פסטיבל עם יוקרה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 1/11/2011 21:48 ● ערב ערב 2522
חודש ימים אחרי חגיגות ה-25 לקיומו של פסטיבל הג'אז באילת וחודשיים לפני פסטיבל הג'אז החורפי, יכולים מפיקי הפסטיבל לחייך ובגדול. לא זו בלבד שנבחרו מנהליו האמנותיים של הפסטיבל הבא - דובי לנץ ואלי דג'יברי, אלא שמהיום משתייך הפסטיבל באילת למועדון פסטיבלי הג'אז היוקרתיים בעולם ה'יורופ ג'אז נטוורק' מה שאומר יוקרה והרבה. תנו כבוד
פסטיבל עם יוקרה



המצב הביטחוני באילת ערב קיומו של פסטיבל הג'אז (הפיגוע באוטובוס במעלה אילת), גרם לא מעט אכזבה בקרב המפיקים. תרצו או לא, בשנתו ה-25 אף אחד לא האמין כי יהיה צורך להוזיל חלק מכרטיסי הכניסה למופעים לסכום סמלי של 30 ₪ בלבד. עובדה זו, כמו גם ביטולים של שלושה אמנים מחו"ל, והחלטתו של המפיק האמנותי, אבישי כהן, לסיים את דרכו בהפקה, העיבו קצת על החגיגות המיוחלות. אלא שהשבוע, חודש וחצי בלבד לאחר האכזבה, שוב יכולים מפיקי פסטיבל הג'אז לחייך ובגדול.

תמונת כתבה


מתוך עשרות מועמדים לתפקיד ניהולו האמנותי של הפסטיבל, נבחרו שניים להוביל את פסטיבל הג'אז בקיץ 2012, איש הרדיו הוותיק (גלי צה"ל) דובי לנץ והמוסיקאי המוערך אלי דג'יברי.
לנץ, איש גל"צ וותיק, מנהלו האמנותי בשנה שעברה והראשונה של פסטיבל 'ג'אז חורף בים האדום', עורך, מגיש, כותב ומומחה בינלאומי למוסיקת עולם, שימש במשך 15 שנים כראש מחלקת המוסיקה של תחנת הרדיו גל"צ. מזה שלושה עשורים שהוא עורך ומגיש את התוכנית 'הכל זורם', המוקדשת למוסיקת עולם וג'אז. שימש כמנהל אמנותי של פסטיבל 'שומעים עולם' בתל אביב, חבר הנהלת פורום פסטיבלי מוסיקת עולם באירופה, חבר המדור למוסיקה של משרד התרבות ובעל תואר 'אביר מסדר האמנויות' של ממשלת צרפת. לנץ משלב הבנה עמוקה במוסיקה מרחבי העולם עם ניהול, הוראה ויצירת קשרי תרבות. הוא מרצה ומלמד, כותב לעיתונות וגם מדריך טיולי מוסיקה בדרום אמריקה, במערב אפריקה ובאיים הקריביים. השנה ינהל לנץ זו השנה השנייה את פסטיבל הג'אז החורפי בעיר. יחד עם לנץ ישמש כמנהלו האמנותי של פסטיבל הקיץ המוסיקאי אלי דג'יברי, סקסופוניסט בינלאומי שגדל ונולד בישראל וסומן עוד בצעירותו ככישרון מוסיקאי גדול. בוגר ברקלי אשר במסגרת לימודיו זכה ללמוד ולנגן עם גדולי נגני הג'אז. לאחר שסיים את לימודיו בהצטיינות, הוזמן דג'יברי להצטרף להרכבו של הרבי הנקוק, עמו הופיע ברחבי העולם. בשנת 2002 עבר לניו יורק שם ייסד את הרכבו הראשון שכלל כמה מטובי המוסיקאים בסצנת הג'אז העולמית. החמישייה הופיעה במועדוני ג'אז הנחשבים בניו יורק. באותה שנה הצטרף דג'יברי אל המתופף האגדי אל פוסטר ולהקתו והפך חלק בלתי נפרד ברביעיית אל פוסטר. עם קריירה של מעל 16 שנה נחשב היום דג'יברי לאחד מאמני הג'אז המובילים.
ואם לא די באלו, הרי שפסטיבל הג'אז באילת עולה בימים אלו ביוקרתו התדמיתית לאחר שהנהלת הפסטיבל התבשרה כי פסטיבל הקיץ באילת התקבל למועדון היוקרה של פסטיבלי הג'אז בעולם- ה'יורופ ג'אז נטוורק', מועדון בו חברים חשובי הפסטיבלים ומועדוני הג'אז של אירופה. במילים אחרות, לא רק קהל מכל רחבי העולם, ירצה מעתה להגיע ולהיות חלק מהפסטיבל היוקרתי, אלא גם אמני ג'אז ידועים בעולם, יראו בהשתתפות בפסטיבל כבוד ויוקרה.
לצד כל אלו תפרסם הנהלת הפסטיבל כבר בימים הקרובים את תוכנית פסטיבל החורף שתתקיים בחודש ינואר בעיר זו השנה השנייה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש