תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה האם כדאי להגיש אותה ומהם הסיכויים להצליח בה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/7/2021 10:00 ● ערב ערב 3025
חולמים על דירה משלכם? החלטתם לרכוש דירת קבלן? לרכישת דירת קבלן יתרונות רבים שהופכים אותה לעסקה כדאית בעיני רבים: מדובר בדירה חדשה לחלוטין ''מהניילון'', שאף אחד מלבדכם עוד לא גר בה בעבר, מגוון אפשרויות לתכנון בהתאמה אישית לפי הצרכים הייחודיים והחזון העיצובי וברוב המקרים - רכישה בעלות אטרקטיבית של נכס שיתכן שיעלה את ערכו עם השנים. אבל חשוב לפקוח עיניים ולבחון היטב את הנכס בהשוואה להסכם עם הקבלן ומה שקיבלתם בפועל, כיוון שיתכן שתגלו ליקויי בנייה אשר יעכבו את התוכניות שלכם לעבור לגור בנכס או להשכיר אותו כנכס מניב, יפגעו בערכו ובאיכות החיים.
 תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה האם כדאי להגיש אותה ומהם הסיכויים להצליח בה?
תגיות:

 

ליקויים בנכס שדורשים התייחסות בפנייה לקבלן


אין סיבה לספוג את הליקויים על חשבונכם או חלילה לסכן את הדיירים. על פי חוק המכר (דירות) קבלן שמכר דירה מחויב לתקן את ליקויי הבנייה לאחר מסירת הדירה לידי הרוכש ומחויב לתקנם בפרק זמן סביר, תלוי בחומרת הליקויים. יתכן שיהיו ליקוי אינסטלציה, בעיות חיווט, תריסים חשמליים שלא פועלים, סדקים באריחים ועוד.
יש ליקויים גלויים אשר תוכלו לזהות בעצמכם בעת סיור ראשוני בדירה ויש ליקויים שייחשפו עם הזמן במשך המגורים במקום.
לרוב הסכמים מול קבלנים כוללים ליקויים שמתוקנים בשנת בדק, שנה ראשונה למגורים במהלכה ניתן לזהות ליקויים ולפנות לקבלן עד מנת שיבצע אותם עד סיום שנת הבדק, זאת כשמדובר בליקויים שאינם דחופים ואינם מסכני חיים ומאפשרים גם לגור בדירה על אף הליקויים.
כדאי להקדים את הזיהוי של ליקויים עוד טרם מעבר לדירה (אלא אם כן קבלתם דיווח מקדים עליהם מהקבלן או מהשכנים). ניתן לאתר ליקויים באמצעות בדיקה מעמיקה, יסודית ומקיפה של חברת בדק בית המבוצעת על ידי מהנדס אשר יוכל לאתר ליקויים ונזקים בהתבסס על הידע, הניסיון ואמצעים בהם הוא משתמש. מהנדס זה יוכל גם להעריך את עלות התיקון שלהם על מנת שתוכלו לפנות לקבלן עם רשימה מפורטת של כל הליקויים ועלות התיקון המשוערת.   

 

באילו מקרים ניתן לתבוע קבלן בגין ליקויי בנייה?


במידה ויתגלו ליקויים, על פי חוק המכר אתם מחויבים להודיע לקבלן על ליקוי הבנייה ולאפשר לו לבצע את התיקונים, אך במידה והקבלן מתחמק מאחריות או מבטיח לתקן והתיקונים לא בוצעים, ניתן להגיש תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה.
התביעה יכולה להיות בנוגע לליקויים שונים אך גם בגין רשלנות, הוצאות על דיור חלופי, עיכוב במסירת הדירה, תיקון לא ראוי של הליקויים.
יתכן שתוכלו להגיע להסדר או לקבל פיצויים גם בשל ירידת ערך הנכס בעקבות ליקויי בנייה שאינם ניתנים לתיקון או קבלת שטח קטן יותר ממה שהובטח לכם ואפשר לתבוע גם על עוגמת נפש בגין הפרות שונות בהסכם עם הקבלן ואפילו בגין הובלה ואחסון של החפצים שלכם בעקבות כניסה ויציאה מהדירה. למשל, בשל בעיות רטיבות או תיקונים מאסיביים שאינם מאפשריים מחיה בדירה בעת ביצועם.
 

מדוע כדאי לפנות לעורך דין לקניית דירה?


חשוב מאוד לפנות לעורך דין קניית דירה שיוכל ללוות אתכם בתהליך מביצוע בדיקת בדק בית על ידי מהנדס לצורך חוות דעת הנדסית ותמחור עלות של ליקוי בנייה ועד ניהול מו"מ מול הקבלן או תביעה נגד קבלן בגין ליקויי בנייה והייצוג המשפטי שלכם בבית המשפט. ייצוג של עורך דין אפילו בפנייה לקבלן יכולה להרתיע את הקבלן ולזרז אותו בביצוע התיקונים.
עו"ד המתמחה בתחום ובעל ניסיון בייצוג תיקים אודות תביעה נגד קבלן על ליקויי בנייה יוכל להיאבק עבורכם על פיצוי נאות ולסייע בהעלאת סיכוי ההצלחה של התביעה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש