על מה חשוב להקפיד בשחייה בבריכה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/7/2021 08:33 ● ערב ערב 3024
אחת ההנאות הגדולות ביותר, עבור ילדים, בני נוער, מבוגרים, היא ללכת בחורף ובוודאי בקיץ אל בריכה ציבורית ולבלות בה זמן מה, בין אם מדובר בשחייה, משחקים או כל פעילות אחרת אפשרית בתוך המים.
על מה חשוב להקפיד בשחייה בבריכה
תגיות:

זה נכון לא רק לגבי בריכה ציבורית, אליה אנחנו יכולים לרכוש מנוי, אלה זה נכון גם לגבי סוגים אחרים של בריכות, כולל בריכה בבית מלון או בריכה פרטית בבית מגורים. כל אחת מהבריכות הנ"ל, מהוות מוקד משיכה, ומי שיכול מבלה בהן שעות ארוכות לצורכי הנאה, פעילות גופנית או אפילו רק בשביל לצנן את גופו ביום חם ולח.

העניין הוא, בשביל להקפיד על שחיה בבריכה בצורה בטוחה הרי יש להקפיד שהבריכה תהיה מקום בטוח אשר עומד בכלל כללי הבטיחות מחד, ומאידך, כל אחד לעצמו צריך להקפיד על כללי בטיחות, ולא לעשות דברים שעלולים לסכן אותו או את הסביבה.

לפני שנציג מספר תקנות בטיחות לבריכות שחייה אשר חייבים לעמוד בהן, חשוב לציין, כל מקום שמעוניין לספק שירותי בריכה לציבור הרחב, בין אם זה במסגרת מועדון ספורט, בית מלון או כל מקום אחר, חייב לקבל רישיון ואישורים לכך. אחרת המקום יפעל ללא אישור ועלול להיסגר.

 

בטיחות בבריכת שחיה

 

אנחנו נציג מספר תקנות כלליות שחשוב להקפיד עליהן בכל סוג של בריכה.

 

וודאו שסביבת הברכה בטוחה

 

ראשית, כאמור הבריכה חייבת לעבוד תחת אישור, פיקוח ובקרה ומעת לעת המקום ייבחן על ידי אנשי מקצוע בשביל לוודא שאכן הוא שומר על עמידה בנהלים.

שנית, כל בריכה חייבת להיות מסומנת, בין אם זה על פי גדלים, גבהים, מי יכול לשחות היכן, איך אפשר לרדת אל המים (סולם או אמצעי אחר), סימונים בתוך הבריכה והפרדה בין חלקים שונים

שלישית, בכל בריכה ציבורית חייבים להעסיק מצילים עם רישיון, מגיש עזרה ראשונה, הבריכה חייבת לספק להם את הציוד הנדרש ולדאוג שיעברו את ההכשרות והרענון על פי חוק. יש לוודא שהמשתמשים בבריכה ידעו מי הם המצילים, מי יכול לספק עזרה ראשונה. בכל בריכה חייבת להיות מרפאה מותאמת למקום, עמדת הצלה, מקום ספציפי בו יישב המציל.

 

וודאו שיש ביטוחים לכל העוסקים בדבר

 

אם בבריכה מועסק מדריך שחיה שאמור ללמד ילדים או מבוגרים, אז יש לספק לו ביטוח אחריות מקצועית למדריך השחייה, אשר יגן עליו מפני תביעות רשלנות מצד לקוחות. כמובן שכל מי שעוסק בתחום זה באופן עצמאי, צריך לרכוש לעצמו פוליסת ביטוח בשביל להגן על עצמו מפני תביעות וסיכונים מקצועיים שונים.

חשוב להדגיש, באופן כללי כל גורם שמחזיק ברשותו בריכה ציבורית, צריך לרכוש ביטוח לבריכת שחיה. ביטוח זה יגן עליו מפני תביעות של לקוחות בגין רשלנות, תביעות נזקים לגורמים כאלה ואחרים, וכן מפני נזקים שעלולים להיגרם לבריכה כתוצאה מאסונות טבע, הצתות או מכל סיבה אחרת.

ארבע, יש לוודא שפתחי היניקה והמערכות של הבריכה עובדות בצורה סדירה, מסומנות היטב ואינן מסכנות את ציבור השוחים.

חמש, אם יש בבריכה מתקני מים, הרי יש להעמיד משגיח שיהיה אחראים עליהם. המתקנים יכולים להתאים לגילאים ספציפיים, וזה צריך להיות ברור לאחראים ולמשתמשים במתקנים.

ישנן תקנות בטיחות נוספות, בין היתר כאלה המתייחסות לבריכות טיפוליות, אנשים עם מוגבלויות, משטחים למניעת החלקה ועוד.

 

טיפים – איך עושים מנוי לבריכה ציבורית

 

כל מי שמעוניין לעשות מנוי לבריכה ציבורית, צריך לבחון מספר נקודות לפני שימהר לשלם עליו. בראש ובראשונה, הוא צריך לבחון את גודל ואיכות הבריכה, לאחר מכן את השאלה האם היא עונה על הצרכים שלשמם הוא מעוניין לעשות מנוי. מעבר לכך, חשוב שיבחן את כל הנושא של הבטיחות בבריכה, על פי הנקודות שציינו. יהיה נכון מצידו גם לעשות ביטוח שיגן עליו מפני פציעות ונזקים רפואיים אחרים. גם אם אנחנו שחיינים ברמה גבוהה, טוב נעשה אם נקנה ביטוח כך נוכל ליהנות מעזרה של חברת הביטוח במימון טיפולים ובדיקות.

מוגש מטעם המרכז לביטוח מקצועות הספורט והרפואה המשלימה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש