רוצים לשמור על מחיר הדירה? המדריך המלא לצביעת דירה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/8/2017 09:45 ● ערב ערב 2825
דירת מגורים אמורה להיות נעימה, יפה ומזמינה. יש צורך לתחזקה על בסיס קבוע והתחזוקה כוללת: טיפולים מונעים, תיקונים הכרחיים, תיקונים יזומים למניעת בלאי, ניקיון וכמובן, צביעה. חדרי וחללי הדירה מתלכלכים מכתמי שמן ואוכל, מנגיעות אצבעות ידיים, מקשקושים שילדים קטנים ונכדים עושים ועוד. קירות רבים נפגעים מחפצים שמטלטלים אותם דוגמת רהיטים ואחרים. ניתן להוסיף לכך בלאי טבעי של טיח וצבע או כתוצאה מרטיבות שנגרמת מאיטום שאיננו תקין ועוד. צביעה חלקית של הדירה אפשרית אבל יוצרת מצב בו חלק אחד בה רענן ויפה והשני במידה פחותה יותר.
רוצים לשמור על מחיר הדירה? המדריך המלא לצביעת דירה

 

צביעה חלקית או שלמה

 

בעלי  הבית ירצו לצבוע את כל  הדירה ולא את חלקה בגלל סיבות שונות.  הרצון ליצור מראה אחיד. התעריף הכרוך בהשלמת צביעת כל הבית נמוך, יחסית, מאחר וקבלן הצבע כבר נמצא בתוך התהליך וההפרש עבורו אינו גדול מדי. במקרים רבים, אין הבדל בכמות ה"בלגן" , הלכלוך, והאבק הכרוכים בצביעה חלקית או כוללת של הדירה כי הם קיימים בכל מקרה. לכן, רבים חושבים שכדאי כבר לגמור עם נושא צביעת הבית בפעם אחת ולא לגרור את הפעולה במספר פעמים. רבים נוהגים להזמין צביעה לפני חג הפסח מאחר והחג הוא סימן לניקיון והתחדשות. תקופה זאת גם מתאימה מבחינת מזג האוויר.

 

הכנה

 

צביעת בית נעשית על ידי צבעים מומחים לנושא וכרוכה בהכנת הבית לצביעה. יש צורך לבצע תיקוני טיח במקומות בהם הוא מתקלף. לעיתים, אי אפשר לבצע תיקון חלקי ואז יש צורך לגרד את הטיח הקיים ולטייח מחדש את כל הקיר. יש צורך למלא סדקים קיימים. ממלאים את הסדקים בחומר אלסטי כמעין מסטיק ועליו מניחים תחבושות מיוחדות שמונעת פתיחת הסדקים מחדש. יש צורך לתקן פינות שנפגעו מחפצים, יש צורך לסתום באמצעות שפכטל חורים קיימים שנוצרו מברגים ומסמרים. במקרים רבים, מורידים את כל המסמרים והברגים ומחליקים את הקיר מחדש. ההכנה כוללת גם הורדת שקעי ומפסיקי חשמל כדי להגיע לאזורים שמתחתם.

 

צביעה יסודית

 

צביעת קירות יש להתחיל עם חומר מחזק ולאחריו לצבוע בצבע שנבחר. יש שמחליטים על סיד, ואחרים, על צבע אקרילי רחיץ שהינו מומלץ יותר, צבע שמן ועוד. ניתן לגוון בצבעים שונים על פי מניפת צבעים שיש לכל יצרן צבע בעל מוניטין. תקרות כדאי לצבוע בצבע נושם אשר עמיד יותר לאוויר החם שעולה למעלה. באמבטיה ובחדרים רטובים אחרים מומלץ לצבוע בצבע שמונע היווצרות עובש. צביעת דלתות נעשית בעמידה או בשכיבה באמצעות צבעים המיועדים לעץ. ההמלצה היא, צביעתם בשכיבה כדי לקבל תוצאה טובה יותר. יש צורך להכין את הדירה מבחינת המיטלטלין - פינויים או כיסויים. צביעת בית נעשית במשך מספר ימים ונדרשת צביעה במספר שכבות כדי להגיע לתוצאה מושלמת. מומלץ לבצע את הצביעה באמצעות קבלן צבע בעל מוניטין אשר גם מספק עבודה מקצועית מעולה.  


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש