ליקוי בנייה – למה חשוב להזמין שירותי בדק בית לפני שנכנסים אליו

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/12/2016 15:07 ● ערב ערב 2790
כל מי שקורא את מדורי הנדל"ן בעיתונות הכתובה או הדיגיטלית, נחשף לא פעם למקרים בהם אנשים רוכשים בית או דירה, ולא חולף זמן רב עד שמתגלים ליקויים במבנה. מה שאנחנו קוראים ושומעים עליו בתקשורת, אלה בדרך כלל ליקויים גדולים, כאלה שמסכנים או יכולים לסכן חיים, אך יש הרבה יותר מקרים שאינם מגיעים לתקשורת של ליקויי בנייה קטנים. כאלה שלא מסכנים חיים, אך יכולים להשפיע על איכות וסגנון החיים ועולה לא מעט כסף לתקן אותם.
ליקוי בנייה – למה חשוב להזמין שירותי בדק בית לפני שנכנסים אליו


החוק בישראל קובע, שליקויי בנייה הם ליקויים שעולים להיווצר בזמן בניית מבנה או שיפוצו, כאלה שיכולים להתגלות בזמן הבנייה עצמה או עם כניסת הדיירים למבנה. הליקויים מתחלקים לקטגוריות שונות, החל מליקוי בנייה שמשפיעים על איכות החיים של הדיירים במקום, דרך ליקוי בנייה אסתטיים ועד כאלה שהם בטיחותיים. הליקויים נובעים מרשלנות של הקבלן או בעלי מקצוע אחרים. 
על פי החוק, מי שאחראי על הליקויים הוא הקבלן. ראשית בתקופה בת 7 שנים מרגע קבלת הנכס, אז הקבלן צריך לבצע כל תיקון שהוא ליקוי, שנית בתקופת האחריות, תקופה של 3 שנים, אז הקבלן יתקן רק ליקויים שהרוכש יוכיח שאכן מדובר בליקוי בנייה ולא בליקוי שנוצר בעקבות תחזוקה לקויה, הזחה או שימוש לא נכון במבנה. 
עם זאת, על הרוכש האחראיות להשתמש בשירותי בדק בית לפני שהוא נכנס למבנה באופן רשמי. שירות בדק בית מאפשר לדייר לגלות ליקויים שונים ובכך להימנע ממצב שהוא מקבל את הנכס עם ליקויים. גם אם באחריות הקבלן להעביר לרוכש מבנה ללא ליקויים, הרי הוא לא יכול להסתמך על זה ולכן נכון יותר, להזמין גורם חיצוני מהנדס ביקורת מבנים שיעשה בדק בית, בדיקות מקיפות שיגלו האם יש ליקויים במקום או לא. 

 

מה זה בדיוק בדק בית 


הרעיון של בדק בית הוא לבצע שורה של בדיקות, החל משלב הבסיס (כלומר בשלב בניית השלד של המבנה) ועד שלב סיום העבודה. בין הבדיקות שנערכות אנחנו יכולים למצוא:
בדיקות התאמה של חומרים וטיבם- הרעיון הוא לבחור באילו חומרים משתמשים, מה טיבם ובאיזה כמות משתמשים משתמשים. הדבר ייעשה על פי המפרט שמציג הקבלן ללקוח. 
בדיקת תוכנית הבנייה – בדיקה מקיפה של תוכנית הבנייה, טיבה ואיכותה.
בדיקות בצנרות – בדיקת ליקויי בנייה בצנרות המים והביוב
בעיות רטיבות ואיטום – בדיקה של איטום הקירות והתקרה, איתור מקומות פוטנציאליים לחדירת מים, אם הם קיימים במבנה. 
ריצוף, קרמיקה וחיפויים – בדיקה של החומר, עבודה, אמצעי בטיחות. 
בידוד – בדיקות לבדיקת ליקויי בנייה בעבודות בידוד תרמי ואקוסטי
כמו כן נערכות בדיקות בדק בית כלליות, לאיתור ליקויי בנייה ואיתור תקלות ונזקים. בשביל שכל הבדיקות יתבצעו באופן מלא ואיכותי, יש לשכור את שירותיה של חברה שמבצעת בדיקות בדק בית כבר בשלב הראשוני של הבנייה ולאפשר לה ללוות אותו עד סופו. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש