היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 26/7/2017 16:57 ● ערב ערב 2821
כל אירועי התרבות באילת לתאריכים : 27.7-2.8
היכל התרבות
כוכבים בפארק תמנע ● צילום: חגית גל

 

מועדון הסרט הטוב - המילה האחרונה

 

הארייט לולר, הייתה בעבר אשת פרסום כוחנית ואימתנית והיום גרושה בפנסיה שמתנהגת בחייה האישיים באותה כוחניות. כשהיא קוראת במקרה טור הספד שנכתב בעיתון המקומי על מי שהייתה אחת מיריבותיה העסקיות, היא לא יודעת אם לצחוק או לכעוס - מבחינתה הקשר בין ההספד המפואר לדמות שהיא הכירה מקרי בהחלט. הארייט מחליטה לדאוג שההספד ייכתב נכון - עוד טרם מותה. לשם כך היא שוכרת את אן, כתבת בעיתון המקומי, והשתיים יוצאות יחד למסע ליצור את ההספד המושלם

יום שלישי, 1.8.17, בשעה 19:05, תיאטראות אילת.


 

קיץ בתמנע - "לילות תמנע"- סיורי שקיעה ועששיות בפארק תמנע

 

סיורי שקיעה בתמנע ● צילום: ארכיון פארק תמנע

סיורי שקיעה בכל יום שלישי / סיורי עששיות בכל יום רביעי בחודשי הקיץ

פארק תמנע פותח שעריו בימי שלישי ורביעי של חודשי הקיץ ומאפשר לאורחים הרבים ליהנות מהפארק היפה ביותר בשעות השקיעה. הביקור בפארק תמנע מתחיל בצפייה במיצג מולטימדיה המספר על אורח החיים של כורי הנחושת בתקופה המצרית, סיור עובר בין 'יצירות טבע' מפתיעות. מתחילים ב'קשתות' - מסלול רגלי קצר הכולל זחילה בפיר נחושת עתיק שעל קירותיו נטיפי טורקיז, סיור לילי ב'דרך האור והחושך', ביקור במקדש האלה חתח'ור ומשם לפטרייה המרשימה עד הגיענו לעמודי שלמה העצומים. נמשך כשלוש שעות.

להרשמה – פארק תמנע – 08-6316756 ובאתר www.parktimna.co.il.


 

"חוויה לילית בפארק תמנע" -  9/8

 

כוכבים בפארק תמנע ● צילום: חגית גל

לילה של אסטרונומיה וכדורים פורחים בפארק תמנע - מהפארקים היפים בעולם

בואו עם כל המשפחה ליהנות משמי הלילה הנקיים של הערבה, לצפות בכוכבי לכת, הירח ושביל החלב. סדנאות ומתחמי הפעלה להיכרות עם כיפת השמיים, מודלים פלנטריים המדמים את כוכבי הלכת, מתחם תצפיות באמצעות טלסקופים, בהם הטלסקופ הנייד הגדול במדינה, מתחם הרצאות ומוזיקה. לקראת חצות מופע NIGHT GLOW - כדורים פורחים ירקדו לצלילי סמבה סוחפת ויאירו את שמי המדבר. את הלילה יסגור סרט משפחתי ברחבת האגם. עם אור ראשון נצא לטיול זריחה אל 'קניון הפרצופים'. הלינה באתר הקמפינג חינם.

המחיר - 79 ₪ לאדם מגיל 3.

להרשמה - 08-6616976 או באתרים – www.aravaway.co.il , www.parktimna.co.il.


 

מיזם מפעל הפיס - "בימות פיס"

 

בימות פיס ● צילום: אלירן  חדד לויקיפדיה

בחודש אוגוסט הקרוב, שלל אמנים מובילים מהשורה הראשונה, יופיעו במסגרת מיזם של מפעל הפיס

'בימות פיס' הוא מיזם התרבות הגדול והחשוב של מפעל הפיס, במסגרתו יופיעו בכל רחבי הארץ, מיטב אמני ישראל, זו היא השנה השביעית של המיזם אשר צובר תאוצה. בעקבות הביקוש בשנים קודמות, הוחלט להרחיבו השנה לכ-200 יישובים ברחבי הארץ. 

אותם יישובים ייהנו מכ-200 הופעות של האמנים המובילים בישראל, בחינם או במחיר סמלי של עד 30 שקלים. 'בימות פיס' יתקיים בין החודשים יולי - דצמבר 2017, בשיתוף הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות. במסגרתו, ניתנת הזדמנות לתושבים ליהנות ממופעי תרבות מבוקשים, תוך בחירת סוג המופע המתאים להם מתוך היצע נרחב של אמנים אהובים לרבות במגזר הדתי והערבי.  בכך מעניק מפעל הפיס לתושבים אפשרות ליהנות ממופעים (שעלותם עשויה להגיע אף ל- 150 ₪ ).

השנה לראשונה מזמין מפעל הפיס את הקהל להעלות את חוויותיהם מהמופעים במסגרת פעילות "רגע מנצח", פעילות זו מעודדת את הקהל שמגיע, לצלם תמונות מהמופעים ולתייג באינסטגרם בהשטאג  #בימותפיס17. הזוכים יקבלו כרטיסי כניסה למופעים במועדוני הזאפה.

באילת יופיע ב- 14.8.17, ליאור נרקיס ב- 20:30, טיילת צפונית אילת, כניסה חופשית. 08-6367024

לו"ז המופעים באתר הפיס: www.pais.co.il.


 

המלצת ספר - אֶפְשָׁר גַּם אַחֶרֶת / נוּהא אבו ריא

 

ספר הילדים אֶפְשָׁר גַּם אַחֶרֶת מאת נוהא אבו ריא (הוצאת אופיר ביכורים)  אפשר לקרוא בהנאה ולחייך חיוך גדול, אפשר אפילו לצחוק בקול עם המילים המתחרזות, עם ההומור שבשירים – לקטנים ולבוגרים.

השירים עוסקים במגוון רחב של נושאים, כך לדוגמא שיר על כך שצריך לטפל בבעיות ולא "לטאטא מתחת לשטיח", שיר אודות חתולים שחוצים את הכביש ובקשה מהנהגים לשים לב אליהם ולא לדרוס אותם. שיר אחר שמדבר  על ילד שצופה בחלון ורואה חילזון, שיר חביב על  הכיס של סבתא: "הַכִּיס שֶׁל סָבְתָא עֲנָק, מַמָּשׁ כְּמוֹ אַרְנָק. יֵשׁ בּוֹ הַכֹּל חוּץ מִמָּרָק. הַכִּיס שֶׁל סָבְתָא מָלֵא הַפְתָּעוֹת וְגַם סוֹדוֹת." ( ע"מ 10).

השיר החמישי - על חוויות בחופש הגדול אך גם געגוע לבית הספר. והשירים הבאים ממשיכים בנושאים שונים כגון: התנהגות פרועה והתנהגות נאותה עם חברים, שעשועי מילים עם חיות: "פִּיל קָשֶׁה לְהַפִּיל, עַכָּבִישׁ קָשֶׁה לְהַלְבִּישׁ. שׁוֹר קָשֶׁה לִקְשֹׁר, קוֹף קָשֶׁה לַעֲקֹף, עֲטַלֵּף קָשֶׁה לְלַטֵּף". ( ע"מ 12) .

נוהא אבו ריא היא מורה לאנגלית, בעלת תואר שני בשפה וספרות אנגלית מאוניברסיטת חיפה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש