ניוד קרן השתלמות? כל הסיבות ואיך מתבצע

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 31/10/2021 08:56 ● ערב ערב 3040
כדי למקסם את התוצאות של קרן ההשתלמות שלכם ולוודא שהיא מתאימה להעדפות שלכם, חשוב לבדוק את מצבה מדי פעם. כיום קל מאוד לנייד קרנות השתלמות וכל מה שנשאר הוא לוודא שכספי החיסכון שלכם נמצאים במסלול השקעות מתאים ובחברה שמציעה ניהול השקעות איכותי ושירות לקוחות מיטבי
ניוד קרן השתלמות? כל הסיבות ואיך מתבצע
תגיות:

 

דסי ניר

 

עובדים רבים מתייחסים לחסכונות בקרן ההשתלמות, בקרן הפנסיה ובקופת הגמל כאל ״שגר ושכח״ ולאחר ההצטרפות לא בודקים את המצב, אלא לעתים רחוקות מאוד. אחת הסיבות המרכזיות שגורמות לעובדים לחזור ולבדוק את מצב החסכונות, הוא מצב של התחלת עבודה חדשה. אך גם אם לא התחלתם עבודה חדשה לאחרונה, כדאי לבדוק את קרן ההשתלמות אחת לתקופה ולוודא שהחיסכון עדיין נמצא במסלול ההשקעות המתאים עבורכם, ושהחברה המנהלת את הקרן ממשיכה להציג ביצועים טובים ומציעה תנאים טובים בהשוואה לאחרות. חשוב לזכור שאם אתם לא מרוצים מקרן ההשתלמות מסיבה כלשהי, אתם יכולים לעבור בקלות מסלול השקעות או חברה.

 

מתי כדאי לשקול לנייד את קרן ההשתלמות?

 

כמו כל מוצר או שירות שאתם קונים, קרן ההשתלמות צריכה להתאים לצרכים ולמטרות החיסכון שלכם. עשוית להיות מגוון סיבות שיכולות לגרום לכם לשקול לנייד את קרן ההשתלמות - כלומר, להעביר אותה למסלול השקעות שונה או לחברה מנהלת אחרת. למשל, אם הצרכים שלכם השתנו ואתם רוצים לצמצם או להעלות את רמת הסיכון בקרן, ולחילופין אם אתם לא מרוצים מאיכות ניהול ההשקעות,  או מתשואות הקרן לאורך זמן. חשוב לבחון את התשואות בקרן לאורך תקופה ארוכה כדי לנטרל השפעה של אירוע נקודתי כזה או אחר שעלול היה להשפיע על התשואות גם במקרה של ניהול השקעות מוצלח במיוחד. תוצאות לאורך זמן מעידות על כך שהגוף המנהל הוא עקבי ומקצועי, כזה שיודע לזהות הזדמנויות ומגמות ארוכות טווח. לגופים כאלה עשויה להיות עדיפות על פני גופים שמציגים תשואות גבוהות בטווחים ספציפיים ולזמן קצר, שכן יש חשש שזו לא תהיה מגמה ארוכת טווח אלא "הצלחה" רגעית.

 

איך בוחרים חברה מנהלת ומסלול השקעה מתאימים בקרן?

 

רגע לפני שאתם מחליטים לנייד את קרן ההשתלמות שלכם לחברה או למסלול אחרים, כדאי לבחון קודם כל את החלופות ולבדוק אם יש חברה או מסלול מתאימים יותר עבורכם. לשם כך, כדאי לחשוב מהן המטרות שעבורן אתם חוסכים בקרן ההשתלמות ולמשך כמה זמן תוכלו לחסוך את הכסף בקרן. מסלול השקעות ברמת סיכון גבוהה יותר עשוי להניב לכם תשואות גבוהות יותר, אך במחיר של סיכון גבוה יותר להפסדים מעת לעת. ככל שטווח החיסכון שאתם מתכננים בקרן ההשתלמות ארוך יותר, תוכלו לשקול לבחור במסלול ברמת סיכון גבוהה יותר, כי גם אם יהיו הפסדים מדי פעם, ישנה סבירות גבוהה שעל פני זמן ארוך הרווחים יעלו על ההפסדים. לאחר שהחלטתם על סוג המסלול שמתאים עבורכם, תוכלו להיעזר באתר ה׳גמל נט׳ של משרד האוצר כדי להשוות בין המסלולים באותה רמת סיכון בחברות שונות. כדי לקבל השוואה נכונה, חשוב להשוות בין מסלולים ברמת סיכון דומה לאורך תקופה ארוכה.

כמובן שכדאי להתחשב גם בגורמים נוספים כמו דמי הניהול ואיכות השירות, אך חשוב לשים לב שלעיתים הבדל של שברירי אחוזים בדמי הניהול יכול להתקזז עם שיפור משמעותי בהיקף התשואות שהשיגה הקרן לאורך זמן.

 

 

איך שכירים ועצמאים מניידים קרן השתלמות?

 

לאחר שהחלטתם לנייד את קרן ההשתלמות ואיתרתם קרן השתלמות אחרת שמתאימה לצרכים ולמטרות שלכם, כל מה שנשאר הוא לבצע את הניוד. כדי לנייד קרן השתלמות בין מסלולים שונים באותה קרן תצטרכו לפנות לחברה שמנהלת את הקרן שלכם ולבקש לשנות את מסלול ההשקעה. במקרים רבים, תוכלו לעשות זאת גם בעצמכם באמצעות עדכון ההעדפות שלכם באתר הקרן.

כדי לנייד קרן השתלמות בין חברות שונות, בין אם מדובר במסלול זהה או שונה מהמסלול שבו הייתה הקרן שלכם עד היום, תצטרכו לפנות לקרן החדשה שאליה תרצו לעבור ולמלא טופס הצטרפות וטופס בקשה לניוד. בטופס ההצטרפות תוכלו לסמן את מסלול ההשקעות המתאים עבורכם ולמלא את פרטי הקרן הקיימת שאותה אתם מעוניינים להעביר. כעת, נציגי הקרן החדשה ימשיכו את הטיפול בניוד עבורכם ויפנו לשם כך לקרן הישנה בשמכם ויעבירו להם את בקשתכם לניוד. בחלק מהחברות תוכלו למלא טופס דיגיטלי ישירות באתר ולקבל סמס עדכון על קליטת הטופס, פתיחת החשבון בקרן החדשה וביצוע ההעברה מהקרן הישנה. פשוט וקל, וללא תשלום עמלה או קנס כלשהו.

אם אתם עצמאים, תוכלו לבצע הפקדה לקרן החדשה כבר לאחר פתיחת החשבון על שמכם בקרן. אם אתם שכירים, תצטרכו לעדכן את המעסיק על ביצוע השינוי כדי שיוכל להעביר את ההפקדות החודשיות לקרן ההשתלמות הנכונה.

האפשרות לנייד את קרן ההשתלמות בין מסלולי השקעה וחברות ללא עלות בכל עת, היא אחד היתרונות של קרן ההשתלמות על פני אפיקי החיסכון האחרים. הניוד עצמו הוא תהליך פשוט וקל, אך אם אתם לא בטוחים כיצד לקבל את ההחלטה בעצמכם, תוכלו להיעזר גם בבעל/ת רישיון פנסיוני שיסייעו לכם בקבלת ההחלטה. כעת גם אתם יודעים שאין סיבה להתפשר על קרן השתלמות בינונית וכדאי להיות עם היד על הדופק ולבדוק מעת לעת אם יש צורך בשינויים והתאמות.

*אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאם לצרכי הלקוח.

 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש