עשרה דרכים לטיפול בנחירות בלילה ולהשגת שינה טובה

מאת: או-מד מדיקל ● 4/11/2015 15:53 ● ערב ערב 2065
עשרה דרכים לטיפול בנחירות בלילה ולהשגת שינה טובה

זה מעצבן, זה לא בריא, וזה גם יכול לפגוע במערכת היחסים שלכם – אבל איך אפשר להיפטר מהנחירות בלילה? ובכן מומחים בתחום השינה מציעים מספר המלצות שבהן תוכלו לנקוט אם אתם ממש, אבל ממש, רוצים להפסיק לנחור בלילה.
אז בשם האהבה, השינה הטובה והשפיות – מה אתם יכולים לעשות כדי להפסיק לנחור? הנה כמה טיפים לדרכי טיפול בנחירות:

אל תשנו על הגב – כשישנים על הגב, הלשון עלולה ליפול אחורה, לתוך הלוע, ולהצר את דרכי הכניסה והיציאה של האוויר. נסו להשתמש בכרית שלא תאפשר לכם להתגלגל מהצד אל הגב. כדאי גם לתפור כדור טניס לגב הפיג'מה, שיפריע לכם לשכב על הגב...

דאגו ללחות בחדר השינה – נחירות רבות בלילה נגרמות גם כתוצאה מגודש באף או אלרגיות. לכן, שינה באוויר נקי עם מכשיר אדים – אמורה לעזור ולהקל על הנחירה.

הפסיקו לעשן – העישון מזיק ורע לדברים רבים, כך שזה לא מפתיע שהוא גם מפריע לשינה שקטה וגורם לנחירות. עשן הסיגריות עלול לגרות וללבות את רפידות האף והגרון ולהקשות על הנשימה, במיוחד כששוכבים לישון.

רדו במשקל – שוב, כמו בנושאי בריאות רבים, שמירה על משקל מאוזן יכולה להקל מאוד על אנשים נוחרים. אנשים שסובלים מעודף משקל נוטים לנחור יותר, לכן ירידה במשקל, שמפחיתה את רקמת השומן בחלק האחורי של הגרון, מפחיתה, ואפילו מפסיקה לחלוטין, את הנחירות.

הטו ראש והקשיבו – גם גודל הצוואר שלכם משפיע על הנחירות. אם אתם נוחרים כבר הרבה זמן, ייתכן שכלי הדם שמספקים דם לשרירי הצוואר ושומרים על טונוס שרירי הגרון במשך הלילה, ניזוקו בגלל עודף המשקל. ואולי טונוס השרירים שנפגע משפיע גם על העצבים שמונעים את הנחירות.
אז איך יודעים עד כמה "גדול מדי" זה באמת "גדול מדי"? אם היקף הצוואר שלכם ארוך מכ-43 ס"מ, ואתם נוחרים וסובלים מלחץ דם גבוה ובן/בת הזוג מספר לכם שאתם מפסיקים לנשום בלילה – כדאי לפנות לעזרה רפואית.


מה לא כדאי לכם לאכול – יש מזון שמגביר את הנחירות, אבל אין מזון שמפחית אותן. הימנעו מקפאין, ממוצרי חלב ומארוחות כבדות לפני השינה. יש נחירות שנגרמות מתגובה אלרגית שפוגעת בגרון או מגדילה את ייצור הריר.

היכנסו לכושר – כל פעילות גופנית, כולל תרגילי בטן, משפרת את טונוס השרירים מסביב לאזור הגרון ועשויה להוביל להפחתת הנחירות בלילה.


וכמה עצות לבן או לבת הזוג:


כוונו את המרפק לצלעות, בעדינות – הניחו בזהירות את המרפק לתוך הצלעות של בן הזוג הנוחר, כדי לגרום לו להתהפך מהגב לצד, זה יפחית או יעצור במעט את הנחירות.

לא לוותר – נוחרים רבים לא מסוגלים להבין עד כמה הנחירות שלהם מפריעות. אז הזכירו להם. לפעמים כדאי להקליט את הנחירות כדי שישמעו את הרעש שהנחירות שלהם גורמות בלילות. אפשר גם לנסות עזרים נגד נחירות או להפנות את הנוחר למאמרים שעוסקים בטיפול בנחירות.


להשתמש באטמי אוזניים – אם כל השאר לא עזר...
לקריאה אודות התקנים חדשים לעצירת הנחירות היכנסו לכאן

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש