יהדות - חג סוכות

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 2/10/2017 14:46 ● מה נשמע 516
חנן בן ארי שר – הכל קשה אבל אין לנו זכות בכלל להתלונן, כי החיים שלנו תותים. ישנה מצווה מיוחדת בסוכות והיא מצוות השמחה. ''ושמחת בחגך והיית אך שמח''. במשך שבעת ימי חג הסוכות אנחנו צריכים להיות בשמחה מתמדת בלי הפסקה.
יהדות - חג סוכות

 

חג סוכות


חנן בן ארי שר – הכל קשה אבל אין לנו זכות בכלל להתלונן, כי החיים שלנו תותים. ישנה מצווה מיוחדת בסוכות והיא מצוות השמחה. "ושמחת בחגך והיית אך שמח". במשך שבעת  ימי חג הסוכות אנחנו צריכים להיות בשמחה מתמדת בלי הפסקה. קשה מאוד להיות בשמחה תמידית, תנסו בעצמכם לשמוח במשך שלוש שעות ללא הפסקה, אבל לשמוח באמת, לא חיוכים חיצוניים בלבד, אלא שמחה אמיתית, פנימית, שיוצאת מהלב, בלי סיבה, קשה. אז איך הקדוש ברוך הוא מצווה אותנו ומצפה מאתנו להיות שמחים במשך שבוע ימים ברציפות בלי הפסקה? מי יכול לעמוד במשימה קשה זו? על מנת שהשמחה שלנו בחג הסוכות תהיה שלמה ואמיתית, הן התורה והן חז"ל הדריכו אותנו כיצד להגיע לאותה השמחה. ישנם אנשים שאוכל טוב משמח אותם, מצוין. חז"ל אומרים תקנה את האוכל הכי משובח לחג, תהנה ממנו. רוב הנשים נהנות לקנות בגדים יפים, תכשיטים, בשמים (בקיצור לצאת לשופינג). מעולה. תיהנו. לכו לקנות דברים שאתן אוהבות. ועוד יותר טוב ומשמח לקבל את כל הדברים הללו במתנה מהבעל, אדרבא, שהבעל יקנה לאשתו דברים שהיא אוהבת. הילדים הקטנים אוהבים הפתעות? קנו להם, שמחו אותם. זה לא חייב להיות יקר, זה צריך לבוא מכל הלב. אבל יש שמחה אחת שהיא גבוהה הרבה יותר וזוהי השמחה בעשיית המצוות. כיף גדול לבנות סוכה. שמחה רבה לשבת בסוכה, לאכול בסוכה, ליהנות מקישוטי הסוכה, ליהנות מהסכך של הסוכה ומהריח המיוחד שיש בסוכה. כל מי שהוריו בנו סוכה בילדותו הולך עם החוויה והזיכרון הנעים של הסוכה לכל חייו. אמרנו בתפילות יום הכיפורים: "אם לא תעשה למענם עשה צורי למענך". גם אם כיום, כשעברנו כבר את גיל הילדות ואין לנו את הזמן או את החשק לבנות סוכה, גם אם לא למעננו, נשתדל לבנות סוכה למען ילדינו, כדי שגם הם ייהנו מזיכרון מתוק של ילדות.                                                                                            
דרך נוספת לשמוח היא באמצעות קניית ארבעת המינים, אתרוג, לולב, הדס וערבה, מסמלים את האחדות בעם ישראל . האתרוג, הוא המושלם, יש בו גם טעם וגם ריח, בלולב יש טעם (תמרים) אבל אין בו ריח, בהדס יש ריח ואין טעם ואילו בערבה אין טעם ואין ריח. ארבעת המינים הללו מסמלים את כל סוגי האנשים הקיימים בעם ישראל. ובכל זאת אנחנו חייבים לאגוד את כולם ביחד על מנת שנוכל לברך על ארבעת המינים ולצאת ידי חובת המצווה. במידה ואדם יחליט שהוא לא צריך את הערבה, כי אין בה תועלת, בלי טעם בלי ריח, מי צריך אותה בכלל, שידע לו שהוא לא יוצא ידי חובה בקיום מצוות ארבעת המינים. אם מישהו חושב שהוא שולל אפילו יהודי אחד מעם ישראל כי דרכו שונה מדרכי, ולכן בוודאי שרק אני צודק והוא טועה וממילא הוא מיותר בעולם והוא לא חלק מעם ישראל, דע לך שאם אתה חושב כן, אתה זורע פרוד בתוך עם ישראל ומעליב את הקדוש ברוך הוא שהוא אביהם של ישראל, אביהם של כל היהודים בעולם, וזה לא משנה כלל באיזה מצב רוחני היהודי מצוי, בן תמיד נשאר בן, אח תמיד נשאר אח, וכל מי שמנסה לפסול שידע , כבר אמרו חז"ל "כל הפוסל במומו פוסל". צריכים לאהוב כל יהודי ולשמוח בכך שאתה חלק ממשפחה ענקית, שורשית, מדורי דורות צאצא ישיר של אברהם יצחק ויעקב. בכל פעם שאנחנו מנענעים את ארבעת המינים בחג הסוכות, ליבנו צריך להתמלא בשמחה עצומה שאנחנו מאחדים ומאוחדים עם כל עם ישראל בכל מקום שבו הם נמצאים.  טוב לאהוב כל יהודי באשר הוא , אהבה אמיתית ללא תנאים כי אהבה זו היא אשר תביא את השמחה האמיתית.                                                                                


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש