יהדות - פרשת 'חיי שרה'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 8/11/2017 10:53 ● מה נשמע 521
ME TOO הקמפיין של ידיעות אחרונות המעודד נשים לשתף את כל העולם ואשתו בתקיפות מיניות שעברו עליהן במהלך חייהן צובר תאוצה, כדרכה של כל שטות שמחליט מאן דהוא ליחצ"ן. הקמפיין הנ"ל מזכיר לי את המעשה בעיר החכמים חלם, שהיה בה גשר שבור, וכל מי שהיה עובר על הגשר היה נופל ושובר יד או רגל.
יהדות - פרשת 'חיי שרה'

 

פרשת 'חיי שרה'


ME TOO הקמפיין של ידיעות אחרונות המעודד נשים לשתף את כל העולם ואשתו בתקיפות מיניות שעברו עליהן במהלך חייהן צובר תאוצה, כדרכה של כל שטות שמחליט מאן דהוא ליחצ"ן. הקמפיין הנ"ל מזכיר לי את המעשה בעיר החכמים חלם, שהיה בה גשר שבור, וכל מי שהיה עובר על הגשר היה נופל ושובר יד או רגל. התכנסו החכמים המחוכמים של חלם לטכס עצה מה לעשות עם הגשר השבור? לאחר מחשבות מרובות החליטו חכמי חלם לבנות בית חולים מתחת לגשר וכך בכל פעם שמישהו ייפול מהגשר, יוכלו בקלות להביא אותו מיד לטיפול מציל חיים. ישנו ביטוי בחז"ל האומר: "לא העכבר גנב - החור גנב". זאת חכמה קטנה מאוד להאשים את כל מי שחי בתרבות מתירנית עד כדי ניאוף בכך שהאנשים מתנהגים בהתאם לנורמות שמחנכים אותם עליהם. האם מישהו מתוך אותם עיתונאים שמריצים את הקמפיין עוצר לרגע ואומר לעצמו אולי הבעיה היא בנו? בדרך החיים שלנו? כמובן שלא. הרי אין הגמל רואה את הדבשת שלו. אבל במקום שבו מתייחסים למי שחי בצניעות ומחנך את בניו ובנותיו לחיות בצניעות כאל 'משוגעים פרימיטיביים' שיצאו מהמערות הבעיה קשה כפליים. וכשאני אומר צניעות אני לא מתכוון רק במובן של לא לנקר עיניים, אלא בעיקר במובן של הפרדה בין המינים, בלבוש הולם, בשמירת נגיעה, בשמירת העיניים ובשמירת הלשון מניוול הפה. אלה הן התרופות האמתיות היחידות שיכולות לעזור לחברה חולה מאוד להירפא ממחלת הפריצות. למה הדבר דומה? לנער שאביו רחצו וסכו בשמן ובישם אותו בבושם משובח. אחר כך הלבישו בבגדים נאים, נתן לו ארנק מלא בכסף והניחו בפתחו של בית בושת. מה יעשה הנער ולא יחטא !?! אותם אנשים העומדים מאחורי הקמפיין, הם בדיוק אותם אנשים שמעודדים בנות להתגייס לגדודים מעורבים. אז מה יעשה הנער ולא יחטא?
השבת נקרא את פרשת 'חיי שרה'. בפרשתנו מסופר כיצד שולח אברהם אבינו את אליעזר עבדו לחרן, יחד עם 10 גמלים, על מנת למצוא אישה עבור יצחק בנו. כאשר מגיע אליעזר לחרן הוא פונה בתפילה אל ה' שיעזור לו למצוא אישה מתאימה ליצחק הצדיק. אליעזר עושה תנאי: הראשונה שאבקש ממנה מים לשתות והיא תאמר לי "שתה אדוני וגם לגמליך אשאב", סימן שהיא אשת חסד והיא הראויה ביותר עבור יצחק. הקב"ה עוזר לאליעזר ומזמן לו את רבקה. ואכן רבקה עונה את התשובה הנכונה בעיניי אליעזר ואף עומדת בדיבורה. כיצד ידע אליעזר על פי תשובת הנערה שהיא ראויה ליצחק? התשובה המקובלת היא שמעשה כזה - לשאוב עבור 10 גמלים מים, מעיד על מידת חסד גבוהה מאוד, מפני שכל גמל צורך המון מים. לכן בוודאי שהאישה אשר תציע לעשות כן היא אשת חסד. אבל הכלה צריכה להיות גם חסודה, צנועה, "כלה נאה וחסודה". ואת מבחן הצניעות מזמן הקב"ה לרבקה במפגש הראשון עם יצחק. לאחר דין ודברים עם משפחתה של רבקה הם מסכימים לשידוך ורבקה הולכת עם אליעזר לארץ ישראל על מנת לפגוש את בעלה. כאשר רבקה רואה את יצחק אבינו בפעם הראשונה היא לוקחת את הצעיף שלה ומכסה את עצמה. צניעות. למרות שהיא יודעת שזהו בעלה המיועד, רבקה מכסה את עצמה מפני שהוא עדיין לא בעלי ואין לו רשות להסתכל עלי. צניעות. כך נהגו אימותינו הקדושות והטהורות, שרה, רבקה, רחל, ולאה מקדמת דנא. כשבאו אורחים לאברהם אבינו הם שאלו אותו "איה שרה אשתך", תשובת אברהם הייתה בשיא הטבעיות "ויאמר הנה באוהל". שרה אימנו צנועה הייתה ולא הסתובבה בין הגברים. הפתרון האמתי היחיד להטרדות מיניות היא צניעות, צניעות וצניעות. גם של הגברים וגם של הנשים. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש