על ההבדלים בין חיתוך ב-CNC לחיתוך בלייזר

מאת: או-מד מדיקל ● 14/2/2016 09:48 ● ערב ערב 2745
אפשר לחרוט על חומרים שונים בשיטת הלייזר או בשיטת ה-CNC (Computer Numerical Control). יש הבדלים בין שתי שיטות חיתוך אלה, והבחירה בכול אחת מהן תלויה גם במראה הרצוי, בעמידות הנדרשת, בסוג ובצורה של החומר שחותכים.
על ההבדלים בין חיתוך ב-CNC לחיתוך בלייזר

מהם היתרונות של שיטת חיתוך בלייזר לעומת חיתוך ב-CNC?

חיתוך בלייזר כמעט ולא מצריך תהליך עיבוד לאחר סיום החיתוך (למשל, ליטוש הקצוות בחום), הוא מדויק, מהיר ועם עלויות עיבוד הנמוכות מאוד, אם בכלל.


עיבוד שנדרש לאחר החיתוך
היתרון העיקרי של החיתוך בלייזר על פני החיתוך ב-CNC, הוא שאין צורך בעיבוד הפריט לאחר שנחתך מתוך החומר. לעומת החיתוך ב-CNC, שכרוך בתהליך ידני אינטנסיבי ומצריך תהליך עיבוד יקר של קצות הפריט לאחר החיתוך, הלייזר מסוגל ליצור קצוות מלוטשים שבדרך כלל לא דורשים עיבוד נוסף.
הלייזר מסוגל ליצור מוצר באיכות גבוהה יותר ולהפיק חתך אחיד מסביב לצורה הרצויה. כשמדובר בצורה מסובכת שקשה להגיע אל כל הפינות שלה, הלייזר יפיק חיתוך חלק, ואילו החיתוך הידני יתקשה לעבד את הצורה המסובכת וללטש אותה. 
העיבוד שנדרש לאחר חיתוך בשיטת CNC גוזל זמן רב, ולכן גם כרוך בעלויות ייצור גבוהות יותר וכתוצאה מכך בשולי רווח נמוכים.


דיוק החתך
היתרון השני של שיטת חיתוך בלייזר על פני שיטת CNC היא הדיוק של החתך. לחיתוך בלייזר יש יכולת לחתוך ברדיוס של 1 / 2.5 מ"מ ומעלה, בעוד שה-CNC בדרך כלל יכול לחתוך רק מ-2 / 50 מ"מ ומעלה. המשמעות היא שעיקולים ופינות ייחתכו בלייזר בדיוק לפי התכנון וברמה גבוהה מאוד של דיוק. החיתוך בלייזר כמעט ולא יוצר בלאי בהשוואה לשיטת CNC. בנוסף, בסיום העבודה בלייזר אפשר יהיה לחבר את החלקים אחד לשני הרבה יותר בקלות כי החיתוך הוא מדויק, לחסוך בחומר ולהוריד את העלויות הכלליות.


מהירות החיתוך
אחד הגורמים לבחירה בחיתוך בלייזר היא המהירות, בהשוואה לשיטת ה-CNC. ברוב היישומים, הלייזר מהיר לפחות פי שניים מה-CNC. הלייזר מסוגל לחתוך חומר עבה בהעברה אחת של קרן הלייזר, לעומת ה-CNC שיצטרך לעבור כמה פעמים כדי להגיע לחיתוך של עובי זהה. הלייזר גם לא דורש עבודה קשה כי על החומר לא מופעל כוח פיזי, לכן בשיטת הלייזר אפשר לוותר על חלק מתהליך הייצור. הלייזר יכול לחזור שוב ושוב וליצור את אותו העתק מדויק בכול פעם מחדש, באמינות הרבה יותר גבוהה מאשר שיטת ה-CNC. אמון זה במכונה הוא המפתח לסביבת עבודה מוצלחת ויעילה.


חיסכון בעלויות
היתרון העיקרי האחרון של הלייזר לעומת ה-CNC הוא כמובן העלויות שקשורות לתהליך השימוש במכונה. עבודת ה-CNC מצריכה מעורבות של שלבים רבים יותר על מנת ליצור את המוצר הסופי. שיטת החיתוך ב-CNC דורשת מהמשתמש לא רק עבודה מאומצת לשלב החיתוך אלא גם תהליך של עיבוד וליטוש, כדי להגיע למוצר סופי משביע רצון. הלייזר עוקף שלבים אלה ויכול להפיק מוצר סופי ללא עיבודים כלל. 


לקריאה נוספת בנושא חיתוך בלייזר היכנסו לכאן

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש