הסכם ממון לאחר נישואין – הסכם חיוני לכל זוג שמתחתן

מאת: או-מד מדיקל ● 29/6/2016 08:55 ● ערב ערב 2764
אלפי זוגות בישראל מתחתנים מדי שנה אבל בזמן שחלק מעדיפים לא לחשוב על מה יקרה במידה והזיווג לא יצליח, יש אחרים שלא לוקחים סיכונים ומבטחים את עצמם גם למקרה שהנישואין יגמרו על מדרגות הרבנות. הסכם ממון לאחר נישואין זו דרך מוכרת להבטיח שהרכוש של כל אחד מהצדדים יישאר בבעלותו גם במקרה של פרידה.
הסכם ממון לאחר נישואין – הסכם חיוני לכל זוג שמתחתן

הסכם ממון לאחר נישואין כולל בתוכו את כל הרכוש והכספים אשר היו מצויים בבעלות שני הצדדים והוא למעשה מונע חתונות שיש בהן אינטרס כלכלי נסתר. בעולם מושלם כל חתונה נובעת בעיקר מאהבה גדולה או חיבור יוצא דופן, בעולם האמיתי יש לא מעט זוגות שמתחתנים מתוך אינטרסים כלכליים גרידא- הסכם ממון אמור למנוע מקרים כאלו.

 

הסכם ממון לאחר נישואין – פרקטי אך לא רומנטי

אין ספק שהסכם ממון הוא לא הצעד הרומנטי ביותר שניתן לעשות טרם האיחוד המרגש אך עם זאת, מדובר בצעד פרקטי וחיוני שיכול לחסוך לכל אחד מהצדדים הרבה מאוד מלחמות על רכוש בעתיד במידה והנישואין לא יגיעו למקום הרצוי. הסכם ממון לאחר נישואין כולל את כל הרכוש שהיה לכל אחד מהצדדים לרבות דירה או נכס יקר שנקנה לאחר הנישואין מכספו של אחד הצדדים. בדרך כלל, רכוש שנקנה לאחר הנישואין הוא רכוש משותף אך במידה והרכוש נקנה על ידי אחד מהצדדים ברובו או במלואו רשאי אותו צד לשמר את הרכוש הנ"ל לעצמו בהסכם ממון.

 

הסכם ממון לאחר נישואין – ניסוחים משתנים בין הסכם להסכם

הסכם ממון הוא אומנם ביטוי כולל לכלל הסכמי הממון אך חשוב להדגיש כי כל הסכם ממון שונה מקודמו שכן כל זוג נמצא בסיטואציה אחרת ולכל זוג חשוב להכניס סעיפים אחרים. לכל זוג שעומד בפני חתונה יש דרישות אחרות וכל צד דורש סעיפים מסוימים שיכולים לשמור על רכושו בעתיד במידה והנישואין יעלו על שרטון. האינטרס הברור בהסכם ממון הוא כמובן של הצד העשיר יותר ובעזרת הסכם פשוט וקצר הוא יכול להיות בטוח שהנישואין נוצרו מאהבה טהורה ולא מתוך אינטרס כלכלי כזה או אחר.

 

הסכם ממון – מבטיח חתונה מהסיבות הנכונות

ברבות השנים, אנו עדים לא פעם לחתונות שנראות לנו תמוהות במיוחד כאשר אחד הצדדים מגיע ממעמד כלכלי גבוה לעומת הצד השני שמגיע ממצב כלכלי אחר או של שני צדדים שפער הגילאים הוא גדול מאוד בין שני בני הזוג. במקרה כזה, הסכם ממון מבטיח למעשה כי החתונה תתקיים מהסיבות הנכונות קרי אהבה או חיבור חזק ולא מתוך אינטרס כלכלי כזה או אחר של הצד החלש כביכול. לא כל הזוגות עורכים הסכם ממון ויש לומר כי במידה והנישואין מצליחים ובני הזוג אינם מגיעים למצב של גירושין אזי שאפשר להגיד שזו הייתה החלטה נכונה. הבעיה מתחילה בזוגות שאינם עורכים את ההסכם ומגיעים למצב של תהליך גירושין.

המאמר באדיבות עו"ד גירושין טל איטקין

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש