ערבות הדדית – הרבה יותר מאשר סיסמה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/3/2017 15:14 ● ערב ערב 2800
אנחנו שומעים לא פעם את הביקורות על הנוער של היום, אלה שנתפסים כדואגים לעצמם, כנהנתנים, כמי שנשארים צמודים אל מסכי הטלוויזיה והמחשב מבלי לתקשר עם הסביבה או לדאוג לעתידה. אלא שהמציאות, וזו הבשורה המשמחת, היא אחרת לחלוטין. כך הוקמה תנועת דרור ישראל, שבאמצעות כלים חינוכיים חשובים מעבירה לילדים ולבני הנוער ערכים שנדמה היה לנו שכבר לא קיימים. אם חשבתם שערבות הדדית או שיתופיות הם ערכים שמקומם אי שם במאה הקודמת או בימים שבהם ההורים שלכם היו זאטוטים נטולי טלוויזיה צבעונית או אינטרנט מהיר, תשמחו לדעת שטעיתם.
ערבות הדדית – הרבה יותר מאשר סיסמה

 

פעילות כלל ארצית

 

חברי תנועת דרור ישראל למעשה פועלים לחינוכם של הצעירים בישראל, בכל המגזרים ובכל שכבות הגיל. כך הם מגיעים בעת ובעונה אחת לערבים וליהודים, ליוצאי אתיופיה ולעולים מברה"מ, ולפלחים נוספים באוכלוסייה הישראלית. התקשורת הזו היא שמבטיחה אורח חיים שיתופי ורוח התנדבותית שמקדמת תרומה לחברה, חיים משותפים וחיזוק המרקם החברתי. המטרות הללו מושגות באמצעות פעילות נרחבת בבתי ספר תיכוניים, במועדוני למידה לבני נוער בסיכון, בקבלת אחריות על אלפי חניכים ערבים ובני העדה האתיופית ופעולות רבות אחרות שללא ספק מובילות לשינוי.

 

מעורבות חברתית שמעודדת שינוי

 

סביר להניח שגם אתם מודעים לפעילויות שונות שבהן תנועת דרור ישראל נטלה חלק פעיל, גם אם במקרים רבים נשמרה פעולתה תחת הרדאר. אלא שפעולות רבות אלו, בהן מעורבות פעילות באירועי הזיכרון לרצח יצחק רבין או פעילות מאסיבית באוהלי המחאה בעקבות המחאה החברתית שפרצה ב-2011, הן פעולות שמעצבות במידה רבה את החברה הישראלית, את הנושאים המרכזיים שמלווים את השיח וגם את התפיסות של הצעירים – דור העתיד. מי שזוכה להכיר את פעילות העמותה ובעיקר את השפעתה על בני הנוער, בוודאי מרגיש הקלה ניכרת. זאת משום שערכים אלה, של חיבור לקהילה ומתן עזרה לאוכלוסיות הזקוקות להם, הם ערכים שנדמה לנו שנשכחו. אלא שכל תפיסה לפיה ערכים אלה מקומם בנוסטלגיה רומנטית שמתארת את מה שהיה כאן פעם, לפני עידן הטכנולוגיה והרבה לפני הפייסבוק, הם לא ערכים שנעלמו. להיפך. הם עדיין קיימים, שרירים ואיתנים, וזוהי חדשה מרעישה ונפלאה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש