סרטן ריאות - סימפטומים למחלה

מאת: או-מד מדיקל ● 9/8/2016 12:05 ● ערב ערב 2770
סרטן ריאות הוא אחד מסוגי הסרטן השכיחים והקטלניים ביותר. חשוב לציין כי הסיכון לסרטן ריאות גבוה במיוחד בקרב אנשים המעשנים סיגריות, אך הסיכון גבוה גם למעשנים פסיביים, כלומר מי שחשוף למעשנים בסביבתו. מאחר ולרוב מאבחנים את המחלה רק בשלביה המתקדמים הסיכוי להחלים מסרטן ריאות נמוך, במקרים מסוימים קיים סיכון גבוה גם לחזרת המחלה ולתמותה ממנה.
סרטן ריאות - סימפטומים למחלה

יש לזכור כי לריאות יש תפקיד מרכזי וקריטי באספקת חמצן למערכת הדם. הריאות קולטות את החמצן מהאוויר שאנו שואפים, ותפקידן להעביר את החמצן לחלקי הגוף באמצעות מערכת ומחזור הדם. לכן, כדי להימנע מהמחלה הקשה מומלץ לא לעשן סיגריות ומוצרי טבק אחרים ויש להימנע מחשיפה גבוהה לעישון פסיבי.

 

סימפטומים למחלת סרטן ריאות

 

ראוי לציין כי עישון סיגריות אחראי לכמעט 90% ממקרי סרטן ריאות. הסיכון לחלות בסרטן ריאות גובר ככל שמעשנים כמות גבוהה יותר של סיגריות, לאורך זמן. בקרב קבוצת הסיכון להתפתחות מחלת סרטן ריאות נמצאים גם אנשים הנוהגים לעשן סיגרים, נרגילות ומקטרת. מחקרים חדשים מעידים כי גם סיגריות אלקטרוניות מסוכנות לבריאות ועלולות לגרום להתפתחות המחלה.

בשלבים הראשונים של התפרצות מחלת סרטן הריאות כמעט ולא מופיעים תסמינים, לכן קיים קושי רב לאבחן בזמן את המחלה. בשלבים מתקדמים של סרטן ריאות עלולים להופיע תסמינים כגון: שיעול חדש שאינו נעלם, כיח דמי בזמן שיעול, כאבים בחזה, קוצר נשימה, עייפות, ירידה במשקל, אובדן תיאבון, דלקת ריאות חריפה שאינה מגיבה לטיפול תרופתי רגיל, צפצופים במהלך הנשימה ועוד. חשוב לדעת כי תסמינים אלה אינם מעידים בהכרח על סרטן ריאות מאחר והם יכולים להעיד גם על מחלות אחרות.

לכן, עם הופעת אחד או יותר מהתסמינים המצוינים למעלה חשוב לפנות לרופא המשפחה על מנת לעבור סדרת בדיקות לאבחון הבעיה ממנה סובלים. אין להזניח את הנושא, ויש להיבדק בהקדם מאחר ויש קשר ישיר בין סיכויי החלמה ממחלת סרטן הריאות לבין איתור בזמן של הבעיה וקבלת טיפול רפואי יעיל ואפקטיבי. 

 

סרטן ריאות- שני סוגים עיקריים

 

ישנום שני סוגי סרטן ריאות עיקריים- NSCLC ו- SCLC. סרטן ריאות מסוג NSCLC  (סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים) נחשב לשכיח ביותר ומהווה כ- 80% מכלל המקרים. סרטן של התאים הקטנים (SCLC) פחות נפוץ אך הוא מתפתחת במהירות ושולח גרורות לאיברי גוף אחרים, לכן הוא נחשב לאלים במיוחד.

 

אבחון סרטן ריאות

 

עם הופעת התסמינים של סרטן ריאות יש לפנות במהירות לבדיקה על ידי רופא מקצועי. הרופא יבחן את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, הרגלי העישון שלו, מקרי סרטן במשפחה, חשיפה לחומרים מסוכנים כמו אזבסט וכמו כן הוא יערוך בדיקה גופנית. לאחר מכן הרופא ישלח את המטופל לצילום חזה ול-CT  חזה כדי לבדוק חשד להתפתחות המחלה. בהתאם לתוצאות הרופא ישלח את המטופל לעבור בדיקת ביופסיה ריאות, יש מספר דרכים לבצע ביופסיה, בהתאם לתוצאות הבדיקה ניתן לאבחן סופית חשד לסרטן ריאות.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש