ראיית חשבון בעמותה – הדרך שלכם להצלחה גם בתחום הכלכלי

מאת: או-מד מדיקל ● 3/7/2016 09:53 ● ערב ערב 2765
פתיחת עמותה זה הצעד הראשון בדרך להגשמת הרצון שלכם לעתיד טוב יותר עבור אוכלוסיות שונות בחברה או עבור קבוצות מסוימות במדינה. עמותה היא פרי יצירתו של רעיון מקורי וחדשני שיכול להביא תועלת גבוהה לאלפי אנשים וללא שום כוונת רווח אך יחד עם זאת מחויב בהתנהלות כספית שקופה ואחראית בדיוק כמו כל עסק כלכלי אחר.
ראיית חשבון בעמותה – הדרך שלכם להצלחה גם בתחום הכלכלי

ראיית חשבון בעמותה חייבת להיות ברמה מקצועית גבוהה וללא דופי אחרת קיומה של העמותה עלול להיות בסכנה תמידית. מילוי הטפסים והצהרת הפרטים הנכונים חייבים להיות באופן מדויק ויסודי שכן גם הטעויות שנעשות בתום לב מוחלט יכולות להוביל לקנסות וההליכים משמעתיים כאלו ואחרים. רואה חשבון שמבין היטב בתחום העמותות יכול להיות הדרך הבטוחה שלכם להצלחה כלכלית ללא שום הפרעה בדרך.

 

ראיית חשבון בעמותה – להציג את הדוחות הכספיים בצורה נכונה

אחד הדברים החשובים ביותר בכל עמותה הוא הדוח הכספי שמוגש מדי שנה. בדוח הכספי מציינים חברי העמותה את ההכנסות וההוצאות, התרומות, גיוס הכספים, המשכורות וכל מה שקשור בכספים של העמותה. רואה חשבון למד את התחום, הוא יודע בדיוק מה לכתוב ואיפה לכתוב כדי שהכול יתנהל כמו שצריך מבחינה כלכלית. רואה חשבון של עמותה הוא זה שמתנהל מול הגורמים הרלוונטיים השונים כמו מס הכנסה, רשם העמותות וגופי הממשלה כדי שאתם תוכלו להיות עסוקים כל העת בעשייה ובמה שחשוב באמת.

 

בחירת רואה החשבון – החלטה חיונית שתשפיע רבות על העתיד

יש עמותות שהכוח הכלכלי שלהן הוא מוגבל ולכן בוחרות את רואה החשבון שלהן בעיקר על פי התעריף שלו. זו טעות גדולה שכן רואה חשבון לא בוחרים על פי הנתח שהוא מבקש לעצמו אלא על פי המקצועיות והניסיון שלו. בחירת רואה החשבון לעמותה חייבת להיעשות בקפדנות יתרה, מדובר בהחלטה אולי הקריטית ביותר עבור עמותה מתחילה ובמקרה הקיצוני ביותר טעות בבחירה יכולה להוביל לסגירתה של העמותה כבר בשנה הראשונה. ראיית חשבון בעמותה לא תעזור לכם רק בהתנהלות הכספית אלא גם בהתנהלות הארגונית והמנהלתית כדי שתוכלו באמת להגשים את הרצון לשמו הקמתם את העמותה מלכתחילה.

 

לבחור רואה חשבון שמומחה בתחום העמותות

ראיית חשבון הוא תחום רחב היקף, מדובר בתחום שיכול לפלוש להרבה מאוד תחומים קטנים אחרים ולכן מומלץ לבחור רואה חשבון שמומחה בעמותות כדי להיות בטוחים שהעמותה שלכם מתנהלת לפי החוקים ולפי התקנות. ראיית חשבון בעמותה לצורך העניין עשויה להיות שונה מעט מראיית חשבון לעסק כלכלי המונע מכוונות רווח, אומנם מדובר בתחומים חופפים ומשיקים אך אם הדבר מאפשר לכם מבחינה כלכלית מומלץ לבחור רואה חשבון המתמחה בתחום העמותות ולא לקחת סיכונים מיותרים. התנהלות כלכלית נכונה תוביל אתכם לעשייה מבורכת וכך תוכלו לעזור לאוכלוסיות או לקבוצות שרציתם מבלי דאגות מיותרות בעניינים הכלכליים.

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש