החלטתם לקחת משכנתא ראשונה? הנה 5 דברים שחשוב לדעת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/12/2016 09:46 ● ערב ערב 2790
רכישת דירה ראשונה היא ככל הנראה ההשקעה הכי גדולה שתבצעו בחיים, לכן כדאי לתכנן היטב את המשכנתא ולגייס הון עצמי מתאים. איך עושים זאת בצורה נכונה? קבלו את כל הפרטים
החלטתם לקחת משכנתא ראשונה? הנה 5 דברים שחשוב לדעת

קניית דירה מחייבת אתכם להעמיד סכומי כסף משמעותיים באופן כמעט מיידי. אם אתם עומדים לפני רכישה משמעותית מן הסוג הזה, סביר להניח שאין לכם את כל הסכום הנדרש. הפתרון היחיד שעל הפרק הוא נטילת משכנתא ראשונה וגיוס הון עצמי שמורכב מחסכונות, מענקים ועזרה של בני משפחה.

 

הנה 5 דברים שחשוב לדעת לפני שחותמים על החוזה:


 

1. העריכו את העלות הכוללת והאמיתית של הדירה

 

אל תיקחו משכנתא רק לפי הסכום שנקוב בחוזה ביניכם לבין מי שמוכר את הדירה. זכרו שההוצאות הסופיות תמיד יהיו גבוהות יותר, כי הן כוללות תשלומים נוספים לגורמים אחרים.

הכניסו למערכת השיקולים הוצאות על מס רכישה והיטל השבחה, מס שבח, שכר טרחת עורך דין ודמי תיווך, עלויות מעבר, רכישת רהיטים, שיפוץ ואפילו הפרשים בשערי הדולר והשקל. כך תדעו כמה מההון העצמי להעמיד לטובת הרכישה ונטילת ההלוואה, וכמה לשים בצד לכל שאר ההוצאות שעוד יגיעו.

 

2. הקפידו על החזרים חודשיים נמוכים

 

חשוב שתדעו שההחזרים החודשיים על המשכנתא צפויים ללוות אתכם לאורך זמן. כתוצאה מכך, מומלץ שסך כל החזרי המשכנתא, לרבות תשלומי הביטוח, לא יעלו על שליש מההכנסה הפנויה. זו ההכנסה שנשארת אצלכם נטו אחרי מיסים, החזרי הלוואות אחרות וכדומה.

 

3. בררו על זכאות למשכנתא

 

רוכשי דירות ראשונות ואנשים שעומדים בקריטריונים מסוימים עשויים להיות זכאים להלוואה ממשלתית. "זכאות למשכנתא" ניתנת בהתאם לקריטריונים של משרד הבינוי והשיכון וכדאי לברר עליה מראש. היכנסו לאתר המשרד ובדקו האם באזור שבו אתם מתכננים לקנות דירה קיימת "זכאות מבצע".

 

4. בחרו שיטת החזר הלוואה שמתאימה לכם

 

אל תתפתו להסכים להצעה הראשונה שתקבלו על המשכנתא. התמקחו מול הבנק והיכנסו לכמה שיותר פגישות עם יועצי משכנתאות אובייקטיביים.

ודאו בעיקר שמסלול המשכנתא עולה בקנה אחד עם הצרכים שלכם. בחרו שיטת החזר הלוואה שמתאימה לרמת השכר ולחסכונות. בישראל נהוגות השיטות שפיצר, קרן שווה ובוליט, אך לכל שיטה יתרונות וחסרונות אחרים.

 

5. שמרו על אפשרות פירעון מוקדם

 

משכנתא היא מטבע הדברים הלוואה לטווח ארוך שאמורה לסייע לכם לבצע את הרכישה הכי משמעותית בחיים. עם זאת, חשוב שתדעו שקיימת אפשרות לפירעון מוקדם. כדי לבצע את הפירעון הזה תצטרכו מלכתחילה לבחור משכנתא במסלול מתאים.

עמלת הפירעון המוקדם מורכבת מרכיבים שונים כמו דמי טיפול, עמלת אי הודעה מוקדמת, עמלת היוון ועמלת מדד ממוצע. הרכיבים נקבעים על פי מסלול ההלוואה וככל שתאספו עליהם יותר מידע מראש, כך תוכלו לחסוך בהוצאות ביותר שבו תרצו לבצע מחזור.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש