ההבדלים בין מטבח בבית חילוני לבית דתי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/4/2021 10:59 ● ערב ערב 3011
אחד היתרונות הגדולים של המטבח המודרני, בא לידי ביטוי בעובדה שאפשר להתאים את החלל לכל סגנון חיים. בין אם אתם מקיימים אורח חיים דתי, ובין אם חילוני, אין שום סיבה שהמטבח שלכם לא יתאים לסגנון החיים המיוחד שלכם, ויראה נהדר, על הדרך.
ההבדלים בין מטבח בבית חילוני לבית דתי
תגיות:

כפי שאתם ודאי יכולים לשער, כשם שיש הבדל בין אורח החיים החרדי לאורח החיים החילוני, כך יש הבדלים בין המטבח החילוני לבין המטבח החרדי. מהם אותם ההבדלים ואיך הם משפיעים על עיצוב המטבח? כל הפרטים לפניכם.

 

הפרדה בין בשר לחלב

 

בעוד שבמטבחים חילוניים משתמשים באותו משטח עבודה כדי להכין מאכלים חלביים ובשריים כאחד, במטבח החרדי חייבת להיות הפרדה מוחלטת. ההפרדה אינה באה לידי ביטוי רק על משטחי העבודה אלא גם על הכיריים, בכיורים ואפילו במדיח הכלים. יש דרכים שונות לתכנן את אותה הפרדה בפועל, בין אם על ידי מחיצות, כיורים כפולים או כיורים נפרדים, התקנת שני מדיחי כלים, איים חופפים, ואפילו ישנם כאלו שבוחרים לעצמם משטחי עבודה בצבעים שונים עבור אזורים חלביים ובשריים, כדי להדגיש את אותה ההפרדה.

 

שמירה על שבת

 

במטבח החילוני המטבח מתפקד כרגיל גם בשבתות וחגים, מה שלא קורה במטבח החרדי. במטבח החרדי יש הפרדה ברורה גם בין קודש לחול ובשבת נמנעים מכל מלאכה. לכן מאוד חשוב שהמטבח החרדי יכלול פתרונות חכמים לשומרי שבת, כמו למשל פלטת שבת, בר מים ותנור עם מצב שבת מובנה, הפרדה בין ברז המים החמים לברז המים הקרים וכיוצא בכך.

 

שימוש נכון בחומרי גלם

 

חומרי הגלם שבהם עושים שימוש לעיצוב המטבח גם מקבלים חשיבות יתרה במטבח החרדי. אם במטבח החילוני השיקולים הם עיצוביים ופונקציונליים, כאן נכנסים לתמונה גם שיקולים של כשרות. משטחי העבודה שנבחרים צריכים להיות כשרים, כמו גם עמידים יותר בפני פעולות כמו הכשרת המטבח לקראת פסח. ישנם חומרי גלם שהרבה יותר מתאימים למטבח הכשר ולכן שווה להתייעץ עם חברת המטבחים לפני שבוחרים חומר כזה או אחר.

 

אחסון נרחב יותר

 

ברוב המשפחות החרדיות יש הרבה ילדים, ואוהבים גם לארח הרבה. לכן חשוב מאוד להקצות המון שטח אחסון בעת עיצוב המטבח, ולהקטין את העומס על משטחי העבודה. כאשר מתכננים מטבח חרדי חשוב לקחת את נושא האחסון בכובד ראש, לעצב מזווה, ארונות מוגבהים יותר מהסטנדרט, לנצל בחוכמה את הקירות, ולהקדיש המון מחשבה שתאפשר להשתמש בחלל הכי נכון.

 

עמידות גבוהה

 

לעומת המטבח החילוני אשר לא תמיד נמצא בשימוש בבתים מסוימים, המטבח החרדי עובד קשה, ויש לו הרבה פיות להאכיל. לכן כאשר מעצבים אותו חשוב לקחת בחשבון גם את נושא העמידות ולבחור בחומרי גלם עמידים שקל יותר לתחזק ולנקות. כמו כן מומלץ לבחור בחומרי גלם שפחות רגישים לשריטות ומכות.

 

פונקציונליות רבה

 

ברוב המטבחים מתקיים איזון דק בין פונקציונליות לבין עיצוב, אך במטבח החרדי הפן של הפונקציונליות מקבל יותר משקל. המטבח החרדי פועל שעות נוספות, עליו להאכיל הרבה פיות, לארח, לספק שטח אחסון ולענות על המון צרכים בו זמנית. לכן במקרה הזה, צריך קודם כל לשים דגש על נושא הפונקציונליות ורק אחר כך לגשת לעיצוב ולבחירת החומרים השונים בהם נעשה שימוש.

ולבסוף, בחירה בחברת מטבחים ולה ניסיון רב בעבודה עם הקהל החרדי יכולה לעשות הבדל גדול. ניסיון עשיר בתחום יעזור להבין על אילו דברים כדאי להתמקד על מנת לעצב את המטבח בהתאמה לאורח החיים החרדי, ובהתאמה אישית, לאורח חייה של המשפחה הספציפית שעבורה מעצבים.

 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש