טיפים לבחירת צמיגים לרכב – כי על בטיחות לא מתפשרים

מאת: או-מד מדיקל ● 20/9/2015 10:13 ● ערב ערב 2065
הצמיגים אחראים ליציבות הרכב ולאחיזה שלו בכביש. בחירת הצמיגים לרכב היא מרכיב משמעותי אשר ישפיע על איכות ובטיחות הנסיעה שלכם. לא כל בעלי הרכב בארץ מודעים לעובדה זו, ולא כולם יודעים כיצד בעצם לבחור את הצמיגים לרכב. משימה זו אינה פשוטה לכן כדאי להיעזר באנשי מקצוע, אך גם ללמוד בעצמיכם מספר כללים בסיסיים.
טיפים לבחירת צמיגים לרכב – כי על בטיחות לא מתפשרים

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירת צמיגים לרכב שלכם:
1.בחירה לפי התאמה אישית לרכב : אל תחפשו המלצות כלליות לגבי צמיגים טובים שכדאי לקנות, אלא חפשו אלו צמיגים הכי מתאימים לרכב שלכם. זהו למעשה הכלל החשוב ביותר בקניית צמיגים. כאן חשוב לקחת בחשבון מספר מרכיבים כגון מבנה וגודל הרכב, גודל וסוג הגלגלים וגם סוג הנהיגה והשימוש שנעשה ברכב. למשל, ברור כי רכב גדול שנוסע בשטח שעות רבות ביום זקוק להתייחסות אחרת מרכב קטן שנוסע בעיקר נסיעות קצרות בתוך העיר. הצמיג שתבחרו צריך להתאים להוראות של יצרן הרכב מבחינת גודל, לחץ אוויר ועוד. שימו לב גם לרמת האחיזה בכביש ולסיווג המהירות של הצמיג.
2.קבלת ייעוץ מקצועי: אלא אם כן אתם מרגישים שאתם שולטים בתחום, מומלץ לא לקנות צמיגים לרכב מבלי להיעזר באנשי מקצוע אשר יתנו לכם ייעוץ, כמובן בהתאמה אישית לרכב ושלכם ולשימוש שנעשה בו.
3.בחירה זולה יכולה לעלות ביוקר: בתחום הצמיגים טווח המחירים רחב יחסית, והמחירים משתנים לפי איכות הצמיגים וגם בהתאם למצב הצמיג (חדש או ישן). הבחירה אמנם תלויה בתקציב שעומד לרשותכם, אך כדאי לעשות מאמץ ולהשקיע יותר מכוון שאם תצטרכו להחליף צמיגים לעתים תכופות יותר בסופו של דבר זה יעלה לכם יותר יקר, וכמובן שאם התפשרתם על בטיחות וקרתה תאונה אז המחיר יקר ולא רק מבחינה כלכלית. אם בכל זאת חשוב לכם לחסוך בהוצאות, מומלץ לעשות סקר שוק על מנת לבדוק היכן ניתן למצוא צמיגים איכותיים במחירים נמוכים יותר.
4.צמיג ישן אינו בטיחותי: כאשר אתם קונים צמיג שימו לב לתאריך הייצור שלו , אשר מוטבע על הצמיג עצמו. במידה ומדובר בצמיג חדש (שלא היה בשימוש עד כה) שימו לב ששנת הייצור שלו אינו ישן יותר משש שנים (רצוי שיהיה חדש כמה שיותר). במידה ומדובר בצמיג משומש, שנת הייצור שלו צריכה להיות בשנתיים האחרונות. חשוב להקפיד על כך מכוון שצמיג בלוי עלול לסכן אתכם בזמן הנסיעה. לכן גם כדאי להחליף צמיג כל כמה שנים, גם אם אין פאנצ'ר.
5.בדיקת לחץ אוויר: לחץ אוויר בודקים כשהצמיגים קרים, כלומר לפני הנסיעה, פעם בשבוע. בדיקה זו חשובה מכוון שלחץ נמוך מדי בצמיגים תגרום לפגיעה ביציבות הרכב וכמו כן לבלאי מואץ וחימום יתר של הצמיגים, ולצריכת דלק מוגברת. בתנאי מזג אוויר חמים כמו באילת חשוב להקפיד על כך אף יותר.
6.לקנות קרוב לבית: אילת מרוחקת, וסביר להניח שתרצו למצוא מקום אמין שמוכר צמיגים וקרוב לבית. גם אם עשיתם סקר שוק ומצאתם מקום זול בתל-אביב, לא בטוח שתרצו להרחיק עד שם. קיימות פנצ'ריות טובות באילת, אך במידה ולא תמצאו שם מה שאתם מחפשים, תוכלו לבדוק למשל בסניף חדש בבאר-שבע של רשת צ'ק אפ.







תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש