ניקוי ספות בד – טיפים עיקריים

מאת: ● 22/11/2016 10:02 ● ערב ערב 2785
בשעה טובה הגעתם הביתה לאחר יום עבודה מייגע, פתחתם בקבוק יין, התרווחתם על הספה מול סדרת הטלוויזיה האהובה עליכם וברגע אחד שבו נעצמו העיניים מתוך עייפות (מובנת לחלוטין) נשמטה הכוס מידכם והיין האדום השאיר את עקבותיו על ספת הבד האהובה והנעימה כל כך. לפני שאתם נכנסים ללחץ ומספידים את הספה שמלווה אתכם בנאמנות רבה מרגע שהצטרפה אל הבית כדיירת מן המניין, חשוב שתדעו שלא הכל אבוד, וישנם דרכים לא רעות לתקן את המצב ולהחזיר עטרה ליושנה.
ניקוי ספות בד – טיפים עיקריים

 

התמודדות עם לכלוך מוצק

 

אחת הבעיות העיקריות בכל הקשור לניקוי ספות בד היא לכלוך מוצק. הילדים עשויים לעלות על הספה עם חול בנעליים, אבק עשוי לחדור מבעד לחלון והכלב שמטפס על הספה בהיעדרכם ככל הנראה ישאיר עדויות שעירות שמצביעות על המעשה. כל אחת מהבעיות הללו ניתנת לפתרון בקלות רבה, בוודאי אם יש לכם שואב אבק בהישג יד. הקפידו לשאוב את הספות מדי שבוע, על אחת כמה וכמה אם יש בבית כלב או שאתם מתגוררים בקרבת אתר בנייה ואבק נכנס אל הבית לעיתים קרובות. אל תניחו ללכלוך להצטבר, בעיקר משום שיהיה לכם הרבה יותר קשה לנקות אותו אחר כך.

 

ניקוי כתמים

 

כוס היין שאיתה פתחנו את הערב, כמו גם רוטב הפסטה שניתז לכל עבר והשאיר את חותמו, שניהם חלק ממשפחה ענפה של נוזלים שמשאירים על הספה כתמים עיקשים. ניקוי ספות איכותי חייב להתבצע באמצעות מים וסבון כלים, אבל מומלץ שלא לשפשף את הכתם אלא לטפוח עליו בעדינות ולחכות בסבלנות רבה עד שהנוזל יתייבש. אם הכתמים הם מכתמי שמן ניתן להוסיף מעט חומץ ולשפשף בעדינות רבה, וכדי שתהיו בטוחים שאתם לא מסבים נזק גדול יותר לספה – מומלץ לבצע ניסוי על פינה נסתרת בספה, למשל בחלקה האחורי, כך שאם תצטרכו להוסיף מים או חומץ לבלילה, תדעו לעשות זאת לפני שהספה תיפגע אנושות.

 

תחזוקה שוטפת

 

אנשים רבים אינם מקפידים על ניקוי ספות באופן יסודי, ולעיתים רבות הם מוצאים עצמם עם ספה מוכתמת או עם ספה שמאבדת מבצעה ומאיכותה בתוך פרק זמן קצר. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם הבעיות הללו היא להקפיד על ניקוי ספות מקצועי מדי כמה חודשים, או לפחות אחת לשנה. בנוסף, אל תשכחו לדאוג לספה לכם בניקיון הבית השבועי שלכם. שאבו אותה ושמרו עליה, כדי שתוכלו להתרווח עליה להנאתכם בכל ערב ובכל סוף שבוע!

 

לפרטים נוספים לחץ כאן


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש