בחירת קבלן לעבודות גבס

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/1/2017 12:08 ● ערב ערב 2793
אין כמעט בית בישראל שאין בו איזו עבודת גבס מכל סוג שהוא. השימוש הנפוץ של התקנות גבס – קירות, עיצוב חללים, התקנת תקרה ועוד נובע מהמענה המהיר ובעיקר הזול, מבחינת עלות חומרי הגלם, שמציע שירות שכזה בשילוב עם התפתחות הטכנולוגיה והיכולת לתת מענה של גבס הנותן תחושה כאילו הוא חלק מהדירה או גבס שנותן תחושה שהוא הותקן בדיוק לשם עיצוב – ניתן לעשות זאת בצורת מעוגלות, ישרות וכו. מאחר ויש ביקוש רב לנושא – ישנם אנשי מקצוע רבים בענף השיפוצים שמציעים את שירותיהם מכאן שלצד יתרונות טובים רבים קיים חיסרון משמעותי של סוג האוכלוסייה של הענף, לא אחת נשמעים סיפורים על הזמנות עבודה שהסתיימו באמצע בלי סיום העבודה בגלל סכסוך עם הקבלן המבצע או תקרות עקומות או לא בהתאם לתכנן העיצובי של הלקוח ועוד. יש השפעה רבה לגבי איכות העבודה ואופן התנהלותה בבחירת קבלן הגבס.
בחירת קבלן לעבודות גבס

 

נקודות חשובות לפני בחירת קבלן לעבודות גבס

 

ראשית ולפני הכל, יש להגדיר במדויק את המטרה לשמה אנו שוכרים את השירות, לדעת היטב איזו עבודה בגבס אנו מעוניינים לעשות ולהבין שככל שהעבודה תהיה מורכבת יותר כך נדרש איש מקצוע מנוסה ומקצועי יותר ולרוב, ייתכן ונדרש לשלם מחיר גבוה יותר. אם דובר בקיר גבס, לצורך העניין, אין סיבה לחפש איש מקצוע מיוחד מאחר וזו עבודה שמוגדרת פשוטה – כמובן שלא נתפשר על מקצועיות אבל נבין שהתשלום יכול להיות בהחלט הרבה יותר זול.

הנקודה החשובה ביותר היא בדיקת נושא הבטיחות, בעיקר כשמדובר על תקרת גבס או על הנמכת תקרה מגבס. חשבו לבדוק ולבקש אישורים של ציוד תקני מבחינת סוג החומר גלם (גבס הוא חומר גלם בריא ובטיחותי כשמיוצר אצל ספקים מוסמכים) ומבחינת הדגשים שבעל המקצוע יציג לכם בהם הוא מבטיח את יושבי הבית – בטיחות לאורך זמן.

עדיף לפנות לבעלי מקצוע לפי המלצות מחברים ו משפחה, מישהו שכבר התנסה בעבודה מול אותו קבלן יוכל לעזור ולהזהיר אתכם כדי שלא תפלו על איש מקצוע לא אמין או לא מקצועי. במידה ואין ממליצים קרובים שאתם סומכים עליהם אפשר לבדוק ברשת האינטרנט או באתרים ייעודיים ולקרוא בעיון ביקורות (אותנטיות).  ברגע שמצאתם מישהו שמוצא חן בעיניכם – בקשו לראות תיק עבודות שהוא עשה או בפגישה אישית או באינטרנט – כך אפשר ללמוד על המקצועיות שלו וגם לקבל רעיונות והשראה. לפני תחילת עבודה סכמו את כל הפרטים ובקשו ליצור חוזה עבודה מסודר, מפורט ככל הניתן, המתייחס למשך העבודה – תאריך התחלה וסיום, סוג חומרי הגלם (חשוב לציין שהקבלנים יעדיפו בוודאי לעבוד עם חומרי הגלם הזולים – הגבס הלבן הפשוט. מומלץ לבחור בגבס האדום עם הערך המוסף של הגנה מאש. הוא לא יותר יקר באופן משמעותי ומראה לקבלן על ידענות שלכם מה שיחייב אותו להקפיד על מקצועיות ואמינות.

והכי חשוב – הקפידו על תשלומים, חלק בהתחלה לטובת תזרים מזומנים לרכישת חומרי גלם ותשלום לעובדים וחלק רק לאחר סיום העבודה ולשביעות רצונכם.  כשכל הפרטים ברורים ומוסכמים – כך קיים חשש נמוך לחוסר הסכמה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש