NLP

מאת: או-מד מדיקל ● 13/3/2014 21:59 ● ערב ערב 2645
זאב טהר-לב מאסטר (רב אומן) NLP, Time Line Therapy & IEMT teharlev@gmail.com טלפון נייד: 052-3918881

מה זה בכלל NLP?


שיטה חדשה באה לשכונה והיא כבר בת 40 שנה. קוראים לה NLP ומתחילים לשמוע עליה יותר ויותר.

אז מה זה NLP?
ה- NLP עוסק בחקר מבנה החוויה של האדם. שימו לב, מבנה – ולא תוכן. כאשר משתנה המבנה, משתנה החוויה עצמה ועמה משתנים הרגשות הנלווים אליה ובהתאם לכך משתנה ההתנהגות. ה NLP עוסק, אם כן, בהבנת המבנה של החוויה וביכולת לשנות אותו, על מנת ליצור שינוי התנהגותי. NLP מייצג את ראשי התיבות של Neuro Linguistic Programming, שם שניתן לו על ידי שני המדענים שפיתחו אותו בשנות השבעים ומאז הוא הולך ומתפתח.

באיזה תחומים NLP יכול לעזור?
-חרדות, פוביות וטראומות
-שינוי הרגלים מגונים
-סילוק רגשות שליליים
-גיוס משאבים פנימיים לצורך התמודדות עם אתגרים
-קבלת החלטות
-שינוי אמונות מגבילות
-שחרור מתקיעות בעבודה, לימודים, משפחה וכולי

מתי אפשר להעזר ב- NLP?
הדבר החשוב ביותר הוא הרצון לשנות את המצב הקיים. שום שינוי אינו אפשרי ללא רצון אמיתי ושיתוף פעולה מלא. לפעמים, המצב הקיים, גרוע ככל שיהיה, הוא מוכר וידוע ומתרגלים אליו ואילו השינוי אינו מוכר וטומן בחובו אי וודאות. השאלה היא, אם כן, מתי תרצו לעשות את השינוי, כשיהיה יותר גרוע, או עכשיו?

היתרון הגדול של ה- NLP הוא ביכולת ליצור שינויים אפקטיביים, בקלות, בנוחות ובזמן קצר.

מי יכול לעסוק בהנחיה באמצעות NLP?
ישנן שתי דרגות של הסמכה: אומן (פרקטישינר) העוסק בבסיס ה NLP ורב אומן (מאסטר) העוסק ברבדים העמוקים יותר. ישנה הסמכה נוספת של הדרכה (טריינר) למי שבוחר ללמד ולהכשיר תלמידים בתחום ה NLP.

למי שמעוניין להיעזר ב - NLP מומלץ גם לבדוק את מידת הניסיון של המנחה בתחום הספציפי הזה.

מה זה Time Line Therapy ומה זה IEMT?
Time Line Therapy ו – IEMT (Integral Eye Movement Therapy) הם שני פיתוחים מיוחדים של NLP שדורשים הסמכות נוספות ועוסקים בשחרור רגשות שליליים, חרדות וטראומות, האחת ע"י התבוננות בדרך מיוחדת בארועים שליליים מהעבר והשניה ע"י תנועות עיניים לכיוונים מסוימים עפ"י הנחיית המנחה. שתי השיטות משפיעות על הזכרונות מאותם ארועים, באופן המקל מאוד על הלקוח.

בכתבות הבאות נעסוק בסיפורים אמיתיים של שינויים מדהימים שאנשים ביצעו בחייהם, תוך שימוש ב NLP. הפרטים האישיים שונו כמובן, על מנת לשמור על פרטיותם של אותם אנשים.

אספר לכם על סימונה שהחרדות גרמו לה להסתגר בביתה, על הילד שסבל ממיסופוניה (רגישות יתר לקולות ולצלילים), על יוליה הקטנה שפחדה מגבהים, על שי שפחד ממקומות סגורים, על פוביית נחשים, על חרדות של לפני ניתוח, על ילדים שסבלו מסיוטי לילה בגלל סרטי אימה ועוד ועוד.

כמו כן, אכתוב על תחומים שונים של NLP שיכולים לשמש לכם כטיפים מועילים לחיים טובים יותר.

אם יש לכם שאלות, אתם מוזמנים לפנות אלי במייל או בטלפון ואשמח לעזור.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש