בלי שובר החלפה: בחירת מתנה לחגים

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 30/9/2016 15:36 ● ערב ערב 2777
בחירת מתנה לחגים לאנשים הקרובים אלינו או מוערכים על ידינו, אינה דומה לבחירה במתנה סטנדרטית שמחושבת לפי ערכה וניתנת להחזרה עם שובר החלפה. כאן ההתלבטות גדולה יותר, האם מקבל המתנה יעריך אותה? האם יאהב אותה? או שיש להסתמך על הערך הכספי ועל שובר החלפה? לטבעה של ההכרות עם מקבלי המתנה, אם הכרות עמוקה ויומיומית או שטחית, השפעה על אופן הבחירה של המתנה. לעתים, כאשר מתכוונים להעניק מתנה לחג למי שאין מכירים היטב, יש צורך באסטרטגיה מורכבת לבירור ההעדפות מקבלי המתנה. הנה כמה טיפים לבחירת המתנה שלא תוחלף:
בלי שובר החלפה: בחירת מתנה לחגים

 

 

מתי לבחור מתנה לחג?

 

רצוי להתחיל בתהליך בחירת המתנה זמן מה לפני החג. ראשית, ייתכן שיידרש מעט זמן עד שניתן לוודא שאכן נמצאה המתנה הנכונה. סיבה נוספת היא הביקוש הגדול למתנות לקראת החגים. אם משאירים את הבחירה לרגע האחרון, ייתכן שהפריט שנבחר כבר לא יימצא במלאי.

 

בחירה בהתאם להכרות אישית

 

כאשר מכירים היטב את מקבל המתנה או את מקבלת המתנה ואת טעמם האישי, אפשר לברר באופן עקיף את העדפותיהם לפריטים מסוימים שסביר להניח שישמחו לקבל, או אפילו לשאול ישירות אם הם מעוניינים לקבל פריט כלשהו כמתנה. במקרים אחרים, כאשר מכירים אנשים מסביבתם הקרובה ניתן לבדוק עם קרוביהם מהו סוג המתנה המועדף עליהם. אם אין מכירים היטב את מקבלי המתנה, אך רוצים שיעריכו אותה וישמרו עליה, כדאי לנסות ולברר פרטים על תכניותיהם ועל תחביביהם. מתנה מתאימה עשויה להיות כרטיס להופעה של אמן מועדף. גם אם מקבלי המתנה הם מעריצים נלהבים שכבר רכשו כרטיסים, מן הסתם ישמחו לצרף חברים נוספים.

 

מתנה לחג שכל אחת תשמח לקבל

 

מתנות לאישה הנחשבות לבחירה מושלמת הן כמובן תכשיטים, שנושאים על פי רוב משמעות רגשית. כאשר בוחרים בתכשיט לחג לבת זוג אהובה אפשר לבחור בטבעת, בצמיד או בעגילים על פי סגנונה האישי של מקבלת המתנה, וכאשר רוצים לבחור במתנה המסמלת כבוד והערכה – בחירה בתליון, אם כתכשיט צנוע וסמלי או כפריט מעוצב ויקר, יכולה להתאים להפליא כמתנה לחג.

 

בחירה במתנות פרקטיות לחגים

 

מתנות לחגים כבר מזמן יצאו מתחום המטבח. קיים מבחר גדול של גאדג'טים ושל פריטים דיגיטליים אישיים שמתוכם אפשר לבחור מתנה יפה גם כאשר אין מכירים היטב את מקבלי המתנה, וכמתנות לחג ניתן לבחור באביזרים דיגיטליים וספורטיביים נחשקים, שלרוב אין מחזירים לחנות. גברים בדרך כלל מעדיפים מתנות עם ערך מעשי על פני מתנות עם משמעות רגשית. אם מדובר בחובב ספורט, ניתן להעניק לו ציוד או מכשיר דיגיטלי הדרוש לפעילותו. אם מדובר בקולגה לעבודה, ניתן לבחור באביזר דיגיטלי מועיל הקשר לעבודתו או לעבודתה. לאישה ספורטיבית ניתן לבחור במתנה פרקטית שלאו דווקא תלויה בטעמה האישי אלא חיונית לפעילותה, כגון ציוד דיגיטלי ממוזער או שעון עמיד שכמעט ודאי שלא יוחלפו.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש