מהי גניבת זרע

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/4/2017 11:56 ● ערב ערב 2806
לא מעט סרטים ותוכניות טלוויזיה אמריקאיות עוסקות בנושא של גניבת זרע. עבור גברים רבים מדובר בעניין שיכול להפוך לסיוט. הרי הם נמצאים בקשר עם אישה, מקיימים איתה יחסי מין ולמרות שהם מנסים להימנע ככל האפשר מאפשרות להכניס אותה להריון, הם מגלים שמצידה זה דווקא אחרת, והיא עושה זאת ללא שעדכנה אותם בכך.
מהי גניבת זרע

אך האמת היא שהנושא של גניבת זרע הוא קצת יותר מורכב מזה, ולכן חשוב להכיר אותו, גם אם אתם לא נמצאים בסיטואציה כזו, כך תדעו כיצד להימנע מלהגיע לסיטואציה כזו וחשוב לא פחות, תדעו כיצד לפעול במקרה, חס וחלילה, וכן תגיעו למצב כזה.

תחילה נציין שבכל הקשור לנושא של גניבת זרע – עו"ד בתיה אושרי יכולה לעזור לכם, היא מייצגת גברים רבים שמתמודדים עם תופעה זו ועל כן מומלץ לפנות אליה בנושא. בכל מקרה שיש חשש לסיטואציה שכזו, מוטה לפנות להתייעצות אצל עורך דין לפני שמחליטים כיצד לנהוג, אם בכלל.

 

מהי גניבת זרע

 

על פי החוק הישראלי, גניבת זרע היא כניסה להריון אף על פי שהגבר קיבל את הרושם (מצד האישה) שקיום היחסים מתבצע כשהם מוגנים מפני אפשרות כזו ואין לה כוונה להיכנס להריון ממנו. צריך לומר, לא מדובר בגניבה של ממש, אלא יותר במרמה.

צריך לומר, טענות על גניבת זרע מתבצעות לא רק מצד גבר כלפי אישה, במידה והוא גילה שהיא לא אמרה לו את האמת (למשל, כשהיא סיפרה לו שהיא עקרה או שהיא לוקחת גלולות נגד הריון) וכן נכנסה להריון ממנו, אלא גם מצד ילדים אשר האבא שלהם נמנע מלהכיר בהם. ייתכן שהאב יטען שמדובר בגניבת זרע, בעוד הילד (דרך אימו) ידרוש שהוא יכיר בו וישלם לו מזונות.

הסיבות בגללן גברים תובעים נשים על גניבת זרע הן רבות, למשל, עצם המעשה, המרמה מוביל לתביעה, יש מקרים בהם הגבר איננו רוצה ילדים וכעת הוא נדרש להכיר ולטפל בילד שהוא לא מעוניין בו, כמו כן גברים נשואים שקיימו יחסי מין עם אישה מחוץ לנישואים ויש חשש שהסיטואציה החדשה תפרק את המשפחה ועוד.

עם זאת חשוב לומר, בתי המשפט בישראל עדיין מחייבים גברים לשלם מזונות לילדים, אף על פי שהם נולדו מגניבת זרע. הסיבה היא, למרות שהאב לא רצה בילד, הרי שהוא נולד והוא לא יכול לפגוע בו. בית המשפט מכיר בצרכים של הילד וחושב על טובתו. במהלך השנים היו ניסיונות של גברים שחוייבו לשלם מזונות לילדים, לתבוע את האישה בתביעות נזיקין, אך ניסיונות אלו לא צלחו.

כאמור אם אתם מעוניינים לדעת עוד על גניבת זרע עו"ד בתיה אשורי תשמח לעזור לכם ולספק לכם את כל המידע הנדרש בנושא. מדובר בנושא לא פשוט, לא מבחינה רגשית ולא מבחינה פרקטית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש