נערכים לפתיחת שנת הלימודים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 11/8/2017 17:11 ● מה נשמע 508
כמדי שנה בחופשת הקיץ, נערכת העירייה עם שיפוצי הקיץ במוסדות החינוך, גיוס מורים ואישור תכניות לימוד חדשות לשנת הלימודים ● בישיבת וועדת החינוך העירונית, שהתכנסה ביום ראשון השבוע, קיבלו חברי הוועדה, ביניהם נציגי פורום ההורים העירוני, דיווחים על ההיערכות לשנת הלימודים תשע"ח
נערכים לפתיחת  שנת הלימודים
מי אמר חופש? וועדת החינוך העירונית בסקירה על השנה שבפתח

בפתח הישיבה ברך ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, את יו"ר פורום ההורים העירוני שמסיים בימים אלה את תפקידו - רועי אפלבאום, והודה לו על שיתוף הפעולה ועל מנהיגות רצינית ואחראית. עוד ברך ראש העירייה את החברים החדשים שהצטרפו לוועדה, ביניהם חבר המועצה רוברט סיבוני ונסים כהן – גמלאי של חיל הים, שהצטרף למערך החינוך באמצעות קרן קרב, ואת יו"ר מועצת נוער עירונית – אמבר רביבו, החברה גם היא בוועדה. 

 

בינוי רבותיי, בינוי


ראש העירייה דיווח בישיבה על הנעשה בתחום בינוי מוסדות החינוך, בתוך כך על בית הספר לחינוך מיוחד הנבנה בעת הזו ברחוב הארגמן, בעלות כוללת של 26 מיליון ₪. עוד דיווח ראש העירייה על סיום העבודות לבניית בית הספר 'ים סוף', שהחל כבית ספר צומח, כולל בניית קירוי למגרש הספורט בבית הספר. כמו כן דיווח ראש העירייה על מה שעתיד להיבנות בתחום החינוך בעיר: בתוך כך בניית אולמות ספורט בבתי הספר 'תל"י הרי אילת' ו'ים סוף', ובהמשך בבית ספר 'ימין הרצוג', בניית בית ספר תיכון רביעי ברובע 6 בשחמון, ובניית קריית חינוך וקהילה על שם נבון ברובע 9 בשחמון, שתכלול פארק מונגש לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, פארק ספורט אתגרי, פארק משחקים, ואמפי דשא למופעים. בפארק הסובב את בית הספר היסודי 'ים סוף' יוקם גם מרכז 'מדעטק' ושלוחת מתנ"ס. 
ראש העירייה הדגיש את אחד האתגרים הגדולים בשיפוצי הקיץ- חיזוק מוסדות חינוך מפני רעידת אדמה. כזכור, בשנה שעברה חוזקו בתי הספר 'אופיר', 'יעלים' וה'אולפנה' בעלות כוללת של 11 מיליון ₪. השנה מבוצעות עבודות חיזוק בבתי הספר 'עציון גבר' ו'ימין הרצוג' בעלות כוללת של 9 מיליון ₪. 
עוד במסגרת שיפוצי הקיץ נוספו חדרי שירותים בתיכון 'גולדווטר', גני הילדים מהוותיקים בעיר- 'ניר' ו'גיבורים' עברו שידרוג משמעותי, הוכשרו שני מבני גני ילדים שהיו סגורים והושמשו לטובת פעילות גנית בשנת הלימודים הקרובה, הסתיימו העבודות בבית ספר 'ים סוף', כולל המבואה וקירוי המגרש, וכמדי שנה, נרכשו רכישות הצטיידות לטובת כל מוסדות החינוך בעלות כוללת של 1,250,000 ₪. 

איריס כהן, מנכ"לית רשת המתנ"סים בעיר, עדכנה את הוועדה על סיום קייטנות הקיץ ומפעל 'בית הספר של החופש הגדול', בהם היו פעילים 2,800 ילדים ובני נוער. עוד עדכנה על פעילות הקיץ בטיילת, במסגרתה 200 עובדי נוער, מדריכים ומתנדבים החליפו את יום העבודה בלילה. עוד עדכנה איריס בעניין הצטרפות העיר אילת לפרויקט הארצי "צהרונים חברתיים", במסגרתו יוענק סבסוד מדינה ועירייה לצהרוני בתי הספר וגני הילדים. 

 

קליטת מורים ותוכניות חדשות


ד"ר דרורי גניאל, ראש מינהל שח"ק בעירייה, עדכן על ההיערכות בגיוס מורים: השנה נקלטו 34 מורים לבתי הספר העל יסודיים ו - 12 לבתי הספר היסודיים. בבתי הספר 'גלים' ו'יעלים' בהם עזבו המנהלות, פרסם משרד החינוך בימים אלה מכרז. בבית ספר 'ימין הרצוג' נבחר מנהל חדש שהחל את עבודתו. עוד עדכן ד"ר גניאל בעניין מחנות הקיץ בתחומי המדעים (כימיה ופיזיקה), בהם השתתפו למעלה מ -  150 תלמידי כיתות  ח' 
ו - ט' בעיר, וקייטנת מדעים מסובסדת בעלות של 80 ₪ בלבד בה השתתפו כ - 100 ילדי כיתות ג'-ו'. עוד עדכן ד"ר גניאל בעניין תכניות לימוד חדשות ומורחבות שייושמו בשנת הלימודים תשע"ח, ביניהן הרחבת התכנית פסיכולוגיה חיובית לגני החובה ולתשעה בתי ספר נוספים, תכנית לקידום התיירות שתפעל כפיילוט בכיתות ו' ו - ט' ותכנית להכרת שדה התעופה שתפעל בכל השכבות. במסגרת התכנית עדכן ד"ר גניאל, כי עד כה ביקרו בשדה התעופה החדש שנבנה צפונית לאילת, למעלה מ - 1,850 תלמידים בסיורים יזומים והדגיש, כי עד חודש פברואר יבקרו בו כל תלמידי מערכת החינוך. עוד ציין ד"ר גניאל, כי בהתאם להנחיית ראש העירייה, הורחבו בשנים האחרונות הפעולות, שתכליתן להעלות את אחוז הזכאים לבגרות. במסגרת זו, יעברו כ - 60 מורים למתמטיקה, הכשרות מיוחדות לשיפור איכות ההוראה, מתוך כוונה להעלות את מספר התלמידים הניגשים ל 4-5 יחידות במתמטיקה, ולהשביח את תעודת הבגרות. תכנית חדשה נוספת שתפעל בעיר- 'מלקות ללמידה', תפעל להעצים תלמידים עם לקויות למידה ולהוביל אותם להצלחה. 
שלושה שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים תשע"ח, פועלת המערכת בקדחתנות להכשיר את מוסדות החינוך בצורה המרבית והמיטבית לטובת 11,000 תלמידי מערכת החינוך מגן ועד י"ב. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש