צפו: לפני זמן קצר יירוטים מעל שדה רמון באילת

מאת: מערכת יום יום באילת ● 9/11/2023 19:52 ● ערב ערב 3144
לפני זמן קצר נשמעה אזעקה באילת ● תושבים מדווחים על כשלושה הדי פיצוצים מעל שדה רמון באילת ● לא דווח על נפגעים ● כמו כן, דובר צה''ל מסר כי אחר הצהריים, יירטה מערכת חץ טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן לעבר אילת
קרדיט צילום וידאו: חדשות בזמן
תגיות:

מדוברות איחוד הצלה נמסר: בהמשך לשמיעת האזעקות באילת ויישובי הסביבה הערב - עד כה לא התקבלו למוקד איחוד הצלה דיווחים על נפגעים. במידת הצורך תעודכנו בהמשך.

באיחוד הצלה מזכירים לפעול ע"פ נהלי הבטיחות של פיקוד העורף ולהיכנס למרחבים מוגנים בעת הישמע אזעקה ולהישאר שם כ-10 דקות.

ממד״א נמסר כי בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אילת, צוותי מד''א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות, בשלב זה  לא דווח על נפגעים.

הודעה משותפת לדוברות משרד הביטחון ולדובר צה"ל: בפעם הראשונה, יירוט מבצעי מוצלח למיירט 'חץ 3'- שכבת ההגנה העליונה על מדינת ישראל.
לוחמות ולוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר שיגרו הערב לראשונה את מיירט 'חץ 3, שיירט בהצלחה במרחב ים סוף מטרה שנורתה לעבר ישראל. היירוט בוצע הרחק משטח ישראל.
זהו היירוט המבצעי הראשון באמצעות מיירט 'חץ 3', שנכנס לשירות מבצעי בשנת 2017. הוא מצטרף ליירוט המבצעי הראשון של מיירט 'חץ 2' בשבוע שעבר.
מערכת 'חץ 3', שמפותחת ומיוצרת במשותף ע"י מנהלת 'חומה' במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשייה האווירית, הינה מערכת הגנה אווירית מתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.
"חץ 3" הינו מיירט אקסו-אטמוספרי בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה.
התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק, מיירטי ה'חץ' ומכ״מי הגילוי. חברת 'אלביט מערכות' מפתחת את מערכת השליטה והבקרה. החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית- 'תומר' וחברת רפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח וייצור מיירט 'חץ 3'. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת