מכונית חשמלית – בעד ונגד

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 17/9/2017 10:59 ● ערב ערב 2828
קיים חלום בעולם הגדול להפוך את כל כלי הרכב לכאלה המונעות באמצעות כוח החשמל. ישנם כמה וכמה בעיות עם כלי הרכב החשמליים והם אלו אשר מעכבים את ההתפתחות של כל התהליך. מהן החסרונות של מכונית חשמלית ומנגד מהן היתרונות? על כך בהמשך.
מכונית חשמלית – בעד ונגד

קיימת מגמה בעולם להפוך את כל כלי הרכב לכאלה שיהיו מונעים באמצעות כוח החשמל. אז מה בעצם עוצר את התהליך ומי מפריע לו להתקדם? ישנן כמה וכמה חסרונות בולטים לכלי הרכב הללו ועד שהם לא יטופלו נראה כי לא נוכל למצוא את כלי הרכב הללו על הכבישים.

 

מי לא רוצה את המכונית החשמלית?

 

שוק הנפט –

 

בשוק הנפט נלחמים במגמה בכל עוז. הם הרי יהיו הנפגעים העיקריים ברגע שעולם הרכב יהפוך לחשמלי. היות ומדובר בשוק עוצמתי במיוחד הרי שקשה מאוד לעמוד מולם ומסיבה זו אנחנו מוצאים כי כל ההתנהלות בנושא מתעכבת בעקבות כך. אך לא ירחק היום והטוב יכריע... הרכב החשמלי הוא יותר מידי טוב ולא ייתכן שרק בגלל שיקולים כלכליים נשאר מאחור.

 

נסיעה במהירות נמוכה מידי –

 

נסיעה באמצעות מכונית חשמלית אינה מהירה והיא עומדת כיום על מקסימום של 50 קמ"ש. מדובר בהחלט בבעיה משמעותית היות ונסיעה במהירות נמוכה כזו אינה נוחה וכלל לא מתאימה לנסיעה ממקום למקום הן בכבישים עירוניים וקל וחומר שלא בכבישים בינעירוניים מהירים.

 

טעינה רק לזמן מוגבל –

 

בכלי הרכב החשמלי אי אפשר לעשות שימוש משך זמן ארוך. הנסיעה במכונית שכזו הינה מוגבלת בזמן כאשר בין לבין יש לדאוג לטעינה מחודשת. ברור שאין זה פשוט כלל וכלל עבור אנשים הרוצים לנסוע באופן חופשי ממקום למקום מבלי לדאוג להפסקות הטעינה התכופות.

 

מכונית חשמלית - מי כן רוצה אותה?

 

היתרונות של המכונית החשמלית הינן בעלות ערך מיוחד וקשה לשפוט רק בהתייחס לחסרונות. הרווחים הם בעיקר בכל מה שקשור בשמירה על איכות הסביבה. המכונית החשמלית תורמת רבות לכך היות ואין צורך בדלק עבור המכוניות הללו מה שאומר שהאוויר נשאר נקי לגמרי. מלבד זאת תחזוקה של רכב חשמלי כזה יהיה זול יותר בגלל החיסכון בדלק.

אז מה שנשאר לנו הוא לצפות אחר המהלכים ולחכות...


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש