רוצים לרזות ומהר? הכל על טרנד ניתוחי ההרזיה להורדה במשקל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 24/4/2017 09:10 ● ערב ערב 2807
נדמה שהיום, יותר מאי פעם, המודעות לבריאות ולחשיבות המשקל התקין גבוהה מאי פעם. אלא שההבנה והמציאות לא תמיד עולות בקנה אחד, ואנחנו נתקלים בפני אתגר של ממש כשאנחנו מנסים לרדת במשקל.
רוצים לרזות ומהר? הכל על טרנד ניתוחי ההרזיה להורדה במשקל

 

נדמה שהיום, יותר מאי פעם, המודעות לבריאות ולחשיבות המשקל התקין גבוהה מאי פעם. אלא שההבנה והמציאות לא תמיד עולות בקנה אחד, ואנחנו נתקלים בפני אתגר של ממש כשאנחנו מנסים לרדת במשקל. הבעיה הזו חמורה עוד יותר בקרב גברים ונשים שסובלים ממשקל עודף משמעותי, הרבה יותר מחמישה קילוגרמים שהתווספו בחג הפסח. בשנים האחרונות גם לאוכלוסייה זו נמצא פתרון אפקטיבי שעוזר להם בתהליך: ניתוחים בריאטריים. אתם אולי מכירים אותם בשמם העממי יותר, ניתוחי הרזיה, אבל רבים כלל אינם מבדילים בין השיטות השונות. אם כן, רגע לפני שאתם מקבלים החלטה ועולים על שולחן הניתוחים, רצוי שתכירו את החלופות ותדעו האם ומה מתאים לכם.

 

טבעת או מעקף קיבה?

 

בין השיטות המוכרות יותר אפשר למצוא את שיטת הטבעת המתכווננת, שהייתה מבוקשת במיוחד עד לא מזמן. בשיטה הזו מושתלת טבעת סיליקון בקיבה לצורך יצירת כיס עם פתח צר, שמתרוקן בקצב איטי יחסית ולכן גם מאפשר תנועה דלה של מזון. המשמעות ברורה: צריכה מופחתת של מזון שוות ערך לצריכה מופחתת של קלוריות, שילוב שמוביל לירידה במשקל. עם זאת, בשנים האחרונות קרנה של השיטה ירדה מעט, בעיקר משום שהיא נחשבת לטכניקה שבצדה סיכונים שונים. את מקומה בצמרת תופסים היום ניתוח מעקף קיבה וכן ניתוח מיני מעקף קיבה. השאלה שאתם בטח שואלים את עצמכם כעת היא האם ניתוח מיני מעקף קיבה הוא באמת ניתוח "מיני" כפי שהוא נשמע.

 

ניתוח מיני – האם הוא באמת "מיני"?

 

בפשטות, ניתוח מיני מעקף קיבה הוא ניתוח אשר במהותו, זהה למדי לניתוח מעקף קיבה קלאסי, כאשר בשני הניתוחים נעשית פעולה זהה יחסית הכוללת יצירת כיס קיבתי קטן. ההבדל העיקרי, זה שגם מסביר את פשר השם "ניתוח מיני מעקף", הוא שבשיטת המיני מתבצע מעקף משמעותי יותר של הקיבה (בין 135 ל-350 סמ"ק בהשוואה ל-60 עד 75 סמ"ק). מעקף גדול יותר משמעותו ספיגה מוגבלת יותר של רכיבי תזונה. השיטה הזו מביאה ללא ספק יתרונות רבים, החל מתהליך כירורגי קצר יותר והפחתת הסיכונים הנלווים לניתוח. מצד שני, יש לקחת בחשבון שבשיטה הזו (וגם בשיטה הקלאסית) תצטרכו ליטול תוספי מזון באופן קבוע, כדי להימנע מאנמיה ומחסור בוויטמינים.

 

כך או כך, דבר אחד בטוח. בעידן שבו קיימים פתרונות רבים ומגוונים לבעיית ההשמנה ולבעיות הבריאותיות הנגזרות ממנה, אין ספק שהבחירה הנכונה תלויה במגוון גורמים. קבלת החלטה רציונלית, נכונה ובטוחה מחייבת ייעוץ מקצועי שכולל גם בדיקות רפואיות והתייחסות לשלל מאפיינים שישפיעו על הצלחת הניתוח ועל היכולת של המטופל לשמור על התוצאה לאורך שנים רבות, טובות ובריאות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש