כך תצלחו נסיעות ארוכות בנוחות

מאת: או-מד מדיקל ● 16/5/2016 12:23 ● ערב ערב 2758
מדינת ישראל היא מדינה קטנה כך שרובנו לא עושים נסיעות ארוכות באופן תדיר. אבל לא כל נסיעה ארוכה היא באמת נסיעה למרחקים ארוכים. פעמים רבות אנו מוצאים את עצמינו יושבים שעות ברכב בגלל פקקי תנועה, למשל. בנוסף על העצבים העולים מישיבה הארוכה, היא יכולה גם לגרום לעייפות ולחוסר ריכוז בנהיגה. למזלנו, לא כל נסיעה ארוכה חייבת להיות טראומטית – אם מכינים את הרכב מראש ומציידים אותו בכל מה שצריך כדי לשמור על רעננות ולהתמודד עם הנסיעה הארוכה בכיף, היא יכולה אפילו להפוך למהנה. 
כך תצלחו נסיעות ארוכות בנוחות

 דברים להחזיק ברכב לנסיעות ארוכה

כבל aux: נסיעה ארוכה יכולה להפוך מסיוט לחלום מתוק אם מתנגנת ברקע המוזיקה הנכונה ולא תמיד תחנות הרדיו מספקות את הסחורה. אם אתם מאלו שמקשיבים למוזיקה עם דיסקים, שמרו באוטו כמה אוספים טובים. אבל אם כל המוזיקה שלכם שמורה בתוך הטלפון הסלולרי שלכם, אל תצאו לנסיעה ארוכה בלי כבל aux. 

משקפי שמש: תמיד כדאי שיהיה זוג משקפי שמש ברכב. חצי מהפעמים שאנחנו יוצאים מהבית אנחנו שוכחים אותם ומשלמים על זה את המחיר בכביש. לעולם אי אפשר לדעת מתי תצטרכו משקפי שמש כשאתם נוסעים הרבה זמן ברכב, וכדי לא להתאכזב מהזיכרון שלכם, פשוט שמרו זוג אקסטרה באוטו.

נייר טואלט ומגבונים לחים: שירותים ציבוריים נוטים להיות נאמנים לשמם ולהיראות כאילו כל הציבור עבר בהם, בלי שאף אחד טרח להשאיר את המקום נקי אחריו. מאחר ומדובר בהיגיינה ובריאות, אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בלי הציוד המתאים. דאגו שיהיה לכם נייר טואלט ברכב, ואם אתם מהמתפנקים, גם מגבונים לחים. תתפלאו כמה שימושי זה יהיה, ולא רק כשמתפנים.

 
פח: אם יש עוד אנשים שנוסעים ברכב שלהם בלי פח זבל, זה הזמן להחזיר אותו. הדבר היחיד שקורה ברכבים בלי פח זו ערימה של זבל שיוצאת מכלל שליטה. זבל גורם לבלאגן וריח רע וכתוצאה מכך, לאווירה לא נעימה ברכב. בנסיעה ארוכה, זה יכול להוביל לסיטואציה בלתי נסבלת ולכן תמיד תחזיקו פח נקי ברכב.


סוכריות ומסטיקים: סוכריות ומסטיקים, מעבר להיותם כיפים וטעימים, הם גם מצוינים בשביל התרעננות בזמן נסיעה. שמרו חבילה של מסטיקים או סוכריות ברכב (או, אם אתם כמונו, גם וגם) – הסוכר, טעם המנטה ופעולת הלעיסה יסייעו להתרעננות. 

ומה עם הילדים?

משחקי קופסא לרכב: כל מי שיש לו ילדים יודע שנסיעות – לא משנה לאיזה מרחק – עם ילדים, הן הרבה יותר קשות. משחקי קופסה הם דרך מצוינת להעסיק אותם. במקום שהשעמום יגרום להם להתפרצויות וריבים, שמרו באוטו משחק קופסה אחד או שניים. כך, הילדים יהיו עסוקים ומשועשעים בזמן שאתם נשארים מפוקסים ומרוכזים בנסיעה.

כירבולית קטנה: כנראה שתנועת הרכב מזכירה את הרחם או משהו, כי הטלטלה העדינה של הנסיעה מרדימה ילדים ומבוגרים כאחד. אז בעוד שהמוזיקה והמסטיקים והאחריות האישית יחזיקו אתכם ערים, כדאי להחזיק כירבולית ברכב כדי שילדיכם יוכלו לישון בנחת. כך גם אתם תוכלו לעבור את הנסיעה בצורה חלקה ונעימה.  

צלוניות לחלונות:  השמש הישראלית היא חסרת רחמים, ושמשות הרכב מתפקדות כמו זכוכית מגדלת – כשאנחנו הנמלים. בקיץ האוטו מתלהט וזה לא נעים, לא לנהג ולא לנוסעים. צלוניות ירגיעו את החום ויאפשרו נסיעה רגועה יותר, לילדים ולכם.


רכב מותאם מראש לנסיעות ארוכות

יש גם דברים שאפשר לטפל בהם לפני שבכלל רוכשים את הרכב. אם אתם יודעים שאתם עומדים לצאת לנסיעות ארוכות רבות, כדאי לבחור ברכב שנוח ונעים לכם לבלות בו: שימו לב אם יש בו מעמד לכוסות, חיבורי חשמל, כיסאות נוחים ומקום מרווח לרגליים. האיבזור והנוחות עשויים להשפיע על מחיר הרכב, ולכן עדיף לחשוב על זה לפני שאתם ניגשים לבקש מימון לרכב חדש, אולם חשוב לבחור את הרכב שתחושו איתו בנוח – לא רק למען ההרגשה הנעימה, אלא גם למען בטיחות הנסיעה.

הרכב שלכם אמור להתאים לצרכים שלכם ואין סיבה שתתפשרו עליהם, במיוחד לא כשמדובר בכלי שאתם עתידים להעביר בו שעות רבות. 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש