משפצים את הבית? על עבודות גבס כבר חשבתם?

מאת: או-מד מדיקל ● 6/6/2016 10:25 ● ערב ערב 2761
 הישראלי הממוצע אוהב לחדש את ביתו לעתים תכופות ביחס לאזרחי מדינות אחרות. הדבר בא לידי ביטוי בהשקעה של זמן, כסף ואנרגיות במטרה ליצור בית שיענה על צרכים פונקציונליים מצד אחד אך יהיה מעוצב באופן שישקף את טעמנו ויעניק לנו סביבת מגורים נעימה. ניתן להשיג מטרות אלו על ידי שימוש בטכניקות בנייה, חומרי גלם, מרקמים, צבעים, רהיטים, טרנדים עיצוביים ותאורה נכונה.
משפצים את הבית? על עבודות גבס כבר חשבתם?

אחת משיטות העבודה שמרכזת ביעילות את כל המטרות והאמצעים שהוזכרו הינה עבודות גבס. לא בכדי, שיטת העבודה שהופיע בישראל אי שם בשנות השמונים, תופסת כיום נתח מרכזי בענף השיפוצים. הישראלים יודעים להעריך דברים טובים – אחת כמה וכמה כשהמחירים שלהם אטרקטיביים. 


רעיונות לשדרוג הבית בעבודות גבס


כל מה שעליכם לעשות הוא לקבל השראה, לפתוח את הדמיון, לשחרר את היצירתיות ולא תאמינו מה ניתן ליצור בעבודות גבס. מכיוון שמדובר בחומר גלם רבגוני, הגבס אינו מגביל אותנו, ומאפשר לנו לבצע שלל עבודות גבס בסלון, בחדר הילדים, בחדר השינה ובמטבח. בשימוש בגבס מסייע בחלוקה חכמה של החללים השונים ועוד להשאיר את האפשרות להחזיר את המצב לקדמותו בבוא היום. באמצעות הגבס, נוכל להנמיך את התקרה, ליצור חיפויים עבור תשתיות החשמל או המים ואפילו לתקן בקלות קירות מקולפים. אז הנה כמה רעיונות מקוריים אותם תוכלו לאמץ או לקחת מהם השראה וכך לעצב את ביתכם במחיר שפוי.


בניית מדפים או נישות באמצעות גבס


באמצעות שימוש בגבס, תוכלו לבנות מדפים של ממש, לצבוע אותם בשלל צבעים ולהניח עליהם תמונות, חפצי נוי, עציץ קטן, ואזה עם פרחים, פסל או ספרים. בנוסף, תוכלו לבנות נישות מגבס שייצרו מראה ייחודי ומעוצב או תקרה בעלת מספר מפלסים המשלבת תאורה מוסתרת או שלא. למעשה, הגבס מסייע לנו לפסל את הבית מחדש ולא תאמינו איזו מהפכה כמה מדפים או מחיצות שנבנות במקומות הנכונים, יכולים לחולל לכם בסלון! למעשה אותם מדפים, נישות או מחיצות יוצרים סוג של חלל גדול עם הפרדה וחלוקה וויזואלית נעימה לעין.


לחדש לחדש לחדש…


יש לכם קירות או תקרות מקולפים עם טיח רופף ואתם ממש לא מעוניינים להיכנס לתהליך שיפוץ דירה מורכב ומלכלך? באמצעות עבודות גבס בסיסיות, תוכלו לצפות את הקירות או התקרות בלוחות גבס. מדובר בפתרון נוח, קל מהיר ולא פחות חשוב - זול!. בנוסף, באמצעות גבס ניתן גם להסתיר חוטי חשמל, תשתיות מיזוג או כל דבר אחר אותו אתם מעוניינים להצניע וכך ליצור מראה נקי ואלגנטי או לחילופין, לשלבו בחלל החדר באופן נקי ומעוצב. 


כיצד הקדמה הטכנולוגית משתלבת עם הגבס?


מערכת קולנוע ביתית הפכה להיות למוצר חובה כמעט בכל בית. לאלו מכם שמעוניינים להפגין נוכחות, באמצעות השימוש בגבס תוכלו ליצור קיר מדיה פלאי. את המסך, משקיעים בתוך הקיר ולרמקולים יוצרים נישות מיוחדות. את שאר המכשירים כדאי להסתיר בתוך המגירות וכך ליהנות ממראה נקי, חדשני ומודרני. בנוסף, תוכלו לשחק עם התאורה וליצור מצב בו כל גוף תאורה עונה על צורך מסוים כאשר הגופים עצמם ממוקמים גם הם בנישות או נסתרים מן העין. את הגבס ניתן לשלב עם שלל חיפויים דוגמת בריקים, חיפוי מעץ, זכוכית או קרמיקה וכך להגיע לסגנון העיצובי לו אתם מייחלים.


להגדיל, להקטין, לשנות


אם בעבר בתהליך של שיפוץ הכולל שינויים בחללים הפנימיים היו עושים שימוש בבלוקים, כיום, עם השיפור המתמיד בחומרי הגלם, ההמלצה הרווחת הינה לערוך שינויים מבניים עם קירות גבס. השימוש בגבס מאפשר לנו לבצע חלוקה פנימית נוחה יותר בין אם מדובר בפיצול של חלל גדול או לחלופין הפיכת חלל קטן לגדול יותר. שימוש בחומרי בידוד איכותיים, יאפשר לכם לקבל קיר מבודד אף יותר מקיר בלוקים רגיל וכל זה בזמן קצר, בעלויות נמוכות באופן משמעותי ומבלי להרוס את הבית. 


גבס כפתרון אחסון מעולה


אחד היתרונות הבולטים של הגבס הוא ביצירת פתרונות אחסון מגוונים. יצירת נישות מגבס או מזנוני גבס, בשילוב עם מגירות, דלתות ומדפים, יאפשרו לכם לקבל פריט ריהוט שמותאם לטעמכם וחשוב לא פחות, לגודל ביתכם, מאחר והנישות והמזנונים יבנו על פי המידות שתואמות באופן מושלם את ביתכם והצבע שתבחרו יתבסס על צבעי הקירות והפריטים האחרים בביתכם. 

עבודות גבס מספקות לנו מענה איכותי לשלל צרכים, החל מחלוקת הבית דרך שילובן של מערכות תקשורת, מים או גז ועד לעיצובים מרהיבים שאף אורח לא יישאר אדיש אליהם. היתרון הבולט מכולם הוא היעילות שבה מתבצעת העבודה והמחיר הנמוך בהשוואה לפתרונות בנייה אחרים. יחד עם זאת, על מנת ליהנות מהמעלות הרבות שסקרנו, עליכם לבחור בבעל מקצוע מיומן. משפט זה נכון לכל עבודות השיפוצים אך לטעמנו, כאשר מדובר בעבודות גבס, לניסיון של בעל המקצוע משקל מכריע בתוצאות שתקבלו מאחר ומעבר לידע הטכני, במקרים רבים, קבלן הגבס יתמודד עם אתגרים עיצוביים מסוגים שונים. לכן לפני שכירתו של בעל מקצוע, אנו ממליצים בחום לצפות בתיק העבודות ולקבל המלצות ממספר לקוחות. אתם עשויים להיות מופתעים עד כמה ניתן ללמוד משיחה קצרה עם לקוח – החל מעמידה בהתחייבויות של הקבלן ועד לטיב העבודה שבוצעה. מעבר לכך, מומלץ בחום לערוך חוזה עבודה מסודר המתייחס לסוג העבודה, זמני הביצוע וכמובן המחיר.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש