תחושת הבדידות ומתן מענים מיידים בהתאם לצרכים. מידי יום מתבצעות כ- 200 שיחות  והמענים ניתנים בתיאום אמירה אדרי - מנהלת מחלקת ההתנדבות באגף לשירותים חברתיים בעירייה המפעילה את הבית לאזרחים ותיקים. 

 

כיתת מחשבים לאזרחים ותיקים


לצד אלה חזרו לפעול גם פעילויות הפוגה והעשרה לאזרחים הוותיקים. במסגרת זו נפתחה בשבוע שעבר כיתת אזרחים ותיקים הפועלת זו השנה ה – 11 בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, בהשתתפות 26 אזרחיות ותיקות. הלימודים מתקיימים פעמיים בשבוע באולפנת "תהילת ישראל". בנוסף נפתח בשבוע שעבר מחזור נוסף של התכנית 100 באוריינות דיגיטלית שמפעילה עמותת תפו"ח יחד עם האגף לשירותים חברתיים בעירייה. 20 אזרחים ותיקים החלו ללמוד מיומנויות דיגיטליות בסדרה של 6 מפגשים. 
בנוסף, לאחר שנדחו אירועי שבוע הקשיש במסגרתו היו אמורים ליהנות אזרחי העיר הוותיקים מהמופע המשותף של חני נחמיאס ויהודה אליאס, מתבצע בימים אלה סבב הופעות של אומנים אילתים במועדונים החברתיים כדי להנעים את זמם של האזרחים הוותיקים. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש